دو باند خرید و فروش اشیاء تاریخی در لرستان منهدم شد

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران/لرستان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از انهدام دو باند خرید و فروش اشیاء عتیقه در استان اطلاع داد.

دو باند خرید و فروش اشیاء تاریخی در لرستان منهدم شد

به گزارش خبرنگاران ، سرهنگ عباس دولتشاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری های شبانه روزی کارکنان یگان حفاظت این اداره کل پیروز به دستگیری و مکوششی کردن دو باند خرید و فروش اشیاء تاریخی در امسال شد.

وی ادامه داد: یکی از باندهای مذکور با پیگیری های شبانه روزی و اطلاعاتی کارکنان یگان حفاظت و تعامل با منابع خبری محلی، شناسایی و در نهایت با یاری پرسنل نیروی انتظامی دستگیر و جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

دولتشاه اضافه نمود: همچنین باند دیگری از قاچاقچیان اشیاء عتیقه در اقدامی مشترک با کوشش یگان حفاظت میراث فرهنگی و همکاری نیروی انتظامی استان مکوششی شد.

وی بیان نمود: عملکرد یگان حفاظت میراث فرهنگی استان از نگاه آمار به گونه ای بوده که امسال پیروز به دستگیری 48 نفر در زمینه قاچاق، حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیاء تاریخی و از اشخاص بازداشت شده تعداد 117 قلم شیء اصل، 7655 قلم اشیاء تقلبی(سکه بدل) و 11 دستگاه فلزیاب نیز کشف شد که می توان گفت آمار کشفیات اشیاء اصل در امسال نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اضافه نمود: در سه ماهه سوم امسال نیز گشت های شبانه روزی نیروهای این یگان و همکاری منابع خبری، منجر به دستگیری دو فقره باند در حین حفاری غیرمجاز شده که ضمن دستگیری شش نفر حفار، آلات و ادوات آنان توقیف و طی دو پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی در خاتمه گفت: در راستای اهداف و وظایف سازمانی و به منظور حفظ و صیانت از آثار تاریخی- فرهنگی استان بیش از 52 هزار فقره سرکشی از ابتدای امسال تا به امروز در قالب گشت از طریق خودرو و موتور سیکلت توسط پرسنل یگان حفاظت استان به عمل آمده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 329

به "دو باند خرید و فروش اشیاء تاریخی در لرستان منهدم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو باند خرید و فروش اشیاء تاریخی در لرستان منهدم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید