ربودن 150 دانش آموز نیجریه ای توسط گروه های مسلح

به گزارش مجله فناوری، در ادامه ناامنی های سال های اخیر در نیجریه مرتبط با حملات گروه های مسلح، روز یکشنبه هم مهاجمان مسلح موتورسوار با حمله به یک مدرسه، ده ها دانش آموز را با خود بردند.

ربودن 150 دانش آموز نیجریه ای توسط گروه های مسلح

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پلیس و مقام های دولتی نیجریه از آدم ربایی جمعی جدید در این کشور در روز یکشنبه به دست یک باند مسلح خبر دادند. به گفته آن ها، یک گروه مسلح ده ها دانش آموز را از یک مدرسه اسلامی در ایالت نیجر در شمال نیجریه ربودند.

به گزارش الجزیره، دولت ایالتی نیجر در توییتر خود بیان کرد 200 کودک هنگام حمله روز یکشنبه در مدرسه بودند و اضافه نمود تعداد تایید نشده ای از آن ها ربوده شدند.

آدم ربایی جدید در حالی اجرا شده که یک روز قبل از آن، 14 دانشجوی دانشگاهی در شمال غرب نیجریه بعد از 40 روز اسارت آزاد شدند.

یک سخنگوی پلیس این ایالت در بیانیه ای بیان کرد مردان مسلح موتورسوار به شهر کوچک تگینا در منطقه رافی حدود ساعت سه بعدازظهر یکشنبه (به وقت محلی) حمله کردند. وی اضافه نمود مهاجمان تیراندازی کور می کردند و تعداد نامشخصی از دانش آموزان را ربودند.

طبق گزارش ها، یک نفر در جریان این تیراندازی ها کشته و یک نفر دیگر بشدت مجروح شد.

صاحب مدرسه که شاهد این آدم ربایی بود، در گفت وگو با خبرگزاری رویترز تخمین زد حدود 150 دانش آموز ربوده شده اند.

یکی از مسئولان مدرسه که نخواست نامش فاش گردد به خبرگزاری فرانسه گفت مهاجمان ابتدا بیش از 100 دانش آموز را با خود بردند اما بعد آن هایی را که خیلی کوچک بودند پس فرستادند.

گروه های مسلح در ماه های اخیر بارها برای باجگیری به مدارس و دانشگاه ها در شمال نیجریه حمله نموده اند و از ماه دسامبر تا به امروز بیش از 700 نفر را ربوده اند. آن ها هر روزه با غارت روستاها، دزدیدن احشام و آدم ربایی برای دریافت باج مردم مناطق شمال غربی و مرکزی نیجریه را وحشت زده می نمایند.

پیشتر مسئولان نیجر بیان کردند که یگان های ارتش این کشور عصر آدینه با استفاده از سلاح سنگین، یک حمله گسترده گروه تروریستی بوکوحرام به شهر دیفا واقع در جنوب شرقی نیجر در نزدیکی مرز نیجریه را دفع کردند. از سال 2015 شهر دیفا در معرض حملات عناصر بوکوحرام و داعش در غرب آفریقا قرار گرفته است.

حملات پی در پی گروه های مسلح در نیجر از سال 2010 تا به امروز باعث کشته شدن صد ها نفر و آوارگی صدها هزار نفر دیگر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1164

به "ربودن 150 دانش آموز نیجریه ای توسط گروه های مسلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربودن 150 دانش آموز نیجریه ای توسط گروه های مسلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید