شیائومی برای ساخت 12S اولترا 516 دلار هزینه کرد

به گزارش مجله فناوری، شیائومی اخیرا گوشی پرچم دار 12S اولترا خود را با قیمت تقریبا 890 دلار راهی بازار کرد، اما جالب است بدانید برای ساخت آن چیزی حدود 516 دلار هزینه شد.

شیائومی برای ساخت 12S اولترا 516 دلار هزینه کرد

گوشی شیائومی 12S اولترا در حال حاضر بهترین و قدرتمندترین پرچم دار شیائومی است که علاقه مندان به محصولات این شرکت می توانند در کشور چین به آن دسترسی داشته باشند. این گوشی مشخصات فنی خوبی دارد اما آنچه بیشتر از همه توجهات را به خود جلب کرده، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن است که با همکاری سونی و شیائومی توسعه داده شده و سنسور آن، بزرگ ترین سنسوری است که تا به امروز در یک گوشی هوشمند بکار گرفته شده است (1 اینچی).

این گوشی به عنوان قلب تپنده، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را در خود دارد که قدرت پردازشی و گرافیکی بسیار زیادی دارد و در تست ها هم دیدیم که حتی آیفون 13 پرو مکس را هم چه از لحاظ گرافیکی و چه از لحاظ مصرف انرژی پشت سر گذاشت. بنابراین می توان این گوشی را یک دستاورد بسیار بزرگ برای شیائومی در نظر گرفت که اگر آن را بهترین پرچم دار اندرویدی سال 2022 هم خطاب کنیم، اشتباه نکرده ایم.

اما این مجموعه قدرتمند و باکیفیت قطعا باید هزینه زیادی روی دست شیائومی گذاشته باشد که دقیقا هم همینطور است. این گوشی که متأسفانه فقط در کشور چین در دسترس قرار گرفته است، با قیمت 6000 یوآن که معادل 890 دلار آمریکاست راهی بازار شد اما به نظر می رسد بهایی که شیائومی برای ساخت 12S اولترا پرداخت کرده خیلی هم کم نبوده است.

به گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، ظاهرا شرکت چینی برای ساخت مدل 8/256 گیگابایتی شیائومی 12S اولترا، حدودا 516 دلار هزینه کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده، پردازنده، نمایشگر و سیستم های مربوط به دوربین، تقریبا دو سوم هزینه کلی این مقدار را تشکیل داده اند که بسیار زیاد به نظر می رسد.

البته این بدان معنا نیست که شیائومی دارد با فروش هر 12S اولترا حدودا 374 دلار سود می کند. چرا که این فقط شامل هزینه قطعات خود گوشی است و نه هزینه های عمومی دیگر که در ساخت هر گوشی هوشمند دیگری باید پرداخت شود. برای مثال هزینه تحقیق و توسعه، بازاریابی، آزمایشگاه و… روی این مقدار محاسبه نشده اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که چند سال قبل، شیائومی اعلان کرده بود فقط 5٪ از فروش هر گوشی خود سود می کند. حالا فکر می کنید هزینه ساخت شیائومی 12S اولترا که حداقل 516 دلار بوده کم است یا زیاد؟ سود شیائومی از فروش این محصول چقدر است؟ برای اینکه به این پرسش پاسخ دهیم باید به سال گذشته برگردیم. زمانی که شرکت تصمیم گرفت از نخستین گوشی پرچم دار قدرتمند خود یعنی می 11 اولترا رونمایی کند.

البته شیائومی در آن زمان هم پرچم دارهای زیادی در بازار داش که از جمله آن ها می شد به می 10 اولترا اشاره کرد، امادر مقایسه با می 11 اولترا، هیچ کدام از آن ها پریمیوم نبودند. در آن زمان شیائومی گفته بود که ما از فروش تمام محصولات سخت افزاری خود فقط 5٪ سود دریافت می کنیم. اگر این مقدار درست باشد، صرف نظر از اینکه قطعا دقیق نیست چون بسته به نوع محصول (میان رده، اقتصادی و بالارده) اندکی تغییر می کند، اما با در نظر گرفتن اینکه دقیقا 5٪ سود از فروش 12S اولترا گیر شیائومی آمده، تقریبا می توان گفت شرکت برای ساخت این گوشی خود، کمی کمتر از 850 دلار هزینه کرده است.

البته به نظر می رسد هزینه ساخت 12S اولترا اینقدرها زیاد نباشد؛ ما این عدد را فقط با توجه به ادعایی که خود شیائومی بیان کرد، محاسبه کرده ایم. اگر هم فرض کنیم از فروش این گوشی 10٪ سود نصیب شرکت شده که اندکی هم منطقی تر به نظر می رسد، تقریبا می توان گفت ساخت این پرچم دار 800 دلار برای شرکت هزینه داشته است.

حال شما فکر می کنید حاشیه سود شیائومی از فروش 12S اولترا چقدر بوده است؟ آیا واقعا شیائومی در قبال این گوشی 5٪ سود دریافت می کند؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1608

به "شیائومی برای ساخت 12S اولترا 516 دلار هزینه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی برای ساخت 12S اولترا 516 دلار هزینه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید