چگونه سیستم امنیتی وایرلس راه اندازی کنیم!

به گزارش مجله فناوری، نصب و راه اندازی سیستم امنیتی وایرلس در خانه به راحتی ساخت یک لگو می باشد. آن چه که در انجام این کار باید به یاد داشته باشید نصب تمامی اجزا به طرز صحیح می باشد. در این صورت در انتها همه چیز آن طور که باید انجام می گردد. اگر شما از جمله افرادی هستید که به دنبال آشنایی با سیستم های امنیتی وایرلس برای محافظت از خانه خود هستید، با این مطلب از ما همراه باشید. در این جا به معرفی بعضی از این سیستم های امنیتی می پردازیم.

چگونه سیستم امنیتی وایرلس راه اندازی کنیم!

نصب و راه اندازی حس گر درب و پنجره

درب ساختمانی و پنجره هایی که در طراحی خانه به کار رفته اند، از جمله قسمت هایی هستند که به راحتی شکسته شده یا قفل آن ها باز می گردد. بنابراین می توان گفت درب و پنجره ها از جمله قسمت هایی هستند که می توان نسبت به نصب سیستم امنیتی برای آن ها اقدام کرد. با نصب حس گر در گوشه درب و پنجره ها، می توان از باز شدن یا وارد شدن هرگونه آسیب به آن ها آگاه شد. استفاده از سنسورها امنیت شما را در طول روز و زمانی که در خانه یا بیرون از آن هستید، فراهم می نماید.

سنسورهایی که بر روی درب نصب می شوند، شامل دو قطعه می باشند. قطعه بزرگ تر آن ها شامل فرستنده بی سیم بوده و قسمت کوچک تر خاصیت مغناطیسی دارد. وجود این دو قطعه در کنار هم جریان را کامل می نماید. نحوه کار این دستگاه به این صورت می باشد که به محض این که قفل درب باز گردد جریان در هم شکسته و آغاز به آژیر کشیدن می نماید.

این امکان وجود دارد که به عنوان جایگزین، از حس گرهای حرکتی در هر اتاق بهره ببرید. با استفاده از این روش در صورتی که فردی کوشش به ورود به خانه به وسیله پنجره ها داشته باشد، هشدار به پنل کنترل گر انتقال داده خواهد شد.

نصب و راه اندازه حس گر حرکتی

حس گرهای حرکتی نقش های متفاوتی دارند. برای مثال می توان از آن ها در طول شب و زمانی که خواب هستید و یا هنگامی که در خانه نیستید، استفاده کرد. بعضی از سنسورهای حرکتی نسبت به تغییر دما حساسیت داشته و با ایجاد تغییر در آن، عمل می نمایند. بنابراین باید از قرار دادن آن ها در مقابل پنجره و مکان هایی که با باز شدن پنجره دمای اتاق سرد یا گرم می گردد، خودداری نمایید.

  • اگرچه از حس گرهای حرکتی که از تکنولوژی مادون قرمز در آن ها استفاده شده است، در جهت تشخیص ایجاد تغییرات دمایی استفاده می گردد، اما با این وجود این حس گرها به دمای بدن سگ های کوچک حساسیت نداشته و عملکرد آن ها تغییر نخواهد کرد. چرا که این گونه حس گرها کارآمدی کافی برای تشخیص وزن کم تر از چهل پوند را ندارند. بنابراین در صورتی که از سگ یا هر حیوان خانگی بزرگ در خانه مراقبت می کنید، بهتر است از حس گرهایی که بر روی درب و پنجره استفاده می شوند، استفاده نموده و از استفاده این نمونه خودداری نمایید.
  • برای نصب و راه اندازی ردیاب های حرکتی، در ابتدا باید نقطه ای که دید خوبی نسبت به سایر قسمت های اتاق را دارد، انتخاب نمایید. برای راه اندازه این سیستم از یک صفحه نصب به عنوان الگو استفاده نموده و از آن برای علامت گذاری راهنماییگرها و نصب سنسورها استفاده نمایید.

استفاده از حس گر شیشه

عملکرد این سیستم به گونه ای است که زمانی که فردی شیشه را شکسته و قصد ورود به خانه را داشته باشد، فرکانس ایجاد شده از شکست شیشه سنسور را به راه انداخته و سیستم امنیتی آژیر می کشد.

نصب و راه اندازی سیستم های حس گر دود و گرما

برخلاف راهنمایی گرهای دود که در اکثر خانه ها نصب می باشد، سیستم های امنیتی حساس به دود و گرما می توانند ابتدایی ترین نشانه های آتش سوزی را شناسایی نمایند. زمانی که یکی از این حس گرها عمل کند، نزدیک ترین آتش نشانی آگاه شده و به محل اعزام خواهد شد.

نصب سیستم های حس گر آب

عملکرد این گونه سیستم ها به شکلی است که در صورتی که لوله آب در داخل خانه دچار شکستگی و آسیب دیدگی گردد، هشدار می دهد. در این صورت آسیب های ناشی از شکست لوله آب به حداقل خواهد رسید. هم چنین با فعالیت آن ها جریان برق به صورت اتوماتیک قطع می گردد.

دوربین مداربسته

استفاده از دوربین مداربسته از جمله تدابیر امنیتی است که می توان نسبت به نصب آن اقدام نموده و با برنامه ریزی آن به وسیله تلفن های همراه هوشمند، آن را کنترل کرد.

برنامه ریزی پنل کنترل

زمانی که تمام حس گرها نصب شد، نوبت به برنامه ریزی پنل کنترل می رسد. در صورت احتیاج کنترل نماینده را به یک پریز برق و خط تلفن ثابت وصل کنید. روش و راهکارهای برنامه نویسی سیستمی که مورد استفاده قرار داده اید را با دقت دنبال کنید. چرا که در صورتی که در قسمتی خطایی رخ دهد، تمامی مراحل باید دوباره انجام شوند. به محض این که سیستم برنامه ریزی شد، در صورت فعالیت سنسور آژیر به صدا در آمده و شما را آگاه می سازد.

  • زمانی که به تختخواب رفته یا قصد ترک خانه را دارید، سیستم حس گر درب و پنجره را روشن نمایید.
  • بسیاری از سیستم های امنیتی ریموت کنترل هایی برای استفاده نماینده ها دارد که می توان با استفاده از آن ها آژیر را به راحتی قطع کرد.

قیمت دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال برند محصول می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته باشد. از دیگر موارد تاثیرگذار می توان به لنز به کار رفته و کیفیت تصویر آن نیز اشاره نمود.

برای مشاهده قیمت دوربین مدار بسته اینجا کلیلک کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 133

به "چگونه سیستم امنیتی وایرلس راه اندازی کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سیستم امنیتی وایرلس راه اندازی کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید