تنش در مرز دو کره بالا گرفت ، تبادل آتش میان سربازان شمال و جنوب

به گزارش مجله فناوری، شلیک چند گلوله از سوی نظامیان کره شمالی به یک پاسگاه نگهبانی در منطقه بی طرف مرز میان دو کره با شلیک دو گلوله از سوی همسایه جنوبی پاسخ داده شد.

تنش در مرز دو کره بالا گرفت ، تبادل آتش میان سربازان شمال و جنوب

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع خبری ارتش کره جنوبی خاطرنشان کردند پس از شلیک گلوله از سوی نطامیان شمالی و پاسخ سربازان جنوبی، به کسی آسیب نرسید و اوضاع در حال حاضر در منطقه مرزی بی طرف آرام و شرایط عادی است. گزارش این درگیری کوتاه نظامی را ستاد مشترک ارتش کره جنوبی منتشر کرد.

در بیانیه رسانه ای تنش مرزی میان دو کره آمده است: ما در حال مذاکره و تبادل نظر با طرف شمالی هستیم تا از بحرانی شدن شرایط و ادامه یافتن درگیری جلوگیری کنیم. ضمن اینکه نیروهای خودمان را آماده نگه می داریم. در تبادل نظر با ارتش کره شمالی می خواهیم به دلایل شروع درکیری و تبادل آتش برسیم. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اندکی بعد از قول مقام های ارتش کره شمالی خاطرنشان کرد شلیک گلوله عمدی نبوده است.

یک روز پس از بیرون آمدن رهبر کره شمالی از پستو و ظاهر شدن در انظار عمومی پس از حدود 20 روز غیبت، شلیک گلوله سمت سربازان ارتش کره جنوبی شاید پاسخی باشد به خبرسازی های رسانه های همسایه جنوبی درباره مرگ کیم جونگ-اون؛ هر چند بعضی مقام های رسمی کره جنوبی خبرها را بی اساس دانسته بودند.

پس از آتش بس سال 1953 در جنگ کره، دو کشور وارد یک مرحله بسیار طولانی شرایط نه جنگ نه صلح شده اند. منطقه غیرنظامی میان دو کره هم برخلاف نامش یکی از پرتنش ترین نقاط روی کره خاکی و تبادل آتش عمدی و غیرعمدی در آن امری مرسوم است. زمین مین گذاری شده و سیم خاردار ویژگی این منطقه غیرنظامی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 488

به "تنش در مرز دو کره بالا گرفت ، تبادل آتش میان سربازان شمال و جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در مرز دو کره بالا گرفت ، تبادل آتش میان سربازان شمال و جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید