فیلم های ایرانی در راه جشنواره های انگلیس، ایتالیا، پرتغال و صربستان

به گزارش مجله فناوری، تهران (پانا) ا- سه فیلم ایرانی در تازه ترین حضور بین المللی خود در جشنواره هایی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، پرتغال و صربستان حضور خواهند داشت.

فیلم های ایرانی در راه جشنواره های انگلیس، ایتالیا، پرتغال و صربستان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی گورکن به کارگردانی کاظم ملایی و به تهیه کنندگی سینا سعیدیان، در ادامه نمایش جهانی خود در بخش اصلی هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم سالرنوی ایتالیا به نمایش درمی آید. گورکن داستان زنی به نام سوده شریف زادگان با بازی ویشکا آسایش است که درست قبل از ازدواج مجددش دچار یک چالش سخت در زندگی شخصی اش می گردد.

این فیلم در اولین نمایش جهانی خود در بخش استعدادهای جدید آسیایی بیست و سومین جشنواره شانگهای چین حضور داشت و در اولین نمایش آمریکای شمالی خود توانست جایزه بهترین فیلم داستانی را از بیست و هفتمین جشنواره فیلم آستن دریافت کند.

گورکن در ادامه در بیست و نهمین جشنواره فیلم برکلی آمریکا جوایز بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و در ششمین جشنواره بانکوک تای تایلند و دهمین جشنواره ویاوگای آمریکا جوایز بهترین فیلم سینمایی را دریافت کرد.

این فیلم در آخرین نمایش خود دیپلم افتخار بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از سیزدهمین جشنواره فیلم های آسیایی فیلادلفیا را دریافت کرد.

ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی نیا، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی نیا، سیاوش چراغی پور، محمود نظرعلیان، حمیدرضا محمدی، محمدامین اسدی، یدالله شادمانی، ندا دهشیری و گوهر خیراندیش بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم سالرنو به دلیل اقدامات احتیاطی مقابله با ویروس کرونا از 7 تا 12 دسامبر 2020 (17 تا 22 آذر 99) آنلاین در شهر سالرنوی ایتالیا برگزار می گردد.

سه جایزه بین المللی برای این سو، آن سو

فیلم انیمیشن این سو، آن سو به کارگردانی لیدا فضلی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، پیروز به دریافت سه جایزه از جشنواره های جهانی شد. این انیمیشن کوتاه طی روزهای اخیر، برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن از جشنواره Scrittura e Imagine ایتالیا و جشنواره Chorta پرتغال و جایزه ویژه فیلم های کودک و نوجوان جشنواره صربستان شده است.

این سو، آن سو پیشتر پیروز به دریافت جایزه یونیسف از دوسالانه انیمیشن براتیسلاوا اسلواکی هم شده بود.

این فیلم در بخش رقابتی سی و ششمین دوره جشنواره کارتون کلاب ایتالیا، بخش رسمی چهارمین دوره جشنواره کودک هنگ کنگ و بخش مسابقه یازدهمین دوره جشنواره بین المللی گلدن کوکر صوفیه بلغارستان نیز به نمایش درآمده است. پخش بین الملل انیمیشن این سو، آن سو توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انجام می گردد.

در خلاصه داستان این فیلم انیمیشن آمده است: هیچ مرزی نمی تواند مانع شکل گیری دوستی ها و محبت بین بچه ها گردد. کاش به راستی دنیای بزرگسالان هم مانند دنیای بچه ها پُر از صلح و دوستی باشد.

گوسفندان ما را خواهند بلعید در راه انگلیس

فیلم کوتاه گوسفندان ما را خواهند بلعید به کارگردانی مشترک مصطفی رستم پور و عاطفه رضایان به اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم Minute Shorts film competition انگلستان راه پیدا کرد. این جشنواره از تاریخ 21 تا 28 دی به صورت آنلاین برگزار می گردد.

این فیلم داستان زندگی دختری به نام طاهره است که قربانی رسم ازدواج زود هنگام و در سن پایین می گردد. طاهره حالا می خواهد کوشش کند تا از تکرار تجربه های تلخ خود برای خواهرش خاطره جلوگیری کند.

طاهره شریفی، محمد شکروی، رضا علیجانی، احسان اطمینان، هانیه فرزین، علی حسن فرزین بازیگران فیلم کوتاه گوسفندان ما را خواهند بلعید هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 807

به "فیلم های ایرانی در راه جشنواره های انگلیس، ایتالیا، پرتغال و صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های ایرانی در راه جشنواره های انگلیس، ایتالیا، پرتغال و صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید