کانسپت ری شارژ؛ نسل بعدی شاسی بلند لوکس ولوو

به گزارش مجله فناوری، ولوو در کانسپتی که نامش ری شارژ است، فرم جدیدی را معرفی نموده که ترکیبی از یک شاسی بلند و یک استیشن است. جلوپنجره ماشین کاملا حذف شده و تنها نشان کارخانه که با لامپ ال ئی دی ساخته شده در جلوی ماشین دیده می گردد.

کانسپت ری شارژ؛ نسل بعدی شاسی بلند لوکس ولوو

ولوو کانسپتی از نسل بعدی شاسی بلند لوکس خود XC90 را نمایش داده که قرار است سال آینده ساخته گردد. کارخانه سوئدی می گوید تفاوت این ماشین نسبت به نسل کنونی آنقدر زیاد است که آن را با نام تازه ای به بازار عرضه خواهد نمود.

ولوو در کانسپتی که نامش ری شارژ است، فرم نوی را معرفی نموده که ترکیبی از یک شاسی بلند و یک استیشن است. جلوپنجره ماشین کاملا حذف شده و تنها نشان کارخانه که با لامپ ال ئی دی ساخته شده در جلوی ماشین دیده می گردد.

ولوو می گوید ماشین را با شعار کمتر، اما بهتر طراحی نموده است. محور اصلی این ایده در طراحی سادگی و تمرکز بر کیفیت است. در طراحی اتاق ماشین از معماری اسکاندیناوی الهام گرفته شده و برای سادگی بیشتر، همه دگمه ها حذف و کنترل ها به نمایشگری 15 اینچی منتقل شده است.

اتاق کانسپت ری شارژ با الهام از معماری اسکاندیناوی طراحی شده است

ری شارژ بعلاوه به رادار لیزری مجهز است که به راننده اجازه می دهد در راستا هایی معین کنترل ماشین را به هوش مصنوعی بسپارد. ولوو می گوید که برخلاف سیستم های خودران کنونی در ماشین های این شرکت راننده مجبور نیست حواسش به جاده باشد.

ولوو اطلاعاتی درباره قوای محرکه ماشین منتشر ننموده، اما اعلام نموده که در حال ساخت باتری هایی است که می تواند با هر بار شارژ بیش از 1000 کیلومتر حرکت کند.

ولوو می گوید کانسپت ری شارژ مانیفستی از آینده الکتریکی این کارخانه است. این شرکت می خواهد تا سال 2030 همه محصولاتش را الکتریکی کند و اعلام نموده که تا سال 2025 فراوری ماشین های الکتریکی اش را به 600 هزار دستگاه در سال خواهد رساند.

ماشین پرنده ایرکار تا دو هزار و 500 متر اوج می گیرد

آزمایش یک ماشین پرنده در کشور اسلواکی با موفقیت انجام شد. این ماشین که نامش ایرکار (AirCar) است، فاصله دو شهر نیترا و براتیسلاوا، مرکز اسلواکی، را در 35 دقیقه پرواز کرد.

پروفسور استفان کلین، سازنده ایرکار می گوید که این ماشین پرنده می تواند راستای هزار کیلومتری را پرواز کند، تا دو هزار و 500 متر اوج بگیرد و حداکثر سرعتش در آسمان 190 کیلومتر در ساعت است.

ایرکار برای دو نفر جا دارد و در دو دقیقه و 15 ثانیه بال هایش باز و از ماشین به یک هواپیما تبدیل می گردد. برخلاف بیشتر ماشین های پرنده ای که در دست ساخت است، ایرکار برای پرواز و فرود احتیاج به باند دارد و نمی تواند مانند هلیکوپتر به صورت افقی از زمین بلند گردد.

بال های ماشین پرنده ایرکار در کمتر از سه دقیقه باز می گردد

آقای کلین پس از فرود در فرودگاه براتیسلاوا گفت که ساخت ماشین پرنده دیگر یک آرزو نیست و پرواز او این ایده علمی-تخیلی را به واقعیت تبدیل کرد. او در حال ساخت نمونه آزمایشی دیگری است که موتوری قوی تر دارد و سرعتش 300 کیلومتر در ساعت است.

ساخت ماشین پرنده در سال های اخیر با استقبال زیادی روبرو شده است. جنرال موتورز عظیم ترین خودروساز آمریکا سال گذشته کانسپتی از یک ماشین پرنده با مارک کادیلاک نمایش داد و هیوندای می گوید تاکسی پرنده اش را در سال 2025 به بازار عرضه خواهد نمود.

موسسه مورگان استنلی که کارش مشاوره بازرگانی است، تخمین زده که بازار ماشین های پرنده تا سال 2040 یک میلیارد و 500 میلیون دلار ارزش خواهد داشت.

رنو 4 از مدل های مشهور کارخانه فرانسوی است

رنو می خواهد با الهام از مدل 4، ماشین مشهورش در دهه شصت میلادی، یک ماشین الکتریکی بسازد. این ماشین قرار است با نام 4EVER در سال 2025 به بازار عرضه گردد.

این دومین مدل الکتریکی است که با رجوع به مدل های کلاسیک رنو ساخته می گردد. کارخانه فرانسوی پیش تر اعلام نموده بود که یک مدل الکتریکی دیگر براساس رنو 5 می سازد که از مدل های مشهور کارخانه در دهه هفتاد میلادی بود.

رنو 4 از سال 1961 و به مدت سه دهه از محصولات پرطرفدار کارخانه بود و بیش از هشت میلیون دستگاه از آن فراوری شد. مدل الکتریکی نو به احتمال زیاد یک شاسی بلند کوچک است و از نظر فنی با رنو 5 الکتریکی اشتراک زیادی خواهد داشت.

رنو مگان الکتریکی سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد

لوکا دی مئو، مدیر رنو هفته گذشته در برنامه ای اینترنتی گفت که شرکتش کوشش می نماید هزینه ساخت باتری را کاهش داده و ماشین های الکتریکی مقرون به صرفه فراوری کند. به گفته آقای دی مئو یک حساب و کتاب ساده نشان می دهد که شانس موفقیت این شرکت با ماشینی به قیمت 25 هزار یورو بیشتر از یک ماشین 45 هزار یورویی است.

او بعلاوه گفت که رنو تا سال 2025 ده مدل الکتریکی به محصولاتش اضافه خواهد نمود. اولین مدل که قرار است در سال 2022 به بازار بیاید، نسل نو مگان است که نمونه ای استتار شده از آن در برنامه نمایش داده شد.

براساس برنامه ای که رنو اعلام نموده تا سال 2030 حدود نود درصد از محصولات کارخانه الکتریکی خواهد بود.

در ساخت ماشین از مواد بازیافتی و طبیعی استفاده شده است

مینی یک ون الکتریکی ساخته که ایده کارخانه را از آینده خودروسازی نمایش می دهد. سال گذشته مینی طرح هایی دیجیتالی از این ون که نامش اربنات (Urbanaut) است منتشر نموده بود و حالا مدلی واقعی از این ماشین را برای نمایش در یک همایش طراحی در مونیخ ساخته است.

این کانسپت نمایشی اغراق شده از امکاناتی است که فن آوری خودران و قوای محرکه الکتریکی در اختیار طراحان خودرو گذاشته است. اربنات بیشتر شبیه به یک اتاق نشیمن متحرک است تا یک ماشین. جایگاه راننده مبلی است که می توان آن را چرخاند و فرمان را می توان در داشبورد قرار داد و داشبورد را به یک تخت تبدیل کرد.

داخل مینی اربنات شبیه به یک اتاق نشیمن طراحی شده است

مینی می گوید که امکان تغییر چیدمان باعث می گردد تا اربنات بیشتر از یک ماشین به یک فضای شهری تبدیل گردد که در حالت توقف هم کاربرد بیشتری دارد.

در ساخت ماشین از مواد بازیافتی و طبیعی استفاده شده تا برنامه های مینی برای حفظ محیط زیست را نمایش دهد. با همین هدف از چرم و کروم در ساخت ماشین استفاده نشده است.

مینی می گوید اربنات تنها برای نمایش ساخته شده و برنامه ای برای فراوری آن وجود ندارد، اما ایده هایی که در این ماشین استفاده شده را در مدل های بعدی خود به کار خواهد گرفت.

منبع: فرادید
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1244

به "کانسپت ری شارژ؛ نسل بعدی شاسی بلند لوکس ولوو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپت ری شارژ؛ نسل بعدی شاسی بلند لوکس ولوو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید