صدور سند تک برگی مالکیت بدون استعلام از شهرداری

به گزارش مجله فناوری، برای صدور سند تک برگی مالکیت در داخل محدوده شهر نیازی به استعلام شهرداری وجود ندارد.

صدور سند تک برگی مالکیت بدون استعلام از شهرداری

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: توسعه ثبت رسمی در کشور و تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقای نظم حقوقی، کاهش دعاوی و استفاده حداکثری از فن آوری های نوین برای افزایش ارایه خدمات ثبتی به نحو غیرحضوری، از اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

ناصر ناصری آذر با اشاره به افزایش 350 درصدی تثبیت کاداستر در سال گذشته نسبت به سال 98، افزود: تا سال 98 حدود 126 هزار هکتار کاداستر اراضی در استان تثبیت شده بود و پارسال هم 56 هزار هکتار از اراضی تثبیت کاداستر شدند و در مجموع تا به امروز 128 هزار هکتار کاداستر در استان تثبیت شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش صدور اسناد منابع طبیعی، ادامه داد: سال 98 در استان 58 سند منابع طبیعی صادر شده بود که با رشد 2453 درصدی به 1481 سند در سال گذشته رسیده است. همچنین صدور سند وقفی استان در سال گذشته 428 درصد رشد داشت، به طوری که از 196 مورد در سال 98 به 1034 فقره سند در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان از رتبه سوم استان در شاخص تعداد کل اسناد مالکیت صادره در کشور خبر داد و شرح داد: سال 98 حدود 36 هزار و 642 سند مالکیت در استان صادر شده بود که با 41 درصد افزایش به 51 هزار و 574 فقره سند مالکیت رسیده است.

ناصری آذر با تاکید بر اینکه تعویض سند مالکیت دفترچه ای به سند تک برگی برای همه در شهرها و روستاها ضرورت قانونی دارد، یادآور شد: برای صدور سند تک برگی مالکیت در داخل محدوده شهر نیازی به استعلام شهرداری وجود ندارد ولی شهروندان توجه داشته باشند که برای تفکیک واحدهای آپارتمانی، دریافت پروانه پایان کار ساختمان ضروری است تا واحدها تفکیک شود.

وی در رابطه با صدور سند مالکیت تک برگی دولتی، نام کرد: با رشد 780 درصدی در بخش صدور سند تک برگی مالکیت دولتی در سال گذشته نسبت به سال 98، پارسال 7581 فقره سند مالکیت دولتی در استان صادر شده است. همچنین برای املاک و اراضی اداره کل آموزش وپرورش، علوم پزشکی و نیروی انتظامی استان سند تک برگی به صورت رایگان صادر می شود.

این مسئول از الزام شهرداری ها برای دریافت سند تک برگی برای اراضی و املاک خود خبر داد و گفت: با وجود اینکه شهرداری ها نسبت به سایر ارگان ها و ادارات، املاک و اراضی بیشتری دارد ولی تا به امروز کمتر از 20 سند تک برگی برای آن صادر شده و کم ترین همکاری در استان برای دریافت سند تک برگی مربوط به این بخش است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1215

به "صدور سند تک برگی مالکیت بدون استعلام از شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور سند تک برگی مالکیت بدون استعلام از شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید