متروپل پارازول ، شگفت انگیزترین سازه چوبی دنیا

به گزارش مجله فناوری، شهرها و کشورهای دنیا در دنیای امروزی برای جذب جهانگرد و تبلیغ شهرهای خود اقدام به ساخت سازه ها و برج هایی می نمایند تا با به رخ کشیدن هنر و معماری بومی خود، در میان شهر های توریستی نام و رسمی به هم رسانند. در میان این سازه های بزرگ، شهر سویل اسپانیا در رقابتی که سال 2004 میلادی آن را آغاز کرد، آغاز به ساخت سازه ای کرد که امروزه با نام متروپل پارازول یا Metropol Parasol مشهور بوده و لقب بزرگترین سازه چوبی دنیا را به خود اختصاص داده است. برای آشنایی بیشتر با متروپل پارازول اسپانیا، در ادامه با ما همراه باشید.

متروپل پارازول ، شگفت انگیزترین سازه چوبی دنیا

سایبان متروپل (Metropol Parasol)، بزرگترین سازه چوبی دنیا

ساخت متروپل پارازول اسپانیا که در منطقه پلازا دلا انکارنسشن (Plaza de Encarnacion) واقع شده است، در سال 2011 میلادی به سرانجام رسید. Metropol Parasol که در ماه آوریل افتتاح شد، در حال حاضر به نام نماد شهر سویل شناخته می گردد. این سازه چوبی دارای پایه هایی از جنس بتن است که به فولاد مسلح شده و با طراحی مدرن و امروزی ساخته شده است. پانل های چوبی به هم بافته شده همانند وافل در نقش یک سایبان بر روی گذرگاه های شهر سویل قرار دارند. این طرح خلاقانه و جسورانه به عنوان یک بنای مدرن در بافت شلوغ و پر رفت و آمد سویل که هنوز ساختاری شبیه قرون وسطی را دارد، توانسته تا گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. متروپل پارازول اسپانیا به عنوان بزرگترین سازه چوبی دنیا در حال حاضر، محلی است که در آن تحرک و جنب و جوش فراوانی وجود دارد و محلی است برای تجمعات و فعالیت های جمعی. بازدیدنمایندگان و گردشگر ها با جمع شدن زیر این بنا، از معماری بی نظیر و بازی هایی که نور و سایه در اثر این وافل های در هم تنیده ایجاد می نمایند، لذت می برند و تصویرهایی به یادگار می گیرند.

بخش های مختلف سایبان متروپل

بزرگترین سازه چوبی دنیا دارای یک موزه باستان شناسی، یک میدان مرتفع، چندین رستوران، یک تراس پاناروما در بالاترین بخش، بارهای متعدد و یک بازار کشاورزی است. سایبان متروپل یا Metropol Parasol، بزرگترین سازه چوبی دنیا با پوششی از جنس پلی لورتان به هم متصل شده است که این ایده خلاقانه باعث شده تا این سازه مدرن رابطه ای تاریخی با شهر قرون وسطایی سویل برقرار کند. این سازه چوبی بزرگ علاوه بر جاذبه های گردشگری و فرهنگی توانسته تا توسعه ای پویا برای تجارت در مرکز شهر سویل اسپانیا به وجود آورد. این سایبان چوبی از ساختمان کلیسای جامع سویل الهام گرفته شده و آنطور که یورگن مایر اچ (Jurgen Mayer H)، طراح مبتکر این سازه بزرگ چوبی می گوید یک کلیسای جامع است که دیوار ندارد و نمادی است از دموکراسی با درختان خوش چشم انداز در میدان.

طراح بزرگترین سازه چوبی دنیا کیست؟

کسی که ایده ساختن بزرگترین سازه دنیا را در سر پروراند و به مرحله اجرا در آورد، ساخت آن را ارائه یک خدمت با ارزش در شهر همواره گرم و آفتابی سویل اعلام کرد. یورگن مایر اچ (Jurgen Mayer H) معماری توانمند است که از هنر مجسمه سازی و سایر عناصر هنری در معماری خود سود می برد. تمام سازه ها و ساختمان هایی که یورگن مایر اچ تا به امروز بنا نموده، دارای اشکالی مجسمه مانند با عناصری پیچیده و غیرتکراری بوده که با یاری کامپیوتر طراحی و اجرا نمود. او معتقد است که هنر و معماری در یک سطح قرار دارند. وی در متروپل پارازول هیچ بخشی را شبیه بخش دیگر طراحی ننموده و همین هنر او باعث شده تا گردشگرانی که به این سازه وافل مانند خیره می شوند، همانند کسانی که به یک کهکشان نگاه می نمایند هر بار از کشف تکه ای هنرمندانه شگفت زده شده و لذت ببرند.

اطلاعات بیشتر از پروژه ساخت متروپل

کارفرمای این پروژه بزرگ شهر سویل اسپانیا، شرکت Ayuntamiento de Sevilla und SACYR بوده و تیم معماری جی مایر اچ (J.MAYER H) طراحی و ساخت آن را به عهده داشته است. معماران این پروژه بزرگ علاوه بر شخص یورگن مایر اچ (Jurgen Mayer H)، آندره سانتر (Andre Santer) و مارتا رامیرز ایگلسیاس (Marta Rmirez Iglesias) نیز بوده اند که در این پروژه بزرگ حضور داشته اند. تیم پرتوان پروژه سایبان متروپل عبارتند از: آنا آلونسو د لا وارگا (Ana Alonso de La Varga)، درک بلومیر (Dirk Blimeyer)، ژان کریستف استوک برند (Jan Christoph Stochebrand)، نای هوئی وانگ (Nai Huri Wang)، مارکوس بلوم (Marcus Blum)، پائول انگلیر (Paul Angelier)، الیویر ژاک (Olivier Jacques)، هانس اشنایدر (Hans Schneider)، آلساندرا راپونی (Alessandra Rapooni)، تورستن بلاتر (Thoresten Blatter)، سباستین فینچک (Sebastian Finchk)، ویلکو هافمن (Wilko Hoffmann)، کلودیا مارکینوسکی (Claudia Maecinowski).

سخن آخر

بزرگ ترین سازه چوبی دنیا یا Metropol Parasol، یکی از زیباترین سازه های مدرن امروز بوده که با نام سایبان متروپل شناخته می گردد و در شهر سویل اسپانیا واقع شده است. این معماری خلاقانه و هنرمندانه یکی از شگفت انگیزترین بناهای ساخته دست بشر از دیدگاه گردشگرانی است که به این شهر اروپایی سفر نموده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1697

به "متروپل پارازول ، شگفت انگیزترین سازه چوبی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروپل پارازول ، شگفت انگیزترین سازه چوبی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید