جشنواره قصه گویی ارتقای مهارت کتابداران را در پی دارد

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران در شیراز، آمنه دردانه، مسئول کتابخانه کوثر نور نی ریز و از راه یافتگان مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید ضمن ابراز خرسندی از روند برگزاری جشنواره، گفت: جشنواره قصه گویی نهال امید از جمله طرح ها و برنامه های بسیار خوبی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای رشد و ارتقای دانش و مهارت قصه گویی کتابداران برگزار می کند و اثرات خوبی در جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی داشته است.

جشنواره قصه گویی ارتقای مهارت کتابداران را در پی دارد

مسئول کتابخانه کوثر نور نی ریز، ضمن اشاره به تاثیر حضور در جشنواره بر روند قصه گویی شرح داد: حضور در جشنواره قصه گویی در مرحله استانی و منطقه ای کمک زیادی کرد تا از تجربیات سایر قصه گوها حداکثر استفاده را ببرم. همچنین داوران نیز با راهنمایی های خود کمک زیادی می کردند.

دُردانه به تاثیر قصه گویی بر خدمات کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: من از تجربیات سایر قصه گوها، قصه های دیگران، قصه هایی که اجرا شد، نحوه اجرا، به ویژه قصه گوهایی که با گویش های زیبای نقاط مختلف کشور قصه گویی می کردند و کتاب هایی که قصه ها از آن ها اقتباس شده بود، استفاده کردم و برای اعضای کتابخانه هم کتاب ها را معرفی می کردم و هم قصه می گفتم.

این برگزیده مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی، به تفاوت این دوره با دوره های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره، داوران قوی تر و به روز بودند و به اصول و فنون و قوانین قصه گویی اشراف کامل داشتند. در اولین دوره از مرحله شهرستانی به مرحله منطقه ای رفتیم اما در این دوره از مرحله شهرستانی به مرحله استانی و سپس به مرحله منطقه ای وارد شدیم.

وی به مهمان نوازی کرمانی ها در مرحله منطقه ای به عنوان یکی از خاطرات خوب خود از جشنواره اشاره کرد و گفت: در مرحله منطقه ای میزبانی شهر کرمان واقعا خوب بود. در مرحله کشوری نیز از فرودگاه به محل اقامت می رفتیم که متوجه شدیم راننده از اعضای اصلی محفل ادبی استان آذربایجان شرقی است، اتفاق جالبی بود و آن را به فال نیک گرفتیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1768

به "جشنواره قصه گویی ارتقای مهارت کتابداران را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره قصه گویی ارتقای مهارت کتابداران را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید