هکتون خبرنگاران، فرصتی برای پرورش ایده های خلاقانه

به گزارش مجله فناوری، آیا تا به حال واژهٔ هکتون به گوشتان خورده است؟ هکتون یک جور واژهٔ اختراعی است که از ترکیب هک و ماراتون به دست می آید. هکتون چیست؟ رویدادی چند روزه است که طی آن افراد مختلف با تخصص های مختلف دور هم جمع می شوند و ایده های نرم افزاری یا غیرنرم افزاری خود را به منظور رسیدن به مرحلهٔ آزمایشی اجرا، توسعه می دهند. هر رویداد هکتون با حضور چند تیم برگزار می گردد و در آن هر تیم روی پروژه ای اختصاصی کار می نماید. اولین هکتون تاریخ، سال 1999 در شهر کلگری کانادا برگزار گردید و بعد از آن کم کم هکتون به رویدادی خلاقانه و آینده نگر در دانشگاه های مهم فنی و شرکت های بزرگ دیجیتال تبدیل شد.

هکتون خبرنگاران، فرصتی برای پرورش ایده های خلاقانه

خبرنگاران هم با توجه به فرصت های درخشانی که هکتون برای شکوفایی خلاقیت افراد فراهم می نماید، بهار سال جاری، به روال چند سال گذشته به برگزاری این رویداد اقدام کرد.

هدف خبرنگاران از برگزاری هکتون این است که کارکنان، در هر بخش و واحدی که هستند، بتوانند پیشرفت نمایند و ایده های خلاقانه ٔ خود را محک بزنند. در خبرنگاران، هکتون زمان کشف و ساختن است، از همین رو، کار همهٔ نیروهایی که در هکتون شرکت می نمایند برای چند روز به طور کامل کنار گذاشته می گردد، تا بتوانند با تمرکز کافی و خیال راحت به پرورش ایده های خود حین شرکت در این رویداد بپردازند.

تمام ایده هایی که در هکتون خبرنگاران ارائه می شوند، این بخت را دارند که مورد توجه مدیران شرکت قرار بگیرند و برای اجرایی شدن روی آنها سرمایه گذاری گردد. این سرمایه گذاری از سمت جوانه، بخش سرمایه گذاری هلدینگ هزاردستان صورت می گیرد.

این ویدیو را ببینید تا با هکتون خبرنگاران بیشتر آشنا شوید و مصاحبه با چند تیم شرکت نماینده در این رویداد را ببینید.

View this post on Instagram

A post shared by Divar.ir | خبرنگاران (@divar.official)

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1611

به "هکتون خبرنگاران، فرصتی برای پرورش ایده های خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکتون خبرنگاران، فرصتی برای پرورش ایده های خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید