عکس ، این مومیایی 3 هزار ساله قربانی بوده است؟ ، معبدی که زیر 7 تن زباله دفن شده بود

به گزارش مجله فناوری، باستان شناسان در لیما، مرکز پرو، زیر هزاران پوند زباله یک مومیایی 3000 ساله کشف کردند که احتمالا قربانی بوده است.

عکس ، این مومیایی 3 هزار ساله قربانی بوده است؟ ، معبدی که زیر 7 تن زباله دفن شده بود

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس الرت، باستان شناسان زیر 7 هزار کیلوگرم زباله، یک مومیایی 3000 ساله کشف کردند. این نمونه در هفته جاری به وسیله باستان شناسان و دانشجویان دانشگاه سن مارکوس کشف شد. آن ها ابتدا آن را به لطف موها و جمجمه آشکار آن مشاهده کردند، اما قبل از آنالیز مومیایی باستانی، بیش از 7 تن زباله باید از محل خارج می شد.

آن جا سایر اقلام دفن شده در محل مانند ذرت، برگ کوکا و دانه هایی نیز کشف شد. میگل آگیلار باستان شناس گفت که این مومیایی احتمالا متعلق به فرهنگ مانچای است، گروهی از مردم که از 1500 قبل از میلاد تا 1000 قبل از میلاد در اطراف لیمای امروزی زندگی می کردند.

مردم منچای معمولا معابد یو (U) شکلی می ساختند که به سمت طلوع خورشید باشد. ویژگی های دیگر، مانند موقعیت مومیایی و محل قرارگیری آن در معبد U شکل، نشان می دهد که این مومیایی مربوط به فرهنگ منچای است. آگیلار گفت که این شخص در آخرین مرحله ساخت این معبد رها شده یا [به عنوان قربانی] کشته شده است.

بیشتر بخوانید:

  • فسیل عجیب 400 میلیون ساله بازی را عوض کرد | راز مارپیچ های فیبوناچی در طبیعت
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1766

به "عکس ، این مومیایی 3 هزار ساله قربانی بوده است؟ ، معبدی که زیر 7 تن زباله دفن شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این مومیایی 3 هزار ساله قربانی بوده است؟ ، معبدی که زیر 7 تن زباله دفن شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید