رندرهای شیائومی 12 اولترا از ماژول دوربین غول پیکر آن خبر می دهند

به گزارش مجله فناوری، شرکت شیائومی قبلاً چند گوشی از سری گوشی های پرچم دار شیائومی 12 را روانه بازار نموده است. با این حال اما هنوز از گران ترین و قدرتمندترین گوشی هوشمند این سری یعنی شیائومی 12 اولترا رونمایی ننموده است. اخیراً خبرهای زیادی در خصوص قدرتمندترین گوشی هوشمند شرکت شیائومی در فضای مجازی منتشر شده که هر کدام اطلاعات خاصی در خصوص این محصول تازه شیائومی به ما داده اند. به نظر می رسد که این گوشی هوشمند پرچم دار به روز رونمایی خود نزدیک شده است. به همین دلیل و به لطف افشاگر باسابقه حوزه فناوری یعنی Steve Hemmerstoffer، اولین رندرهای شیائومی 12 اولترا منتشر شده که اطلاعاتی در خصوص طراحی آن به ما می دهد. بعلاوه همانطور که انتظار می رفت، روی قاب پشتی این گوشی ماژول دوربین بسیار بزرگی دیده می گردد.

رندرهای شیائومی 12 اولترا از ماژول دوربین غول پیکر آن خبر می دهند

با آنالیز دقیق این رندرها در می یابیم که گوشی شیائومی 12 اولترا همچون نسل قبلی اش یعنی می 11 اولترا مجهز به یک ماژول دوربین بزرگ است که تقریباً یک سوم قاب پشتی گوشی را اشغال نموده است. همانطور که در تصاویر کاملاً واضح است، ماژول دوربین این گوشی هوشمند نو از 7 بریدگی تشکیل شده که چهار تای آن لنز و سه تای آن سنسورها هستند. به نظر می رسد لنزی که در قسمت پایینی ماژول دوربین قرار گرفته، دوربین پریسکوپ با قابلیت زوم دیجیتالی باشد.

انتظار می رود که شیائومی در این گوشی هوشمند پرچم دار از نوترین و قدرتمندترین سیستم های موجود بهره ببرد. بیشتر خبرهای این گوشی در رابطه با سیستم دوربین آن است چرا که این روزها نبرد بین گوشی های هوشمند به همین بخش خلاصه می گردد. در خصوص دوربین شیائومی 12 اولترا باید گفت که به طور معین در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه دوربین تله فوتو و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می گردد دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می برد که می تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. بعلاوه احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه فوکوس و دیگر قابلیت های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند.

در همین رابطه گفته می گردد این سنسور Exmor IMX800 نام دارد و شیائومی 12 اولترا اولین گوشی مبتنی بر آن محسوب می گردد. از بین معینات فاش شده از این سنسور دوربین می توانیم به رزولوشن 50 مگاپیکسلی و میزان 1/1.1 اینچی اشاره کنیم. این یعنی بزرگ ترین سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند به شمار میرود. در کنار این سنسور 50 مگاپیکسلی، دو سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو و اولترا واید نیز تعبیه شده که کاربران می توانند از آن ها بهره ببرند.

شنیده ها حاکی از آن است که شیائومی 12 اولترا از نمایشگر 6/73 اینچی AMOLED خمیده با رفرش ریت 120 هرتزی و رزولوشن 2K بهره می برد. این گوشی بعلاوه از سنسور E5 شرکت سامسونگ و نرخ نوسازی LTPO 2.0 پویا پشتیبانی خواهد نمود. گفته می گردد که پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته است. این پردازنده نو که اخیراً معرفی شده، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در اختیار کاربران قرار می گیرد.

پیش تر نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی 12 اولترا با بدنه های چرمی و سرامیکی معرفی خواهد شد. طبق نوترین پست افشاگر معروف حوزه تکنولوژی یعنی Digital Chat Station که در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شد، شیائومی 12 اولترا احتمالاً در دو جنس بدنه مختلف رونمایی می گردد: اولی در رنگ مشکی با بدنه چرمی که جذابیت های خاص خود را دارد و دیگری در رنگ سفید و با بدنه سرامیکی. این جنس بدنه برای گوشی های شیائومی خیلی هم نو نیست، زیرا این شرکت گوشی شیائومی می 11 اولترا را نیز سال گذشته با بدنه سرامیکی در اختیار کاربران قرار داده بود.

بعلاوه غول فناوری روی دوربین ToF سه بعدی این گوشی هوشمند تأکید نموده که از یک لیزر کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز استفاده می نماید و نور حاصل شده از اشعه مادون قرمز اطلاعات هر جسمی که در برابر سنسور دوربین واقع شده است را دوباره به دوربین بازمی گرداند. احتمالاً بقیه بریدگی های روی قاب این گوشی برای سخت افزارهای جانبی نظیر فلش LED خواهد بود. ظاهراً سیستم دوربین این گوشی هوشمند پرچم دار از زوم دیجیتالی 120 برابری نیز پشتیبانی می نماید. از دیگر معینات فاش شده این گوشی می توان به ابعاد 161.9 در 74.3 در 9.5 میلی متری و وزن 234 گرمی آن اشاره نمود. احتمالاً در ماه جولای (تیر - مرداد) شاهد رونمایی از شیائومی 12 اولترا خواهیم بود.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1595

به "رندرهای شیائومی 12 اولترا از ماژول دوربین غول پیکر آن خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرهای شیائومی 12 اولترا از ماژول دوربین غول پیکر آن خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید