راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان

به گزارش مجله فناوری، ارمنستان یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا است که نزدیک به 40 کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشورمان، ایران، دارد. از آنجایی که ایرانیان برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارند، بسیاری برای سرگرمی و گشت و گذار به این کشور سفر می نمایند. بعلاوه به دلیل مشابهت های فرهنگی و آزادی نسبی، شهرهای دیدنی ارمنستان بین مسافران و گردشگران ایرانی محبوب شده است. اگر قصد سفر زمینی به ارمنستان را دارید، توصیه می کنیم با ما همراه باشید تا درخصوص بلیط اتوبوس به ارمنستان بیشتر بدانید.

راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

  • درباره شهر ایروان
  • نقاط دیدنی ارمنستان
  • نکات مهم در خرید بلیط اتوبوس ارمنستان
  • قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان در سال 1401
  • مسافت و مدت زمان سفر زمینی از تهران به ارمنستان
  • برترین زمان سفر به ارمنستان
  • میدان جمهوری ایروان ارمنستان
  • سفر به ارمنستان در یک کلام!
  • سوالات متداول

درباره شهر ایروان

ایروان، مرکز کشور ارمنستان، مساحتی 223 کیلومتری و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. از نظر قومیتی، قریب به اتفاق مردم شهر ایروان ارمنی هستند. 94 درصد مردم این شهر دین مسیحی ارمنی دارند و آداب و رسوم های زیبایی بین آنها رایج هستند. این شهر، قدمت زیادی دارد و همیشه در طول تاریخ از اهمیت زیادی در منطقه برخوردار بوده است.

نقاط دیدنی ارمنستان

مجسمه مادر ارمنستان

کشور ارمنستان آثار تاریخی و تفریحی زیادی دارد که افراد بسیاری را به سوی خود جذب می نمایند. در این اماکن و منطقه ها زیبا می توانید عکس بگیرید و لحظات خاطره انگیز خود را ثبت کنید. در زیر، نقاط دیدنی ارمنستان را که عمدتا گردشگران برای بازدید از آنها به ارمنستان می روند، با هم مرور می کنیم.

  • مجسمه مادر ارمنستان (مام ارمنستان)
  • فواره موزیکال ایروان
  • هزار پله ارمنستان (کاسکاد ایروان)
  • باغ گیاه شناسی ایروان
  • کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر
  • صومعه تاتو ارمنستان
  • کلیسای جامع زوارتنوتس
  • صومعه گغارد
  • دریاچه سوان
  • پارک آبی واتر ورلد ایروان (دنیای آب ایروان)
  • تله کابین بال های تاتو ارمنستان
  • خانه اپرای ایروان
  • خانه موزه هوهانس تومانیان
  • مرکز خرید دالما گاردن ایروان

نکات مهم در خرید بلیط اتوبوس ارمنستان

در زمان خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان باید این نکته را در نظر بگیرید که به دو روش می توانید این کار را انجام دهید. روش اول، قدیمی ترین روش خرید بلیط، یعنی مراجعه حضوری به ترمینال های تهران و تبریز است. آنچه معین می باشد، این است که با این روش زمان زیادی از شما گرفته می گردد.

روش دوم، خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است. در این روش نه وقتی شما گرفته می گردد و نه هزینه ای بابت رفتن تا ترمینال می پردازید. از مزایای این روش این است که می توانید با مقایسه قیمت و بلیط های مختلف، برترین گزینه را انتخاب کنید.

قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان در سال 1401

تصویری از ارمنستان در شب

شرکت های مسافربری مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند که می توانیم به شرکت های ایران پیما، سیر و سفر، رویال سفر و… اشاره کنیم. رزرو بلیط اتوبوس ارمنستان از هر یک از این شرکت ها ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد و امکانات هر کدام با دیگری فرق کند. عامل دیگری که باید در مشخص قیمت بلیط اتوبوس ایروان به آن توجه کنید، مسیر سفر و مسافت تا مقصد است. فرقی نمی کند شما در تهران سوار اتوبوس شوید یا در مسیرهای بین شهری، چراکه قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان در تمامی مسیرها یکسان خواهد بود.

آخرین عاملی که در مشخص قیمت بلیط اتوبوس به ارمنستان دخیل می باشد، نوع اتوبوسی است که با آن سفر می کنید. خرید بلیط اتوبوس های VIP به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر، هزینه بیشتری را نیز به نسبت اتوبوس های معمولی در پی خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به خرید بلیط اتوبوس، بلیت های مختلف را آنالیز کنید تا بتوانید برترین تصمیم را بگیرید. البته معمولا به دلیل طولانی بودن مسیر سفر، اتوبوس های ارمنستان در کلاس VIP و 25 نفره ارائه می شوند و از امکاناتی مانند شارژر، صندلی های تخت شو و… برخوردار هستند.

مسافت و مدت زمان سفر زمینی از تهران به ارمنستان

به دلیل قیمت مناسب بلیط اتوبوس به ارمنستان بسیاری برای سفر به ارمنستان از اتوبوس استفاده می نمایند. سفر از تهران به ارمنستان با اتوبوس، یک سفر زمینی طولانی است. مدت زمان این سفر چیزی بین 18 تا 20 ساعت طول خواهد کشید و فاصله تهران تا ایروان 1195 کیلومتر است. اتوبوس های این مسیر با حرکت از تهران و پیمودن 600 کیلومتر به تبریز می رسند. از تبریز مسافتی 135 کیلومتری را تا جلفا و بعلاوه مسافتی 80 کیلومتری را تا مرز نوردوز طی می نمایند. هنگامی که به مرز نوردوز رسیدید، توقفی در حدود 2 تا 3 ساعت خواهید داشت تا بازررسی چمدان ها به وسیله ماموران گمرک انجام گردد. در واقع، مسافران پیش از مرز ایران باید از اتوبوس پیاده شوند، مرز ایران، رودخانه ارس و مرز ارمنستان را طی نمایند و آن طرف مرز دوباره سوار اتوبوس شوند. از مرز تا ایروان چیزی در حدود 380 کیلومتر راه در پیش خواهد بود.

پس از خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان در تهران باید به پایانه غرب (آزادی) یا پایانه بیهقی (میدان آرژانتین) بروید. چرا که اتوبوس های تهران-ایروان از این دو پایانه حرکت می نمایند. البته عمده سفرها از پایانه غرب هستند. از آنجایی که سفر به ارمنستان با اتوبوس بسیار طولانی خواهد بود، بهتر است بلیط های VIP را بخرید تا در مسیر راحتی بیشتری داشته باشید. به این ترتیب، می توانید دراز بکشید یا بخاری بالای سر خود را تنظیم کنید تا این سفر برایتان خسته نماینده نباشد.

شهرهای بین راه

ارمنستان

در اینجا نگاهی به شهرهایی که در مسیر اتوبوس تهران ایروان و بعلاوه مرز نوردوز تا ایروان قرار دارند، می اندازیم و به مدت زمان رسیدن به آن ها اشاره می کنیم:

  • تهران تا مرز نوردوز: تهران، قزوین، زنجان، میانه، تبریز، مرند، جلفا، نوردوز
  • مرز نوردوز تا ایروان: مغری، لهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی، آرپی، ایروان
  • فاصله تهران تا جلفا (مرز): 760 کیلومتر
  • فاصله جلفا تا ایروان: 485 کیلومتر
  • مدت زمان تهران تا جلفا با اتوبوس: به طور میانه بین 8 تا 10 ساعت
  • مدت زمان مرز نوردوز تا ایروان: 6 الی 8 ساعت

برترین زمان سفر به ارمنستان

به طور کلی، کشور ارمنستان کشوری سردسیر است و اگر اهل سرما نیستید، باید به این نکته توجه داشته باشید. برای خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان و سفر به این کشور، برترین زمان، ماه های گرم بهار و فصل تابستان است. در این فصل ها می توان از طبیعت زیبای ارمنستان لذت بیشتری برد و وقت بیشتری را در کافه های زیبای ارمنستان صرف کرد. شهر ایروان دارای پارک های زیبا و جاذبه های توریستی زیادی است که بازدید از آن ها در فصول سرد تجربه دلپذیری نیست. جاده ایران تا ارمنستان نیز جاده ای باریک و پرپیچ و خم است. به همین خاطر سفر در فصل های سرد که امکان دارد جاده لغزنده باشد، چندان توصیه نمی گردد.

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان واقع شده است که عمده گردشگرانی که به مرکز ارمنستان می آیند، سری به این میدان می زنند. نام پیشین میدان جمهوری، میدان لنین بوده و در بیشتر مواقع، این میدان شلوغ و پرتردد است. در اطراف میدان جمهوری، بناها و ساختمان های قدیمی و زیبایی قرار دارند که نمای آن ها از سنگ های سفید و صورتی تشکیل شده است. به جز ساختمان های اطراف که به این میدان جلوه داده اند، برج ساعت و فواره های زیبایی نیز در مرکز میدان جمهوری قرار دارند. در آنجا، فضا پرجنب وجوش و سرزنده است و بسیاری از مسافران، گردشگران و شهروندان برای قدم زدن در شب، میدان جمهوری را انتخاب می نمایند.

سفر به ارمنستان در یک کلام!

شهر ایروان مرکز کشور ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای هم مرز با ایران است که به دلیل نزدیکی، عدم احتیاج به ویزا و برخورداری از آزادی های نسبی، از سوی گردشگران ایرانی بسیار پرطرفدار می باشد. یکی از راه های سفر به ارمنستان، سفر با اتوبوس است. اتوبوس هایی از شهرهای تهران و تبریز به طور مستقیم به مقصد ایروان حرکت می نمایند. این نکته را هم باید در نظر داشت که به دلیل طولانی بودن سفر زمینی به ارمنستان، اتوبوس های این مسیر به شکل VIP و 25 نفره ارائه می شوند.

اگر دوست دارید به جای سفر جاده ای طولانی، با هواپیما به ارمنستان سفر کنید، می توانید قیمت انواع بلیط هواپیما به مقصد این کشور را در سایت خبرنگاران تریپ مقایسه و رزرو کنید.

سوالات متداول

  1. فاصله تهران تا ایروان چند کیلومتر است؟

1195 کیلومتر بین تهران تا ایروان فاصله است.

  1. از تهران تا ایروان با توبوس چقدر طول می کشد؟

مدت زمان این سفر بستگی به اتوبوس دارد و بین 18 تا 24 ساعت متغیر است.

  1. از تبریز تا ایروان با اتوبوس چقدر طول می کشد؟

این مسافت بین 6 تا 8 ساعت زمان می برد.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1681

به "راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید