پارک جنگلی لویزان تهران ؛ طبیعت زیبا در همین نزدیکی

به گزارش مجله فناوری، پارک جنگلی لویزان یکی از بزرگترین پوشش های گیاهی مرکز است. این پارک بزرگ که قدیم ترها امنیت مناسبی نداشت، امروز تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری مجذوب کننده تهران شده است. در این مطلب از خبرنگاران می خواهیم به مجذوب کنندهیت های پارک جنگلی لویزان تهران که به شیان هم معروف است، بپردازیم. پارکی که در سال 1340 برای حاشیه سازی شهر و کمربند سبز تهران، به بهره برداری رسید اما امروز شهر تا به پای آن رسیده و پس از آن هم ادامه دارد.

پارک جنگلی لویزان تهران ؛ طبیعت زیبا در همین نزدیکی

پارک جنگلی لویزان ، حاشیه آرامش

از مهم ترین مزایای این پارک جنگلی، دسترسی سریع به آن از شهر تهران است. رسیدن به محیطبیعط زیبای لویزان، در حاشیه شهر تهران، زیاد سخت نیست. باید به شمال شرق شهر بروید. اگر با ماشین شخصی خود هستید از بزرگراه صدر به بابایی شرق بروید و خروجی هنگام را بپیچید و وارد ورودی شرق پارک شوید. و یا از همت شرق به امام علی (ع) شمال بیایید و وارد خروجی پارک جنگلی لویزان مبارک آباد و سپس خیابان شهید بیات شویداز آنجا به میدان شهید طجرلو رفته وخیابان طجرلو را ادامه دهید و وارد ورودی غربی پارک شوید.

و اگر می خواهید با مترو سفر کنید باید ایستگاه نوبنیاد یا حسین آباد پیاده شوید و با تاکسی راستا را ادامه دهید. محیط سبز و پویا، به همراه امکانات کامل برای تفریح و گردش و استراحت، لحظات آرامش بخشی را در این پارک جنگلی برای شما رقم خواهد زد.

زیبایی شهر تهران از بالا

نمای شهر تهران از پارک جنگلی لویزان

ارتفاع آرامش بخش است و زیبایی شهر تهران درشب، وصف ناپذیر. پس پیشنهاد می کنیم که حتماً به هنگام غروب به چشم انداز تهران از بالای تپه شیان لویزان نگاه کنید. آرام آرام چراغ ها روشن می شوند و دانه های زرد مرتب و نامرتب تاریکی را پر می نمایند. در این سکوت و بازی نورها و چشم انداز دل انگیز می توان اندکی به هیچ چیز فکر نکرد یا به چیزی فکر کرد که می خواستیم به آن فکر کنیم.

راه پر پیچ و خم ورود و عبور از پارک شما را به یاد جاده چالوس، می اندازد. طبیعتش به یاد شمال. و چشم انداز اش به یاد تهران. می گوییم به یاد تهران، چرا که می توان با این چشم انداز بی نظیر در 13 کیلومتری از مرکز به سمت شمال شرق تهران، از خاطره شهر عبور کرد.

پوشش گیاهی

در این پارک جنگلی زیبا، پوشش گیاهی غالب کاج و سرو و اقاقیاست. بوی درختان تازه و هوای خوب، لحظات را فرح بخش خواهند کرد. از دیگر گونه های گیاهی این پارک، می توان به افرا و بلوط و چنار اشاره نمود. درختان سر به فل کشیده، در این پارک جنگلی، محیطی منحصربه فرد را ساخته اند.

باغ پرندگان؛ تفریح متفاوت

باغ پرندگان پارک جنگلی لویزان

تماشای باغ پرندگان پارک جنگلی لویزان تهران، یک تفریح عالی است. حدود 250 گونه پرنده، در این باغ نگهداری می گردد. و در مجموع در حدود بیست هزار پرنده، از آسیا و آفریقا در این باغ وجود دارد. اغلب فضاها برای پرندگان باغ، با گونه ای طراحی شده است که آن ها می توانند تا ارتفاع 30 متری آزادی پرواز داشته باشند. یک کبوترخانه به سبک کبوترخانه های صفوی هم در این باغ وجود دارد. این کبوترخانه، حدود دوهزار پنده را در خود جای می دهد و 140 مترمربع مساحت و 18 متر ارتفاع دارد. این کبوترخانه در قسمت شمال غربی باغ پرندگان واقع شده است.

امکانات کامل؛ تفریح بی دغدغه

پارک جنگلی لویزان تهران

در این پارک جدای از امکانات اولیه ای مثل پارکینگ و آلاچیق های اقامتی و باربیکیو و مسرهای پیاده روی، امکانات بیشتری مثل راستا دوچرخه سواری، مسجد و کافی شاپ هم وجود دارد.

مسجد و موسسه فرهنگی شهدای کشتیرانی

بنابراین در رفتن به لویزان خیلی نباید نگران چیزی باشید. بیشتر چیزهایی که لازم دارید آنجا پیدا می گردد. اما بهتر است برای درست کردن آتش وسایل خود را بیاورید و اگر لذت کباب خوردن در طبیعت را ترجیح می دهد لوازمش را از پیش تهیه کنید و در زمان عصر در راستا دوچرخه سواری، با خیال راحت باد را به موهای خود راه بدهید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1615

به "پارک جنگلی لویزان تهران ؛ طبیعت زیبا در همین نزدیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی لویزان تهران ؛ طبیعت زیبا در همین نزدیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید