جشنواره فرهنگی بایوم شرین فردا به کار خود پایان می دهد

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تمرکز بر زبان های مادری فردا دوشنبه 10 خردادماه جاری به کار خود سرانجام می دهد.

جشنواره فرهنگی بایوم شرین فردا به کار خود پایان می دهد

بادام شیرین یا در زبان محلی بایوم شرین نخستین رویداد هنری است که در سطح ملی با موضوع زبان های مادری کار خود را از شهرستان ممسنی استان فارس شروع کرد.

این جشنواره بچه ها 5 تا 13 سال و زنان و مادران ایرانی را که به یکی از زبان های محلی آشنایی دارند فراخواند تا در کنار هم در بخش های جداگانه ای به رقابت بپردازند.

هیجان و جذابیت این جشنواره از این رو است که اجرای هنرمندان در چهارچوب بازگویی قصه و لالایی یا داستان و آثار ادبی ملی به گویش های محلی و شعب زبان پارسی انجام می گردد.

تمرکز بر حضور آثار بچه ها و زنان و مادران از تازهها و بدعت گذاری های این جشنواره به شمار می رود. برگزاری این جشنواره به شیوه و پلتفرم مجازی فرصتی فراهم کرد تا افراد زیادی از سراسر کشور در آن شرکت نمایند به گونه ای که در بازه زمانی کوتاه مشخص شده از سوی ستاد برگزاری جشنواره و دوره سخت اعمال محدودیت فعالیت های اجتماعی و فرهنگی ناشی از همه گیری کرونا تعداد 110 اثر به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد.

آیین پایانی و معرفی آثار برتر نخستین جشنواره ملی بایوم شرین (بادام شیرین) با پیشنهاد و مدیریت مرتضی سعیدیان پیشکسوت و مدرس هنرهای نمایشی و دبیری پوریا مرادی به کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و همراهی سایر ارگان های دولتی شهرستان ممسنی به شکل مجازی روز دوشنبه از ساعت 6 عصر تا 8 شب روی پلتفرم های اینترنتی آنلاین برگزار می گردد.

اختتامیه این مراسم در نشانی https://instagram.com/javanan.dezhspid-ngo?utm-medium=copy-link پخش می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1174

به "جشنواره فرهنگی بایوم شرین فردا به کار خود پایان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فرهنگی بایوم شرین فردا به کار خود پایان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید