رونق صنعت ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه دارد

به گزارش مجله فناوری، معاون امور مالی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه رونق صنعت ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه دارد، گفت : در مقاطعی که ساخت و ساز در استان رونق گرفته، نرخ بیکاری ما کاهش یافته است.

رونق صنعت ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه دارد

بهزاد باباخانی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، گفت : صنعت ساختمان از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار گسترده ای برای اشتغال زایی و رونق فراوری در بخش های مختلف برخوردار است.

باباخانی با اشاره به تاثیر رونق ساخت و ساز بر کاهش نرخ بیکاری استان، اظهار کرد: آنالیز مقایسه ای آمار های دو دهه اخیر نشان می دهد نرخ بیکاری استان نسبت مستقیمی با اندازه رونق صنعت ساختمان داشته است.

وی اضافه کرد: در دو مقطع اجرای طرح مسکن مهر در اواخر دهه 80 و طرح مسکن ملی در امسال، نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری نرخ بیکاری نزدیک شده است.

باباخانی به بازار 12 هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان اشاره نمود و گفت: این حجم از گردش اقتصادی بسیار بیشتر از تسهیلات مرتبط با این حوزه است.

وی گفت: در صورت یک برنامه ریزی مناسب پیرامون طرح ساخت مسکن ملی در استان، این پروژه کلان می تواند یک رونق ویژه در حوزه اشتغال و فراوری صنایع وابسته به این بخش ایجاد کند.

معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: متاسفانه به علت کمبود نیروی ماهر، بخش مهمی از احتیاج این پروژه ها به وسیله استان های دیگر تامین می گردد که با توجه به نرخ بالای بیکاری استان، تداوم این شرایط قابل قبول نیست.

وی تاکید نمود: اداره کار باید با طراحی یک سامانه کاریابی متشکل از افراد دارای مهارت، زمینه معرفی کارگران فنی استان به پیمانکاران و واحد های صنعتی را فراهم کند.

وی با تاکید بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی از تمامی صنایع وابسته به حوزه ساختمان و معرفی آن به پیمانکاران، مطرح کرد: حلقه های مفقوده ای در زنجیره صنعت ساختمان در استان وجود دارد که باید برای سرمایه گذاری در این حوزه برنامه ریزی گردد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1662

به "رونق صنعت ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید