خرید حدود یک میلیارد تومانی کتاب به وسیله کردستانی ها

به گزارش مجله فناوری، عبیدالله رستمی با اشاره به استقبال مردم فرهنگ دوست و کتابخوان کردستان از طرح های حمایتی کتاب به خبرنگار خبرنگاران در کردستان گفت: هفدهمین طرح فصلی کتاب با اسم بهارانه کتاب 1400 از 17 خردادماه همزمان با سراسر کشور در در سطح کتابفروشی های عضو طرح در استان کردستان هم شروع شد که بعد از یک هفته اجرای طرح بالغ بر 9 میلیارد ریال کتاب در استان به فروش رفت.

خرید حدود یک میلیارد تومانی کتاب به وسیله کردستانی ها

وی با اشاره به مشارکت کتابفروشی های استان در طرح بهارانه، اسم کرد: 46 کتابفروشی شامل 35 کتابفروشی در مرکز استان و 11 کتابفروشی در شهرستان های تابعه استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این استان هفتمین استان کشور بر اساس مبلغ فروش در اجرای این طرح در کشور است، افزود: 5 درصد کتابفروشی های عضو طرح، 5 درصد از کل اندازه فروش طرح و 3 درصد از تعداد کتاب های فروخته شده در طرح، به نام استان کردستان ثبت شد.

رستمی با اشاره به اینکه در کردستان از طرح های فصلی کتاب در این چند سال اخیر استقبال خوبی شده است؛ گفت: در واقع طرح های فصلی در تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی و بعلاوه رونق اقتصاد فرهنگ در بخش ناشران و کتابفروشان هم موثر بوده است.

وی با بیان اینکه در آخرین دوره اجرای این طرح در استان تعداد 52 کتابفروشی مشارکت داشتند، افزود: کردستان در طرح زمستانه کتاب پارسال جزو ششمین استان کشور از نظر مبلغ فروش بود و این استقبال نشان از علاقه مردم استان به کتاب و کتابخوانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سرانجام یادآوری کرد: طرح های فصلی کتاب از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارائه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب به وسیله کتابفروشی های سراسر کشور انجام می گردد که در آن وجه تخفیف مستقیما به خریداران کتاب پرداخت می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1218

به "خرید حدود یک میلیارد تومانی کتاب به وسیله کردستانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید حدود یک میلیارد تومانی کتاب به وسیله کردستانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید