جزئیات لغو ویزا ایران و روسیه

به گزارش مجله فناوری، معاون گردشگری کشور گفت: تا زمانی که سند رسمی لغو ویزا ایران و روسیه امضا نشود، پیشنهاد آژانس فدرال گردشگری روسیه را نمی توان اجرا کرد.

جزئیات لغو ویزا ایران و روسیه

مرتضی رحمانی موحد درباره برنامه ویژه وزارت امور خارجه و آژانس فدرال گردشگری روسیه برای تسهیل و افزایش سفر گردشگران ایرانی و هندی به آن کشور و برنامه متقابل ایران، با یادآوری این نکته که لغو ویزای گروه های گردشگری یکی از انواع مدل های همکاری و تسهیل روابط کنسولی بین کشورها است که باید در چارچوب روابط دو کشور تعریف گردد، اعلام کرد:

این مدل قبلا بین روسیه، هند و چین اجرا شده و حتی تونس این تسهیلات را برای گردشگران گروهی قائل شده است که در این صورت ویزا رایگان می گردد و قیمت بخشی از زنجیره خدمات، کاهش می یابد.

او اضافه نمود که آژانس فدرال گردشگری روسیه پیشنهاد لغو ویزا این کشور را برای گردشگران گروهی ایران مطرح نموده که ما اعلام نموده ایم سیاست اصولی ایران طبق آنچه وزارت خارجه کشورمان مشخص نموده، لغو متقابل ویزا است و آمادگی در این بخش نیز وجود دارد.

رحمانی موحد گفت که روسیه قبلا چنین تسهیلاتی را برای تجار و دانشجوهای ایرانی در نظر گرفته بود و در گام بعدی آژانس فدرال گردشگری این کشور، پیشنهاد لغو ویزا برای گردشگران گروهی ایران را به وزارت خارجه روسیه داده، ما هم متقابلا به وزارت خارجه کشورمان این پیشنهاد را دادیم، اما لازمه اجرایی شدن آن، امضای سند اصلی بین وزارت خارجه دو کشور است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس گفت که این طرح پیشنهادی هنوز در حال آنالیز است.

او بعلاوه در پاسخ به این پرسش که با توجه به سطح تبادلات گردشگری دو کشور و تمایل بیشتر گردشگران ایرانی به روسیه، اختصاص تسهیلاتی چون لغو ویزا گروهی، چقدر تراز گردشگری را به نفع ایران مثبت می نماید؟ گفت:

تراز مثبت شدن کیفیت و ارتقا کمی گردشگری به عوامل زیادی بستگی دارد و ویزا تنها عامل آن نیست، زیرساخت ها، حرفه ای بودن، در بازار ماندگار بودن و ارتقا سطح ارتباط بین دو طرف، همگی تاثیر دارد تا حجمی از گردشگران منطقه ای را جذب کنیم.

رحمانی موحد به استناد اظهارات آژانس داران روس، اعلام کرد که دو شاخص مهم برای توسعه گردشگری بین ایران و روسیه اهمیت دارد؛ حمل و نقل هوایی و ویزا. این خواسته تورگردانان روسی است که معتقدند اگر این شرایط تامین گردد تعداد گردشگران روس در ایران نیز افزایش خواهد یافت.

وی بعلاوه اعلام کرد که باید خطوط مستقیم پروازی از روسیه را به نقاط گرم کشور ارتقاء دهیم. در روسیه 9 ماه از سال هوا سرد است و آن موقع به سمت اروپا هم نمی توانند بروند. می توان آنها را به ایران راهنمایی کرد.

معاون گردشگری درباره محدودیت سفر روس ها به ایران بویژه در نقاطی که معمولا مدنظر گردشگران روس است، گفت: چه محدودیت هایی می توانند داشته باشد! ممکن است به واسطه شاخص های فرهنگی کشورمان بعضی خدمات را نتوانیم دهیم که آن را رسما به روس ها اعلام نموده ایم، مطمئنا محیط های تاریخی و طبیعی ایران را تماشا و از غذاهای ایرانی خوردن حتما برای روس ها هم مجذوب کننده است.

رئیس اداره فدرال گردشگری روسیه به تازگی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفته است؛ در حال حاضر وزارت امور خارجه و اداره فدرال گردشگری روسیه برنامه ویژه ای برای لغو ویزا گروهی گردشگران ایرانی دارند تا شمار گردشگران ایرانی و هندی به روسیه افزایش یابد.

طبق گزارش اداره فدرال گردشگری روسیه، گردشگران ایرانی در جمع 20 کشور اول بازدیدکننده از این کشور هستند که تنها در سال گذشته میلادی بیش از 35 هزار ویزا گردشگری برای اتباع ایرانی صادر شده که پیش بینی می گردد سال جاری این رقم به دو برابر افزایش یابد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1465

به "جزئیات لغو ویزا ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات لغو ویزا ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید