پدر آسانژ: حال پسرم خوب نیست

به گزارش مجله فناوری، پدر موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس گفت، سلامت پسرش در شرایط بدی قرار گرفته است و باید به او اجازه داده گردد تا با پزشکانی به انتخاب خودش دیدار کند.

پدر آسانژ: حال پسرم خوب نیست

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، جان شیپتون، پدر جولیان آسانژ، موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس گفت: حال پسرم خیلی خوب نیست. پس از چند سال تحت پیگرد بودن، سلامتش رو به وخامت می رود. اگر شرایط خیلی سریع تغییر کند، او می تواند بهبودی اش را به دست بیاورد.

به گفته پدر آسانژ، موسس ویکی لیکس در زندان یاری های پزشکی دریافت می نماید اما به گفته وکلایش، پزشکانی که مورد انتخاب خودش هستند باید او را معاینه و معالجه نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، او ادامه داد، میخواهد با مقام های روسی در ازای یاری های بیشتر برای آزادی پسرش تماس بگیرد.

دولت های انگلیس و سوئد هنوز هیچ تماسی با خانواده آسانژ برای آنالیز غرامت احتمالی چند سالی که او در بازداشت به سر برده، بر قرار ننموده اند.

از زمان دستگیری آسانژ در اوایل امسال میلادی، کارشناسان مختلفی ادعاهایی درباره سلامت او مطرح نموده اند.

در مه امسال میلادی نیلز ملزر، کارشناس حقوق بشری سازمان ملل سوءاستفاده های عمدی علیه آسانژ از سوی دولت های انگلیس، سوئد و آمریکا را محکوم کرد و گفت: آسانژ به صورت سیستماتیک مورد پیگرد قرار گرفته و شرایط سلامتش در نتیجه استرس های طولانی مدت و ترومای روانی به شدت وخیم شده است.

در سپتامبر نیز کارلوس پوودا، وکیل آسانژ به اسپوتنیک گفت، موسس ویکی لیکس در زندان تنها است و با مسائل جدی سلامت روبه روست.

اوایل نوامبر نیز ملزر گزارش دیگری را منتشر کرد و گفت: دولت لندن نمی تواند تضمین کند که بازداشت آسانژ بر اساس قوانین بین المللی بوده است. سلامت آسانژ رو به وخامت می گذارد و زندگی وی در معرض خطر قرار گرفته است.

آسانژ در آوریل امسال میلادی و پس از آن توسط پلیس لندن دستگیر شد که دولت اکوادور درخواست پناهندگی اش را لغو کرد؛ آسانژ برای چندین سال در سفارت این کشور در پایتخت انگلیس ساکن بود. از آن موقع، او در انتظار جلسه دادگاهی برای استردادش به آمریکا در بازداشت است.

  • جلسه دادگاه تجدید نظر آسانژ لغو شد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 79

به "پدر آسانژ: حال پسرم خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر آسانژ: حال پسرم خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید