قلعه خواجه اندیکا در شرایط مناسبی به سر نمی برد

به گزارش مجله فناوری، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، قلعه خواجه اندیکا در شرایط مناسبی به سر نمی برد.

قلعه خواجه اندیکا در شرایط مناسبی به سر نمی برد

سید علی موسوی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا با اشاره به اینکه منابع بودجه میراث فرهنگی محدود است و به همین علت قلعه خواجه بازسازی اساسی نشده، توضیح داد: قلعه خواجه احتیاج به بازسازی دارد اما اعتبارات میراث فرهنگی کفاف نمی دهد.

او با بیان اینکه مالک می تواند به صورت مشارکتی با اداره میراث فرهنگی این قلعه را احیا کند، گفت: احیای این قلعه تاریخی تاثیر زیادی در رونق گردشگری اندیکا دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیکا اضافه نمود: علاوه بر این، بازسازی قلعه خواجه باعث فرهنگ سازی می گردد تا دیگر مالکان بناهای تاریخی به این سمت و سو حرکت نموده و در زمینه ایجاد اشتغال پایدار حرکت نمایند.

قلعه خواجه که بنای قلعه خواجه در آن واقع شده است، یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز شهرستان اندیکا است. این شهر به علت همجواری با رشته کوههای زاگرس، دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است.

شهرستان اندیکا از لحاظ اقلیمی دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است. بهاری زودرس اما سرسبز و پر طراوت دارد که از اوایل اسفند شروع می گردد و از اوایل خرداد هوای بهاری بتدریج جای خود را به گرما می دهد و به عبارت دیگر تمام نواحی جنوبی این منطقه دارای بهاری دل انگیز و تابستانی گرم و پاییزی کوتاه و مطبوع و زمستانی معتدل است. بعلاوه، منطقه ها شمالی آن دارای زمستان های سرد همراه با برف و تابستان های معتدل است.

از دیدنی های این شهرستان میتوان به دشت شیمبار، منطقه حفاظت شده شیمبار و سد کارون، آبشار طوف کما و قلعه بردی اشاره نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1711

به "قلعه خواجه اندیکا در شرایط مناسبی به سر نمی برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه خواجه اندیکا در شرایط مناسبی به سر نمی برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید