3 گردشگاه تگری سرعین!

به گزارش مجله فناوری، این روزها که در شهرهای خودتان از گرما دارید هلاک می شوید در سرعین هوا چنان خنک و تگری است که اگر همین الان بار و بنه نبندید و راهی سرعین نشوید پشیمان می شوید!

3 گردشگاه تگری سرعین!

خبرنگاران: این روزها که در شهرهای خودتان از گرما دارید هلاک می شوید در سرعین هوا چنان خنک و تگری است که اگر همین الان بار و بنه نبندید و راهی سرعین نشوید پشیمان می شوید!

اگر به سفر تابستانی فکر می کنید حتما اولویت با منطقه ها خنک و خوش آب وهواست. به این ترتیب بهتر است منطقه ها شمال غربی را انتخاب کنید و سرعین یک گزینه ایده آل است.

سرعین یکی از شهرهای کوچک استان اردبیل است که در غرب استان واقع شده است. شهر نیر در غرب سرعین، شهر اردبیل در شرق سرعین و مشگین شهر در شمال آن واقع شده است.

سرعین به زبان ترکی به معنای خنک است و اتفاقا نام مناسبی برای شهری است که در تابستان حدبیشتر دمای آن ممکن است به 25 درجه بالای صفر برسد. البته علاوه بر این هوای خوب و خنک در تابستان اما یکی از مهم ترین عامل جذابیت گردشگری این شهر وجود چشمه های آب گرم بسیار متعدد آن است. بیشتر این چشمه های آب گرم که از رشته کوه های البرز و سبلان سرچشمه می گیرند، خواص درمانی زیادی دارند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

تپه باستانی آناهتیاسرعین

تپه باستانی آناهتیا که به تپه سرعین نیز معروف است، یکی از مکان های تاریخی شهر سرعین اردبیل به شمار می آ ید. با سفر به سرعین، از این تپه باستانی که در سال 1377 در لیست آثار ملی ایران قرار گرفته است نیز بازدید کنید. کاوش های باستانی نشان می دهند که قدمت تپه آناهیتا، به هزاره اول و دوم قبل از میلاد حضرت مسیح بر می شود. بعلاوه تحقیقات اجرا شده در رابطه با این ناحیه تاریخی بیانگر آن است که در گذشته از تپه سرعین، به عنوان معبد برای زرتشتیان استفاده می شد.

آبشار ورگه سران

آبشار ورگه سران در میان دشت های سرسبز و خرم جای گرفته است و یکی از بکرترین نقاط دیدنی شهر سرعین به شمار می رود. در کنار این آبشار گردشگران می توانند زیر سایه درختان با سکوت دره ها و صدای آب به آرامش برسند.

دره گلستان (دره آلوارس)

دره گلستان یکی از زیباترین و باصفاترین دره های سرعین است که به آن دره آلوارس نیز می گویند. آلوارس از دره های شرقی منطقه سبلان به شمار می آید. این دره به خاطر وجود چشمه های پرآب و یخچال های طبیعی، چمنزارها و گلزارهای فراوان، هرساله مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1777

به "3 گردشگاه تگری سرعین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 گردشگاه تگری سرعین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید