روش سریع رهگیری کارت سوخت جامانده در صندلی ها

به گزارش مجله فناوری، رئیس صنف صندلی های سوخت کشور گفت: برای پیگیری کارت های سوختی که مردم در صندلی ها جا می گذارند، ابتدا بایستی با همراه داشتن کارت خودرو یا سند مالکیت به پلیس +10 مراجعه کنند و پرینت سوختگیری دریافت کنند.

روش سریع رهگیری کارت سوخت جامانده در صندلی ها

به گزارش خبرنگاران، اسدالله قلی زاده، رئیس صنف صندلی های سوخت کشور در تبادل نظر با فارس با اشاره به شیوه رهگیری کارت های به جا مانده در صندلی های سوخت گفت: اغلب مردم برای رهگیری کارت های سوخت جامانده در صندلی ها به صورت سنتی عمل می کنند و این باعث طولانی شدن امور می گردد.

وی در ادامه گفت: برای پیگیری کارت های سوختی که مردم در صندلی ها جا می گذارند، ابتدا بایستی با همراه داشتن کارت خودرو یا سند مالکیت به پلیس +10 مراجعه کنند و پرینت سوختگیری دریافت کنند، در این برگه مشخصاتی از قبیل زمان و صندلی سوختی که آخرین بار فرد از کارت سوختش استفاده نموده است ذکر شده است و از همه مهمتر شماره 16 رقمی پشت کارت سوخت نیز وجود دارد.

قلی زاده گفت: به این ترتیب حتی اگر نام مالک در پشت کارت سوخت با نام مالک در سند خودرو یکسان نباشد، به وسیله شماره 16 رقمی می توان کارت جا مانده را با مراجعه به صندلی پیگیری نمود.

رئیس صنف صندلیداران گفت: بهتر است مراجعه به صندلی ها در وقت اداری انجام گردد و همکاران ما در سراسر کشور طبق لیست کارت های جا مانده در صندلی و برگه سوختگیری پلیس + 10، همه نوع همکاری در بازگرداندن کارت سوخت به مالک خودرو را انجام می دهند. حتما ضروری است در این مراجعه اسناد هویتی مانند کارت ملی و اسناد خودرو همراه مالک باشد.

توصیه هایی به مردم برای حفظ کارت سوخت خودرو

وی ضمن بیان توصیه هایی به مردم در جهت حفظ کارت سوخت گفت: در سالیان متمادی اطلاعیه های فراوانی در این مورد برای عموم منتشر شده و رسانه های محترم هم در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کوشیده اند، لکن چند توصیه مهم این هست که مردم عزیزمان حتما برای کارت سوخت خود رمز بگذارند، کارت سوخت خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند چرا که جرایم هر نوع سو استفاده از کارت سوخت متوجه صاحب کارت می گردد.

قلی زاده گفت: در جایگا ه ها پس از رویت کارت خود را بردارید کارت را از دستگاه خارج کنند، از قراردادن کارت های شکسته و معیوب در دستگاه کارتخوان صندلی اکیدا خودداری کنند و در حفظ فیزیک کارت سوخت اهتمام ورزند و از قرار دادن آن در کنار کارت های بانکی و موبایل پرهیز کنند.

تا زمان صدور کارت سوخت جدید، سهمیه خودروهای شخصی در کارت حفظ می گردد

رئیس صنف صندلیداران گفت: در صورتیکه کارت جا مانده یا مفقودشده را پیدا نکردید، سریعا برای ابطال کارت اقدام نمایید تا از سو استفاده احتمالی جلوگیری به عمل آورید. گفتنی است که ارائه تصاویر دوربین مداربسته به افراد جهت رهگیری کارت هایی که مشکوک به سرقت هستند فقط به وسیله دستور مرجع قضایی امکانپذیر است.

وی در انتها گفت: بهترین زمان برای رهگیری کارت سوخت های جا مانده در صندلی تا 72 ساعت بعد از سوختگیری است و درصورتیکه با ترتیبات فوق الذکر مراجعه کنند، هدایت لازم انجام خواهد شد. همچنین با کوشش های اجرا شده توسط مسئولین امر، زمان صدور کارت های سوخت جدید و المثنی پیوسته در حال کاهش است و تا زمان صدور کارت جدید سهمیه خودروهای شخصی در کارت حفظ می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1000

به "روش سریع رهگیری کارت سوخت جامانده در صندلی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش سریع رهگیری کارت سوخت جامانده در صندلی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید