شرح خطیب زاده از آخرین شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی

به گزارش مجله فناوری، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره آخرین شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی توضیحاتی ارائه کرد.

شرح خطیب زاده از آخرین شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه گفت: متعاقب اطلاع وزارت امورخارجه از موضوع، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس ماموریت یافت با فوریت این موضوع را پیگیری نماید. بر این اساس سفارت بلافاصله در تماس با وزارت خارجه و دیگر نهادهای ذیربط بلاروسی، اقدام به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد شرایط هم وطنان گرفتار در مرز بلاروس - لیتوانی و حل مسائل آنها نمود. در طی این تماس ها، سفارت خواهان همکاری نهادهای ذیصلاح بلاروسی برای دسترسی به اتباع ایرانی گرفتار در مرز و رسیدگی فوری به شرایط آنها شده است.

خطیب زاده تاکید نمود: با توجه به اهمیت و فوریت موضوع، کوشش شده با افراد گرفتار ارتباط مستقیم برقرار گردد که بر همین اساس علاوه بر تماس تلفنی سفیر با یکی از اتباع گرفتارشده، صبح امروز هیاتی از سفارت جهت رسیدگی به شرایط اتباع ایرانی و تمهید شرایط بازگرداندن آنها به میهن راهی منطقه مرزی بلاروس- لیتوانی شد که بر اساس گزارش های دریافتی هم اکنون در منطقه مرزی به سر می برد و در تعامل با مرزبانی منطقه ای، در کوشش است در اسرع وقت مسائل هموطنان گرفتار را مرتفع نماید.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید نمود: سفارت کشورمان بطور مستمر در تماس با نهادهای ذیربط بلاروسی بوده و نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران از شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز را رسما به اطلاع طرف بلاروس رسانده است. ضمن آنکه این موضوع به وسیله سفارت بلاروس در تهران نیز پیگیری شده است.

خطیب زاده در سرانجام عنوان داشت: اطمینان داریم دولت بلاروس در چارچوب روابط محبت آمیز تهران-مینسک همکاری لازم و کافی برای برطرف مسائل این اتباع ایرانی را خواهد داشت. وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز تا برطرف مشکل این هموطنان این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1369

به "شرح خطیب زاده از آخرین شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح خطیب زاده از آخرین شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید