همه چیز درباره سریع ترین کشتی کروز جهان

به گزارش مجله فناوری، سریع ترین کشتی کروز جهان که یک وسیله دوگانه جابجایی مسافر و بار است از دو موتور جت بهینه سازی شده بهره می برد که یک جفت جت آبی را به حرکت در می آورند.

همه چیز درباره سریع ترین کشتی کروز جهان

سفری هیجان انگیز در انتظار شماست، با تور کروز هر روز در یک شهر و بندر جدید از خواب بیدار شوید و از نگران یستن و باز کردن چمدان ها نباشید.

فرانسیسکو سریع ترین کشتی کروز دنیا

سریعترین کشتی دنیا در کارخانه کشتی سازی Incat استرالیا ساخته شده است.سرعت این کشتی بالغ بر 58 گره دریایی یا 117 کیلومتر بر ساعت است که می تواند یا سرعت زیاد خود آبها را شکافته و به جلو برود.

کشتی تندرو فرانسیسکو که به عنوان یک وسیله دوگانه جابجایی مسافر و بار استفاده می گردد، از دو موتور جت بهینه سازی شده بهره می برد که یک جفت جت آبی را به حرکت در می آورند.

در واقع، درون این کشتی، از دو توربین گازی GE استفاده شده که تقریبا همانند موتورهای بوئینگ 747 است.

سرعت کشتی تندرو فرانسیسکو

سوخت این موتورها هم گاز مایع LNG است. با این سوخت هر موتور نیروی 59111 اسب بخاری فراوری می نماید که با یک گیربکس 7 به یک، آن را به یک waterjet منتقل می نمایند.

بدون شک این سریع ترین کشتی در دنیا می باشد که تا کنون ساخته شده است. البته می توان بعضی قایق های تندرو را یافت که بتوانند از سرعت 58 گره دریایی فراتر فرایند، اما هیچ کدام توان حمل 1111 مسافر و 151 اتومبیل و حجم زیادی از اسباب و اثاثیه را به طور یکجا ندارند.

منبع: نمناک
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 332

به "همه چیز درباره سریع ترین کشتی کروز جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره سریع ترین کشتی کروز جهان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سریع ترین کشتی کروز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید