بازسازی قلعه والی به زودی به انتها می رسد (بازسازی خانه)

به گزارش مجله فناوری، بنابر گفته عبدالملک شنبه زاده، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، 17 کارگاه بازسازیی در سطح استان فعالیت دارند و بازسازی قلعه والی ایلام که یکی از بناهای مهم و ارزشمند این استان به شمار می رود، به زودی به انتها می رسد. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره انتها بازسازی قلعه والی ایلام واقع شده است.

بازسازی قلعه والی به زودی به انتها می رسد (بازسازی خانه)

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به نقل از ایسنا، قلعه والی که یک بنای متعلق به دوره قاجاری است، در سال 1326 هجری قمری و به دستور غلام رضا خان والی در محله ای به نام حسین آباد فیلی که به عنوان ده بالا مشهور بوده، احداث شد. این قلعه که در زمینی به بزرگی 2500 مترمربع ساخته شده دارای یک حیاط مرکزی به مساحت 700 مترمربع است. حیاط از سه سمت از طریق عمارت احاطه شده و عمده مصالح به کار رفته در ساخت آن آجر و در مواردی سنگ است. قلعه والی ایلام با 150 میلیون اعتبار از حدود 40 روز پیش مورد بازسازی قرار گرفته و هم اکنون بازسازی در و پنجره های چوبی آن به انتها رسیده شده است. کاشی کاری اتاق شاه نشین، آجرفرش پشت بام، بازسازی دیوار شمالی قلعه، کنگره ها و ترک هایی که در اتاق بر اثر زلزله ایجاد شده بود، انجام شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1693

به "بازسازی قلعه والی به زودی به انتها می رسد (بازسازی خانه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی قلعه والی به زودی به انتها می رسد (بازسازی خانه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید