نگاهی به فراری J50، یکی از کمیاب ترین خودروهای دنیا (

به گزارش مجله فناوری، فراری به منظور گرامیداشت نیم قرن حضور در بازار ژاپن اقدام به معرفی خودروی سفارشی J50 در سال 2016 کرد. این خودرو نسخه ای خاص از 488 اسپایدر روباز پیشرانه وسط بود. با استایل تارگای برجسته و سقف فراوری 10 دستگاهی، J50 خودرویی بسیار خاص محسوب می گردد. به همین دلیل است که وقتی یکی از این مدل ها برای فروش آماده می گردد توجه همه به آن جلب خواهد شد.

نگاهی به فراری J50، یکی از کمیاب ترین خودروهای دنیا (

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، حدود دو سال پیش یکی از J50 ها در معرض فروش نهاده شد و حالا هم نمونه دیگری از آن برای فروش اعلام حضور نموده است. نمونه کنونی مدل سال 2019 بوده و کارکرد 692 کیلومتری و رنگ بدنه دیتونا نِرو دارد.

این خودرو در میناتو توکیو برای فروش آماده شده و یکی از نمایندگی های فراری در این منطقه با نام روسو اسکودریا آن را عرضه نموده است.

تعجبی ندارد که با توجه به کارکرد بسیار کم خودرو، شرایط کلی آن بسیار خوب باشد. کابین این J50 هم دارای چرم و آلکانترای مشکی بوده و نشان J50 هم روی پشت سری ها دیده می گردد.

از دیگر ویژگی های کابین می توان به تریم فیبر کربن و دوخت ویژه روی داشبورد اشاره نمود؛ اما آنچه نظرات را به خود جلب می نماید طراحی بدنه است که خطوط برجسته آن از نمای جلو آغاز شده و در کل حالت کلاسیکی مشابه فراری F40 ایجاد نموده است.

در بخش عقب خودرو شاهد دو خروجی اگزوز و بال متمایزی هستیم. پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توربوی این خودرو قدرت 661 اسب بخاری داشته و باعث ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3 ثانیه ای می گردد.

حداکثر سرعت خودرو هم فراتر از 320 کیلومتر در ساعت بوده و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه آن که از فرمول 1 الهام گرفته تعویض های بسیار سریعی دارد.

این خودروی سفارشی با قیمت 398 میلیون ین معادل حدود 3.6 میلیون دلار عرضه شده است. قطعاً این پول هنگفتی است اما این J50 در حالتی بسیار ایده آل قرار داشته و به تعداد بسیار محدود هم فراوری شده است.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1212

به "نگاهی به فراری J50، یکی از کمیاب ترین خودروهای دنیا (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به فراری J50، یکی از کمیاب ترین خودروهای دنیا ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید