نکات ضروری برای سفر به آلمان ، بایدها و نبایدها (تور آلمان ارزان)

به گزارش مجله فناوری، آلمان پر جمعیت ترین کشور در قاره اروپا به شمار می رود و احتمالا در لیست مقاصد محبوب همه توریستان وجود دارد. کشور آلمان دارای زیربنای عالی، جمعیت مردم میهمان نواز و بسیاری از نقاط دیدنی و تماشایی است. اما آلمانی ها علاقه دارند از بعضی قوانین سفت و سخت پیروی نمایند و شما نیز به عنوان یک توریست، می بایست از این قوانین و رسوم مطلع باشید تا کاری در مخالفت یا بی احترامی به آن ها انجام ندهید. علاوه بر قوانین و رسوم خاص، بایدها و نبایدهای بسیاری نیز وجود دارند که برای داشتن بهترین تجربه سفر در قطب مالی اروپا، می بایست آن ها را رعایت کنید. در این مطلب خبرنگاران قصد داریم بهترین نکات برای سفر به آلمان را در اختیار شما بگذاریم. البته ممکن است استثناهایی نیز در بین نکات ضروری برای سفر به آلمان وجود داشته باشد اما این قوانین اجتماعی و رسوم فرهنگی، چیزهایی هستند که به طور معمول در آلمان با آن ها روبرو می شوید و بهتر است از پیش در خصوص آن ها در بین نکات مهم در سفر به آلمان اطلاعات کسب کنید.

نکات ضروری برای سفر به آلمان ، بایدها و نبایدها (تور آلمان ارزان)

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

فرهنگ و میراث فرهنگی آلمان را پذیرا شوید

ممکن است وقتی به کشور آلمان فکر می کنید، خانه های قدیمی زیبا، ادبیات، جشن های فرهنگی و قلعه های این کشور در تصورتان بیایند و اگر اینطور باشد، تصویر درستی را به ذهنتان راه داده اید. آلمان زادگاه گوته، شیلر، باخ، بتهوون و جایگاه بعضی از خیره کننده ترین و زیباترین قلعه های سرتاسر اروپا است. با وجود این میراث فرهنگی قابل توجه، بسیاری از بازدید کنندگان خارجی، گذشته آلمان را با یک دوره خاص که بسیار سیاه و تاریک بوده، مربوط می دانند اما این اشتباه بزرگی است که نباید هرگز مرتکب شوید. تاریخ آلمان از مجموعه ای از هنرمندان، نویسندگان و معماران فوق العاده و سایر افراد تاثیر گذار تشکیل شده است. بنابراین بهتر است بهترین بخش های فرهنگ آلمان را پذیرا شوید و به دوران تاریک دهه 30 و 40 فکر نکنید. بعلاوه شوخی کردن در خصوص نازی ها باعث خواهد شد احساس انزجار مردم این کشور را بر بیانگیزید. این شوخی ها ممکن است در بعضی از کشور های دور دنیا خنده دار باشند؛ اما در آلمان، اصلا جالب نیستند و نباید به زبان آورده شوند و از بهترین نکات برای سفر به آلمان می باشد.

قوانین را رعایت کنید و وقت شناس باشید

یکی از نکات ضروری برای سفر به آلمان که می بایست رعایت کنید، پیروی کردن از قوانین و داشتن وقت شناسی است. قانون و جزا چیزی است که بیشتر آلمانی ها به آن با دید بسیار مثبت نگاه می کنند. آلمانی ها عاشق قوانین خود هستند و از سرپیچی کردن از قوانین خوششان نمی آید. البته استثناهایی نیز وجود دارد اما بیشتر آلمانی ها دوست ندارند ببینند کسی به قوانین آن ها بی احترامی می نماید و این نکته شامل گردشگران نیز می گردد. در آلمان، افراد بسیار کمی را می بینید که وسط خیابان یا محلی خطرناک با بی احتیاطی راه بروند و افراد زیادی را نمی بینید که از علائم و تابلوها پیروی نکنند. سایر مثال ها در این زمینه، راه نرفتن در مسیرهای دوچرخه سواری و برگرداندن بطری ها به سوپر مارکت ها است بخصوص که با برگرداندن بطری های شیشه ای و پلاستیکی، اندازهی از پولی که پرداخته اید به شما پس داده می گردد. بازیافت کردن در آلمان، عملی کاملا ضروری و معمول است. همین دقت و وسواس در خصوص وقت شناسی نیز به کار می رود. در آلمان، هشت شب یعنی هشت شب و اصلا معنی هشت و پنج دقیقه یا هشت و ده دقیقه را نمی دهد. اگر می دانید که قرار است دیر برسید، توصیه می گردد به کسی که با او دیدار می کنید خبر بدهید که چند دقیقه ای دیر تر خواهید رسید زیرا این نشانه احترام گذاشتن به آن فرد است. به طور خلاصه بهتر است قوانین کشور آلمان را رعایت کنید و همواره در این کشور وقت شناس باشید. این شانس شما را برای ارتباط برقرار کردن با مردم محلی این کشور و دوست شدن با آن ها افزایش می دهد و از نکات مهم در سفر به آلمان است.

غذاها و زندگی شبانه آلمان را تجربه کنید

چیزی که می بایست در خصوص آلمان بدانید این است که غذاهای بسیار مجزا و جالبی در هر منطقه از این کشور وجود دارند. غذاهای منطقه باواریا Bavaria نسبت به غذاهای منطقه راین وستفالیای شمالی North Rhine Westphalia متفاوت هستند و غذاهای خاص و متفاوتی در هامبورگ، برلین و کلن پیدا خواهید کرد. علاوه بر آن، هر منطقه از کشور آلمان، نوشیدنی های خاص خودش را دارد. بعلاوه شهرهایی مانند برلین و کلن دارای جمعیت بالای مهاجرین هستند و در آن ها رستوران های عالی ترکی، عربی و مدیترانه ای متعدد به چشم می خورند. بنابراین، یکی از مهمترین نکاتی که در سفر به آلمان باید در نظر بگیرید این است که از ترکیب غذاهای متنوع لذت ببرید و سعی کنید غذاهایی که نمی شناسید را حتما امتحان کنید و طعم آن ها را در بین بهترین نکات برای سفر به آلمان بچشید. زندگی شبانه نیز در آلمان بسیار خاص است. یکی از عالی ترین نکات در خصوص جشن و پایکوبی شبانه در آلمان این است که انجام دادن آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی، ارزان تر است. بیشتر شهرهای آلمان دارای جمعیت بالای دانشجویان هستند و این بدان معنیست که مراکز تفریحی دانشجویی ارزان و پر شور و هیاهو در آن ها کم نیستند. در نهایت، نوشیدنی های سنتی و میهمان خانه های آلمانی را نباید در بین نکات ضروری برای سفر به آلمان از نظرتان دور نگه دارید.

در جشن های فرهنگی این کشور شرکت کنید

وقتی در آلمان هستید، بهتر است حتما در یکی از جشن های فرهنگی این کشور شرکت کنید. عضویت داشتن در یک کلوب ورزشی، موسسه غیر انتفاعی یا سایر انواع موسسات در این کشور بسیار معمول است و جشن های فرهنگی مختلفی در سرتاسر سال برگزار می گردند. مشهورترین این جشن ها، جشن آکتوبرفست Oktoberfest در مونیخ و جشن برپایی بازارهای کریسمس هستند اما جشن های متنوع دیگری نیز وجود دارند. اگر بخواهیم از چند عدد از مهمترین این جشن ها را نام ببریم، می توانیم به فرولینگز فست Frühlingsfest در مونیخ (که ورژن کوچک تر و جمع و جور تر آکتوبرفست Oktoberfest است و در بهار برگزار می گردد)، کارناوال Carnival در کلن، کانستاتر وازن Cannstatter Wasen در اشتوتگارت (فستیوال کشاورزی در ماه سپتامبر)، برگیرشوی Bergkirchweih در ارلانگن و بسیاری دیگر از جشن ها اشاره کنیم.

خودتان را در طبیعت غرق کنید

بسیاری از گردشگران اولویتشان این است که شهرهای مشهور، شهرهای کوچک قرون وسطایی و قلعه های آلمان را ببینند اما طبیعت بسیار زیبایی نیز در این کشور وجود دارد که تماشای آن بسیار با ارزش و شگفت انگیز است. منطقه های مانند بلک فارست Black Forest (جنگل سیاه)، جزایر شمالی یا ارتفاعات باواریا Bavaria بسیار زیبا هستند و امکان انجام فعالیت های عالی مربوط به طبیعت را به گردشگران ارائه می کنند بنابراین نباید آن ها را از برنامه سفر خود به آلمان خط بزنید. از این جهت، یکی از نکات مهم در سفر به آلمان این است که بازدید خود را به شهرهای اصلی محدود نکنید بلکه به سمت طبیعت و حیات وحش هم بروید.

در رخدادهای ورزشی شرکت کنید

آلمان یکی از آن کشورهایی است که رخدادهای ورزشی، بخشی از فرهنگ آن به شمار می روند و بنابراین نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. فوتبال محبوب ترین ورزش در کشور آلمان است و در گوشه به گوشه این کشور حضور دارد. هواداران فوتبال گاهی هیاهو به پا می کنند اما بیشتر مردم، تنها از رفتن به ورزشگاه لذت می برند بخصوص که قیمت بلیط تماشای فوتبال نسبت به بلیط های انگلستان بسیار ارزان است. به همین خاطر است که حتی ناموفق ترین تیم های آلمانی هم هر هفته بیش از 50 هزار تماشاگر را به ورزشگاه ها می کشانند. هاکی روی یخ، بسکتبال، ورزش های موتوری و هندبال ورزش های محبوب دیگر در آلمان هستند که می بایست حتما از آن ها نام ببریم. شرکت کردن در یک رخداد ورزشی قطعا یک فعالیت فوق العاده به شمار می رود و بهتر است به لیست برنامه های سفر شما در آلمان افزوده گردد و می تواند از بهترین نکات برای سفر به آلمان باشد.

بهترین مسیر و روش جابجایی را پیدا کنید

کشور آلمان بخاطر سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و یکپارچه خود مشهور است. این نکته در خصوص شهرهای بزرگتر صدق می نماید اما با کمی تجربه سفر در این کشور متوجه خواهید شد که ارتباطات ریلی بین شهرها همواره مانند آنچه که در تبلیغات نشان داده می گردد، نیست. انتظار نداشته باشید که قطارهای همه منطقه های این کشور مانند ساعت به طور دائمی و منظم کار کنند و حتما بهترین مسیر و روش جابجایی را پیدا کنید. قطارهای آلمان خوب هستند اما به آن کارآمدی و ایده آلی که ممکن است تصور کنید نیستند. برای مثال هزینه پرواز کردن از برلین به مونیخ، بسیار ارزان تر از هزینه پیمودن این مسیر با قطار است. چنین حقیقتی در خصوص مسیر کلن به هامبورگ نیز وجود دارد. خدمات استفاده از یک خودروی حمل و نقل عمومی به وسیله چند نفر مانند خدماتی که اپلیکیشن BlahBlahCar ارائه می دهد نیز بسیار محبوبیت دارند و مردم این کشور و گردشگرانی که به آن سفر می کنند از آن در بین نکات ضروری برای سفر به آلمان استفاده می کنند.

کلیشه ها را کنار بگذارید

وقتی بسیاری از افراد نام آلمان را می شنوند، بلافاصله به شلوارک های چرمی، لیوان های بسیار بزرگ نوشیدنی و خانه های کوچک قرون وسطایی فکر می کنند. این عناصر در آلمان وجود دارند اما باواریایی هستند نه آلمانی. اگر به برلین یا دوسلدورف بروید، از تماشا این که چقدر این شهرها مدرن و بین المللی هستند شگفت زده خواهید شد. آلمان کلیشه ای که همه تصور می کنیم وجود دارد اما منطقه ها مختلف آن متفاوت هستند. بیشتر آن ها به میزان یک دنیا از آنچه که مردم در خصوص آلمان تصور می کنند، تفاوت دارند به همین خاطر است که نباید انتظار داشته باشید آلمان کلیشه ای که در تصور دارید را در همه جای این کشور ببینید. کلیشه ها را کنار بگذارید و منطقه ها و شگفتی های تازه را تجربه کنید.

قوانین اتوبان ها را بدانید و رعایت کنید

حتما شنیده اید که در اتوبان های آلمان هیچ محدوده سرعتی وجود ندارد. این نکته حقیقت دارد اما تا حدی. بخش های بسیار زیادی از این اتوبان ها محدوده سرعت ندارند و می توانید به طور مداوم خودروهایی مانند پورشه، بنز و سایر خودروهای پر سرعت دیگر را ببینید که با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت یا حتی بیشتر در حال عبور هستند. اما بخش های دیگر اتوبان ها محدود هستند و به طور مداوم کنترل می شوند. این بدان معنی است که اگر شما در یک منطقه بدون محدودیت نباشید، داشتن سرعت بیش از میزان می تواند باعث دردسرتان گردد. بعلاوه بهتر است بدانید که لاین سمت چپ در یک اتوبان بدون محدودیت، تنها و تنها متعلق به رانندگان پر سرعت است. اگر نمی توانید با سرعت حداقل 160 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید، هرگز حتی وارد لاین سمت چپ هم نشوید وگرنه ممکن است یک خودروی پر سرعت با خودروی شما تصادف کند و مطمئنا این موضوع را دوست نخواهید داشت که از نکات مهم در سفر به آلمان می باشد.

انتظار گپ و صحبت نداشته باشید

یک نکته مهم و ضروری دیگر در خصوص سفر به آلمان این است که خیلی انتظار این را نداشته باشید مردم محلی سر صحبت را با شما باز کنند و با شما گپ بزنند. آلمانی ها صمیمی و روشن فکر هستند اما تا دلیلی برای صحبت کردن نداشته باشند، با کسی وارد صحبت نمی شوند. آن ها معمولا سرشان به کار خودشان گرم است و در نتیجه گاهی سرد و غیر صمیمی به نظر می رسند. این روش آلمانی ها در انجام دادن کارهایشان است. شما می توانید گفتگوهای بسیار عمیق و طولانی با آلمانی ها داشته باشید اما نباید انتظار داشته باشید به طور ناگهانی در خصوص چیزی اظهار نظر کنند و با شما گپ بزنند. این نکته در خصوص گارسن ها و سایر کسانی که در بخش خدمات کار می کنند نیز صدق می نماید. آن ها فوق العاده حرفه ای هستند اما اگر سوالی دارید می بایست سوال های واضح از آن ها بپرسید. انتظار نداشته باشید که مانند آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر، وقتی در آسانسور هستید با آن ها در خصوص شرایط آب و هوا گپ بزنید.

انتظار نداشته باشید همه انگلیسی صحبت کنند

وقتی به برلین، مونیخ یا فرانکفورت سفر می کنید، مشکل زیادی با زبان نخواهید داشت زیرا در این شهرها، مردم در سطح خوبی انگلیسی صحبت می کنند اما سفر کردن به شهرهای کوچک تر و صحبت کردن با نسل های قدیمی تر، داستانی کاملا فرق دارد. بویژه در بخش های شرقی کشور آلمان، بسیاری از مردم یا خیلی کم انگلیسی صحبت می کنند یا اصلا انگلیسی را بلد نیستند. بنابراین دانستن چندین کلمه و عبارت اصلی در آلمانی بسیار به شما یاری خواهد نمود و باعث خواهد شد به مردم محلی نزدیک تر شوید. علاوه بر آن، تقریبا تمامی تابلوهای جاده ای و تابلوهای فروشگاه ها به آلمانی نوشته شده اند. پس دانستن کلمه هایی مانند Apotheke (داروخانه)، Supermarkt (سوپرمارکت)، Bahnhof (ایستگاه قطار)، Arztpraxis (مطب پزشک) و Polizeistation (ایستگاه پلیس) و بسیاری از کلمات و اصلاحات و عبارت های دیگر می تواند در لحظات حساس، ناجی شما باشد. بر این اساس، یکی از بهترین نکات برای سفر به آلمان این است که کمی آلمانی یاد بگیرید و انتظار نداشته باشید همه با شما انگلیسی صحبت کنند.

به کارت های اعتباری خود وابسته نباشید

انتظار نداشته باشید که در همه جای کشور آلمان، بتوانید با کارت های اعتباری خود، پول پرداخت کنید. برعکس کشورهایی مانند کشورهای اسکاندیناوی، پول نقد همچنان در آلمان حکومت می نماید. اغلب رستوران ها، بارها و فروشگاه ها کارت های اعتباری را قبول نمی کنند و از شما تنها پول نقد می خواهند. بنابراین بسیار توصیه می گردد که همواره همراه با خودتان، اندازه مناسبی پول نقد داشته باشید. آلمان مدرن و نوآور است اما نه در خصوص کارت های اعتباری و بانکی.

خریدهای خود را به یکشنبه موکول نکنید

وقتی به آلمان سفر می کنید، بهتر است بدانید تقریبا تمامی فروشگاه ها در روزهای یکشنبه تعطیل هستند که این مورد از نکات مهم در سفر به آلمان هست. شما می بایست خریدهای خود را قبل از به خاتمه رسیدن شنبه انجام دهید وگرنه حسابی غافلگیر و دچار دردسر خواهید شد. در شهرهای بزرگتر کیوسک ها در روزهای یکشنبه باز هستند اما آن ها تنها موارد بسیار اساسی را به قیمت های بالاتر به فروش می رسانند. البته بهتر است بدانید مراکز فرهنگی معمولا باز هستند، بعلاوه رستوران ها و بارها.

انتظار خدمه شوخ و صمیمی را نداشته باشید

با این که انعام دادن در آلمان اجباری نیست، اگر خدمات خوب و قانع کننده باشند از شما انتظار می رود، انعام بدهید که از نکات ضروری برای سفر به آلمان می باشد. آلمانی ها معمولا مبلغ روی صورتحساب را رند می کنند یا چند یورو به آن اضافه می کنند. اصلا لازم نیست بیش از 10 درصد بابت خدمات انعام بدهید مگر اینکه خدماتی که دریافت نموده اید واقعا فوق العاده و تاثیر گذار بوده باشد. خدماتی که در آلمان به شما ارائه می گردد معمولا بسیار خوب، کارآمد و سریع است اما به میزان خدماتی که در بعضی نقاط دیگر دنیا دریافت می کنید گرم و صمیمی و همراه با شوخی نیست. خدمات در آلمان بسیار حرفه ای و محبت آمیز است اما خیلی گرم و صمیمی نیست. این دقیقا مشابه همان مطلبی است که در خصوص گپ و صحبت با آلمانی ها ذکر کردیم. آلمانی ها ترجیح می دهند کارها را به طریقه حرفه ای انجام بدهند بنابراین گپ و شوخی با گارسن ها یا مسئولان خدمات در این کشور، خیلی معمول نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1701

به "نکات ضروری برای سفر به آلمان ، بایدها و نبایدها (تور آلمان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ضروری برای سفر به آلمان ، بایدها و نبایدها (تور آلمان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید