قیمت بنزین در کشور های مختلف چقدر است؟

به گزارش مجله فناوری، در این مقاله به کشور هایی در سراسر دنیا خواهیم پرداخت که بنزین بیشترین قیمت را دارد و بعلاوه خواهیم دید که علت پرداخت مبلغ بالایی به طرق دیگر در کشور آمریکا به چه علتی است.

قیمت بنزین در کشور های مختلف چقدر است؟

نروژ- هر گالون، 9/26 دلار (هر گالن آمریکا، 3/7 لیتر است.)

نروژ گران ترین قیمت بنزین را در سراسر دنیا دارد. این را می توان از اندازه زیادی از مالیات که صرف آن می گردد فهمید. خوشبختانه به خاطر عایدی بالای کشورهای حوزه اسکاندیناوی، بخش کوچکی از بودجه هر خانواده صرف بنزین می گردد.

ترکیه- هر گالون، 8/44 دلار

ترکیه هم بخش زیادی از مالیات خود را صرف بنزین می نماید. اما اولویت بالایی برای استفاده از زغال سنگ اش برای تامین انرژی محلی دارد.

هنگ کنگ- هر گالون، 8/12 دلار

با این که رانندگان در هنگ کنگ به نسبت همکارانشان در چین میزان بیشتری پول برای بنزین می دهند، اما سرانه قیمت بنزین در این کشور به نسبت کشورهای دیگر، پایین تر است.

ایتالیا- هر گالون، 8/11 دلار

ایتالیا هم اکنون سال ها است که درگیر پسرفت مالی است و ازقیمت بالای بنزین رنج می برد. و هنوز مالیات بنزین آن بسیار بالا به جای مانده است. این در حالی است که ایالات متحده در دهه های اخیر با تغییری در مالیات بنزین رو به رو نبوده است. البته اقتصاد دانان معتقدند که مردم آمریکا این هزینه ها را در قالب موارد دیگری مربوط به رانندگی مانند تصادفات اتومبیل، تراکم ترافیک و آلودگی هوا که برای سلامتی انسان مضر است می پردازند.

هلند- هر گالون، 8/07 دلار

هلند نیز یکی از بزرگ ترین پرداخت نمایندگان مالیات سنگین بنزین در اتحادیه اروپا به جای مانده است. که این مساله قیمت سوخت را در این کشور بالا می برد. اما فرهنگ استفاده فراوان از دوچرخه در سطح شهر ها ، این مساله را تا حد بسیار زیادی برای استفاده نمایندگان از وسایل نقیله حل نموده است. این در حالی است که در امریکا از آن جایی که مالیات بنزین درطی سال ها افزایش نیافته است، بودجه زیربنایی حمل و نقل به عهده مالیات پردازان در سایر موارد گذاشته شده است تا این اختلاف را جبران نمایند.

دانمارک - هر گالن، 7/64 دلار

دانمارک نیز مالیات بالایی برای بنزین دارد. اگر مردم آمریکا بخواهند بدانند که کشورهای اروپایی چگونه هزینه های اجتماعی رو به افزایش رانندگی را حساب می نمایند، باید گفت که این مبلغ بیش ازدو برابر قیمت بنزین به وسیله مالیات می باشد. چیزی که ممکن است برای بسیاری از آمریکایی ها قابل تحمل نباشد.

انگلستان - هر گالن، 7/33 دلار

انگلستان نیز یکی از بیشترین قیمت های بنزین در دنیا را دارد. اما این کشور بیشتر قسمت های قلمروی خود را برای اکتشاف نفت خام به کار انداخته است تا بتواند اندازه فراوری داخلی خود را افزایش دهد. از آنجایی که وسایل نقلیه بیشتری به سوخت نیاز پیدا می نمایند، اقتصاد دانان معتقدند که هر چه اندازه استفاده از این وسایل نقلیه بیشتر باشد، طبیعتا اندازه هزینه های جانبی آن نیز افزایش خواهد یافت این مطلب بیش از هر جای دیگری در ارتباط با کشور هایی که بیشتر از اتومبیل استفاده نموده و مسافت های طوولانی را با آن می پیمایند صادق است.

پرتغال - هر گالن، 7/18 دلار

پرتغال نیز از کشور هایی است که مالیات بنزین را بالا نگه داشته است. علت این مساله، کوشش دولت این کشور برای مبارزه با آلودگی هوایی است که ممکن است به بیشه زار های درخت چوب پنبه آن که جنبه مالی دارند آسیب بزند. (پرتغال نیمی از چوب پنبه دنیا را تامین می نماید.) رانندگان این کشور اغلب درحالی دیده می شوند که سعی دارند به آن سوی مرز اسپانیا که مالیات کمتری دارد رفته و بنزین بزنند.

بلژیک - هر گالن، 7/15 دلار

بلژیک درطی سال های اخیر با کاهش قیمت بنزین روبرو بوده است. اما هنوز هم با توجه به این که تمام بنزین این کشور از واردات نفت تامین می گردد، یکی از کشورهایی است که گران ترین قیمت سوخت را دارند. مانند دیگر کشور های اتحادیه اروپا، بلژیک نیز مالیات بالایی بر روی بنزین خود گذاشته است.

درست است که بالا رفتن مالیات بنزین برای کشور هایی چون آمریکا در کوتاه مدت، شوک مالی بزرگی خواهد بود، اما در طولانی مدت با بالا رفتن قیمت بنزین، اندازه هزینه های این مساله کاهش می یابد. به عنوان مثال دیگر مرگ و میر کمتری را در اثر تصادفات اتومبیل شاهد خواهیم بود، سلامت زنان باردار و نوزادان حفظ خواهد شد و البته به علت پایین آمدن تراکم ترافیک، دسترسی به مکان های مختلف آسان تر خواهد بود.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1436

به "قیمت بنزین در کشور های مختلف چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بنزین در کشور های مختلف چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید