کشور چشم نواز کانادا؛ کشفی از زیبایی های طبیعی و تاریخی

به گزارش مجله فناوری، کانادا، سرزمینی گسترده و متنوع، با منظره های طبیعی شگفت انگیز و میراث فرهنگی غنی، گردشگران را به سوی خود می خواند. از دریاچه های آبی فیروزه ای و قله های برفی کوهستان های راکی گرفته تا شهرهای تاریخی و جشنواره های رنگارنگ، این کشور پهناور، گوهرهای گرانبهایی را برای کشف و لذت بردن در خود جای داده است. در این سفر مجازی، ما به بررسی برخی از زیباترین و خاطره انگیزترین مکان های دیدنی کانادا می پردازیم.

کشور چشم نواز کانادا؛ کشفی از زیبایی های طبیعی و تاریخی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جاهای دیدنی کانادا ترکیبی شگفت انگیز از منظره ها طبیعی حماسی، شهرهای مدرن، ریشه های روستایی و میراث بومی است.

کانادا، دومین کشور بزرگ دنیا، مملو از جاذبه های گردشگری است که هر گردشگری را مجذوب خود می نماید. کمتر کشوری می تواند با تنوع طبیعت کانادا رقابت کند. اما بسیاری از برترین جاهای دیدنی کانادا را می توان در شهرهای آن یافت. این شهرها دارای جشنواره های دنیای، ذره ای از ظرافت اروپایی و در عین حال تجسم دیدگاه این کشور به عنوان یک جامعه چند فرهنگی هستند. پس اگر مسافر تور کانادا هستید با ما همراه باشید، زیرا به آنالیز این مکان های دیدنی در کانادا خواهیم پرداخت.

1. آبشار نیاگارا، شگفتی طبیعت

  • برترین زمان برای بازدید از آبشار نیاگارا: از اواخر بهار تا اوایل پاییز (از اواخر می تا اواسط سپتامبر)
  • هزینه ورود به پارک های ملی: رایگان

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)، مشهورترین جاذبه طبیعی کانادا است که هر ساله میلیون ها بازدیدنماینده را به خود جذب می نماید. این آبشارهای بزرگ که در حدود یک ساعت و نیم رانندگی از تورنتو، در امتداد مرز آمریکا واقع شده اند، حدود 57 متر ارتفاع دارند. شما می توانید از چندین نقطه کلیدی، آبشار را از فاصله ای شگفت انگیز نزدیک ببینید. آبشار نیاگارا و تنگه نیاگارا (Niagara Gorge) بیش از یک قرن است که گردشگران و جسورترین افراد را به خود جذب می نمایند. بین اواسط قرن نوزدهم و اواسط قرن بیستم، کوشش های متعددی برای عبور از آبشار با انواع قایق ها و بشکه های دست ساز انجام شد. این موضوع، به همراه راهپیمایان طناب باز و دیگر نمایش ها، منجر به ایجاد فضایی شبیه به کارناوال در شهر مجاور نیاگارا فالز شد که تا به امروز نیز ادامه دارد. خانواده ها از پیاده روی در خیابان عجیب و غریب کلیفتون هیل (Clifton Hill) که به تنگه و آبشار منتهی می گردد، لذت خواهند برد.

2. پارک ملی بنف و رشته کوه های راکی، گشتی در قلب طبیعت

  • برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، در فصل های بهار و پاییز از پارک ملی بنف دیدن کنید.
  • از کرم ضد آفتاب و کلاه بهره ببرید.
  • از نزدیک شدن به حیوانات وحشی خودداری کنید.

پارک ملی بنف (Banff National Park) در قلب رشته کوه های باشکوه راکی (Rocky Mountains) در استان آلبرتا واقع شده و بعضی از زیباترین منظره ها کانادا را به نمایش می گذارد. دریاچه های فیروزه ای، قله های پوشیده از برف و یخچال های طبیعی، همگی در این پارک خیره نماینده به راحتی قابل دسترسی هستند. می توانید یک رانندگی منظره دار داشته باشید یا به یکی از برترین پیاده روی ها در بنف بروید. جواهری در این پارک، دریاچه لوئیس (Lake Louise) است، جایی که آب های سبز رنگ کوه ها و یخچال های طبیعی اطراف را منعکس می نمایند و بازدیدنمایندگان می توانند به راحتی در اطراف ساحل قدم بزنند. در فاصله کوتاهی، دریاچه مورین (Moraine Lake) واقع شده است، دریاچه کوهستانی دیگری که حتی کمی چشمگیرتر است.

3. برج سی ان تورنتو، نمادی از کانادا

  • برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، صبح زود یا اواخر بعد از ظهر از برج سی ان دیدن کنید.
  • برای پیاده روی در لبه برج، باید حداقل 13 سال سن و 122 سانتی متر قد داشته باشید.

برج سی ان (CN Tower) در ساحل دریاچه اونتاریو (Lake Ontario) در بزرگترین شهر کانادا، تورنتو واقع شده و یکی از مشهورترین نمادهای کانادا است. این برج با ارتفاعی معادل 553 متر، منظره شهر را تحت تسلط خود درآورده است. در بالای برج، می توانید در رستوران گردان 360 غذاهای لذیذی را میل کنید و در حین غذا خوردن، از منظره شهر و دریاچه لذت ببرید. سکوی دیدن (LookOut) و کف شیشه ای (Glass Floor)، منظرههای زیبایی از کل منطقه را ارائه می دهند. برای هیجان بیشتر، می توانید به پیاده روی در لبه برج سی ان (CN Tower Edgewalk) بروید. در این پیاده روی، شما با طناب مهار می شوید و می توانید در ارتفاع 116 طبقه یا 356 متر بالاتر از زمین، دور تا دور برج قدم بزنید. حتی کسانی که تمایلی به رفتن به بالای برج ندارند، مجذوب دیدنی این سازه می شوند که تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. در شب، برج با رنگ های مختلف روشن می گردد.

4. شهر قدیم کبک، سفری به تاریخ کانادا

  • هزینه ورود به شهر قدیم: رایگان

شهر قدیم کبک (Old Quebec or Vieux-Quebec)، یک میراث دنیای یونسکو و یکی از گوهرهای تاریخی کانادا است. این منطقه که در بخش های بالا و پایین شهر کبک پراکنده شده، حاوی تاریخی ترین ساختمان های شهر است. بخش پایین شهر، در امتداد رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence River)، محل سکونتگاه اولیه و خانه هتل باشکوه فرمنت لو شاتو فرونتناک (Fairmont Le Château Frontenac) و بعلاوه بسیاری دیگر از گنجینه ها است. بخش بالا بر روی صخره های 100 متری واقع شده است و قلعه (Citadel)، دشت های آبراهام (Plains of Abraham)، میدان اسلحه (Place dArmes) و پارک تاریخی توپخانه (Parque Historique de lArtillerie) را در خود جای داده است. شهر قدیم کبک یکی از محبوب ترین منطقه ها تاریخی کانادا است و برای گردشگری به خوبی پیشرفته است. علاوه بر مکان های تاریخی، نکات برجسته دیگر شامل هنرمندانی هستند که آثار خود را در خیابان Rue du Trésor به نمایش می گذارند، موزه های جالب مانند موزه تمدن (Musée de la Civilisation) و فروشگاه ها و رستوران های منحصر به فرد.

5. ویسلر، بهشت زمستانی و تفریحی در قلب طبیعت

  • برترین زمان برای بازدید از ویسلر: برای اسکی، از دسامبر تا آوریل; برای تفریحات تابستانی، از ژوئن تا سپتامبر
  • از قبل برای اقامت و بلیط اسکی خود رزرو کنید.

ویسلر (Whistler)، فقط با دو ساعت رانندگی از ونکوور فاصله دارد و یکی از مشهورترین پیست های اسکی دنیا به نام ویسلر بلک کامب (Whistler Blackcomb) و یک مقصد تفریحی تمام فصل است. اگرچه ویسلر همواره یک منطقه مهم برای ورزش های زمستانی بوده است، اما به یک مقصد محبوب تابستانی نیز تبدیل شده است. در ویسلر، فرقی نمی نماید چه زمانی از سال باشد، می توانید از گلف، دوچرخه سواری در کوهستان و فضایی پر جنب و جوش در شهر لذت ببرید. این دهکده در سال 2010 زمانی که به یکی از مکان های برگزاری بازی های المپیک زمستانی تبدیل شد، توجه بین المللی را به خود جلب کرد. این منطقه اسکی، هتل ها و رستوران های باکیفیت دنیای، و بعلاوه طیف وسیعی از فرصت های تفریحی در فضای باز و منظره ها کوهستانی زیبا را ارائه می دهد.

6. تپه مجلس اتاوا، قلب تپنده دموکراسی کانادا

  • هزینه ورود به محوطه تپه مجلس: رایگان
  • از قبل برای تورهای گشت و گذار در داخل ساختمان های مجلس رزرو کنید.
  • به علت بازسازی ها، ممکن است بعضی از قسمت های تپه مجلس برای بازدیدنمایندگان بسته باشد.

تپه مجلس اتاوا (Parliament Hill)، بر فراز رودخانه اتاوا قرار گرفته و با ساختمان های مجلس به سبک نئوگوتیک که در نیمه دوم قرن نوزدهم ساخته شده اند، مزین شده است. برجسته ترین ویژگی این مجموعه، برج صلح (Peace Tower) است که مجلس عوام و سنا را در دو طرف خود جدا می نماید. در مقابل ساختمان های مجلس، شعله صدمین سالگرد (Centennial Flame) واقع شده است که در سال 1966 به مناسبت صدمین سالگرد کنفدراسیون کانادا روشن شد و در پشت ساختمان ها، باغ مجسمه واقع شده است. در فصل تابستان، در صورت مساعد بودن آب و هوا، مراسم تعویض نگهبان در محوطه جلویی ساختمان های مجلس برگزار می گردد. در زیر تپه مجلس، یک پیاده روی زیبا در کنار رودخانه اتاوا وجود دارد. توجه داشته باشید که ساختمان های مجلس تا سال 2030 تحت بازسازی های اساسی قرار خواهند گرفت.

7. تپه سیگنال سنت جانز، دروازه ای به تاریخ و طبیعت

  • هزینه ورود به محوطه تپه سیگنال: رایگان
  • برای ورود به برج کابوت، باید بلیط تهیه کنید.
  • به علت شرایط آب و هوایی، ممکن است برج کابوت در بعضی مواقع بسته باشد.

تپه سیگنال سنت جانز (Signal Hill National Historic Site)، در ورودی بندر سنت جانز، با مشرف بودن به شهر و دریا، یک مکان تاریخی ملی است. در سال 1901، اولین سیگنال بی سیم فراآتلانتیک در این مکان دریافت شد. این تپه بعلاوه در جنگ هفت ساله با فرانسه نقش استراتژیکی ایفا کرد، اگرچه استحکامات فعلی در طول جنگ های 1812 ساخته شد. برج کابوت (Cabot Tower) یکی از مکان های کلیدی تپه سیگنال است. این برج در سال 1897 برای گرامیداشت چهارصدمین سالگرد کشف نیوفاندلند ساخته شد. بعلاوه، این برج یادآور دریافت اولین سیگنال تلگرافی رادیویی فراآتلانتیک به وسیله گوگلیلمو مارکونی در سال 1901 است که از فاصله 2700 کیلومتری از پلدو در انگلستان ارسال شده بود. در داخل برج، نمایشگاه هایی در خصوص تاریخ تپه سیگنال و تاریخ ارتباطات (با بخش ویژه ای در خصوص مارکونی) وجود دارد. از بالای برج، می توانید از منظره پانورامای شهر و ساحل تا کیپ اسپیر (Cape Spear) - شرقی ترین نقطه آمریکای شمالی - لذت ببرید.

8. سفر به قلب تاریخ در مونترال قدیم

  • هزینه ورود به محوطه مونترال قدیم: رایگان

مونترال قدیم (Old Montreal)، مملو از ساختمان های تاریخی زیبا، مکانی ایده آل برای خرید و غذاخوری های عالی است. در حالی که مونترال به خودی خود یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است، مونترال قدیم در کنار اسکله، جایی است که می توانید برای غرق شدن در تاریخ و فرهنگ کانادا به آن سر بزنید. بعضی از مکان های دیدنی در مونترال قدیم عبارتند از:

  • خیابان بون سکور (Rue Bonsecours)
  • بازار بون سکور (Marché Bonsecours)
  • کلیسای جامع نوتردام (Notre-Dame Basilica)
  • میدان ژاک کارتیه (Place Jacques-Cartier)
  • تالار شهر (City Hall)

9. رویارویی با خرس های قطبی در چرچیل، منیتوبا

  • برترین زمان برای بازدید از چرچیل: اکتبر تا نوامبر
  • برای مشاهده خرس های قطبی، باید از تورهای مجاز بهره ببرید.
  • از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ برای مشاهده بهتر خرس ها بهره ببرید.
  • به هیچ وجه به خرس ها نزدیک نشوید و به آنها غذا ندهید.
  • از محیط زیست منطقه محافظت کنید.

یکی از منحصر به فردترین جاذبه های کانادا، مهاجرت خرس های قطبی است. در این پدیده شگفت انگیز، شاهد حرکت این موجودات زیبا از خشکی به روی یخ های خلیج هادسون در نزدیکی شهر چرچیل در شمال منیتوبا هستیم. این جامعه کوچک هر پاییز به روی گردشگران گگردده می گردد. تورهای گردشگری با استفاده از خودروهای مخصوص توندرا (tundra buggies) با پنجره های قفسی، بازدیدنمایندگان را به دیدن خرس های قطبی از نزدیک می برند. برترین زمان برای دیدن این حیوانات شگفت انگیز، در ماه های اکتبر یا نوامبر است، زمانی که خرس ها منتظر یخ زدن آب هستند تا به روی یخ ها بروند.

10. جزیره ونکوور، گنجینه ای پنهان در دل کانادا

  • از قبل برای اقامت و بلیط کشتی خود رزرو کنید.
  • از تورهای تفریحی برای آشنایی بیشتر با جزیره بهره ببرید.

جزیره ونکوور (Vancouver Island)، اگرچه با کمتر از دو ساعت سفر با کشتی از ساحل اصلی فاصله دارد، اما می تواند دنیایی دیگر به نظر برسد. بیشتر مردم برای گشت و گذار و فرهنگ به ویکتوریا، مرکز استان بریتیش کلمبیا می روند، اما اگر به سمت شمال و به سمت منظره ها وحشی و دوردست بروید، این جزیره تجربیات غیرمنتظره و فراموش نشدنی را در خود جای داده است. علاقه مندان به طبیعت می توانند به برترین مسیرهای پیاده روی در جزیره ونکوور بروند و در مکان های کمپینگ زیبا اقامت نمایند. کسانی که در پی راحتی بیشتر هستند، همواره می توانند به یکی از اقامتگاه ها یا هتل های جزیره مراجعه نمایند. یکی از دیدنی ترین منظره ها جزیره، جنگل های انبوه درختان غول پیکر است که بعضی از آنها بیش از 1000 سال قدمت دارند.

11. خلیج فاندی، شگفتی جزر و مد در کانادا

خلیج فاندی (Bay of Fundy) که در شرق کانادا بین استان های نیوبرانزویک (New Brunswick) و نوا اسکوشیا (Nova Scotia) واقع شده است، به علت جزر و مدهای شگفت انگیزش مشهور است. تفاوت بین ارتفاع جزر و مد در این خلیج، بزرگترین در دنیا است و تا 19 متر می رسد. برترین زمان برای بازدید از خلیج فاندی: برای مشاهده جزر و مدهای بزرگ: اواخر بهار و اوایل پاییز (اواخر می تا اواسط سپتامبر) و برای پیاده روی و فعالیت های در فضای باز: تابستان (از اواخر ژوئن تا اواسط آگوست) است. برای مشاهده جزر و مدهای بزرگ، برنامه ریزی کنید تا در زمان های جزر و مد کامل (full tides) یا جزر و مد مرده (dead tides) در خلیج فاندی باشید.

12. ساحل بندرگاه داخلی ویکتوریا، نگینی در قلب شهر

  • هزینه ورود به محوطه ساحل بندرگاه داخلی: رایگان
  • هزینه تورهای ساختمان های مجلس قانون گذاری: رایگان
  • در هتل امپریس چای عصرانه را امتحان کنید.
  • از ساختمان های مجلس قانون گذاری بریتیش کلمبیا دیدن کنید.

کمتر شهر کانادایی به زیبایی ویکتوریا و ساحل بندرگاه داخلی آن (Victoria Harbour)، ساحل خود را توسعه داده است. این ساحل مکانی عالی برای قدم زدن، استراحت، خرید، غذا خوردن و دیدنی اجرانمایندگان خیابانی در پس زمینه بندر است. مروارید این منطقه، هتل تاریخی امپریس (Empress Hotel) است که یکی از زیباترین ساختمان های شهر است. در طول سال ها، هتل امپریس پذیرای پادشاهان و ملکه ها بوده و امروزه، چای عصرانه سنتی را ارائه می دهد که یکی از جاذبه های اصلی برای بسیاری از بازدیدنمایندگان ویکتوریا است. در حالی که ساحل بندر در طول سال محبوب است، در ماه های تابستان به خصوص پر جنب و جوش است. در ساحل بندرگاه داخلی بعلاوه می توانید ساختمان های مجلس قانون گذاری بریتیش کلمبیا (British Columbia Legislative Buildings) را که در سال 1983 ساخته شده است، پیدا کنید. بازدیدنمایندگان می توانند از تورهای رایگان روزانه استفاده نمایند و خود را در عظمت این بنای تاریخی غرق نمایند.

13. پارک ملی گروس مورن، گنجینه ای پنهان در نیوفاندلند

  • از تورهای تفریحی برای آشنایی بیشتر با پارک ملی گروس مورن بهره ببرید.
  • در صورت تمایل به اسکی صحرانوردی، در زمستان از پارک دیدن کنید.

پارک ملی گروس مورن (Gros Morne National Park) در نیوفاندلند، از بسیاری از پارک های ملی محبوب کانادا دورتر است، اما کشف این منظره زیبا از کوه ها و آبدره ها، ارزش کوشش را دارد. این پارک یک مکان میراث دنیای یونسکو است که دارای دیواره های صخره ای شیب دار، آبشارها و سازندهای صخره ای جالب است که به وسیله آب های یخچال های طبیعی تراشیده شده اند. بیشتر بازدیدنمایندگان برای قدردانی از این منظره، تور قایق سواری را انتخاب می نمایند، اما مسیرهای پیاده روی و فرصت هایی برای کایاک سواری نیز وجود دارد. در زمستان، این پارک بازدیدنمایندگان بسیار کمتری را به خود می بیند، اما برای اسکی سواری در فضای باز، همراه با کلبه های اسکی در حومه، باز است.

14. پارک استنلی ونکوور، نگینی سبز در قلب شهر

  • هزینه ورود به پارک: رایگان
  • از آکواریوم ونکوور دیدن کنید.
  • در دریاچه بیور قایق سواری کنید.
  • از توتم پال ها دیدن کنید.

یکی از بزرگ ترین گنجینه های ونکوور، پارک 405 هکتاری استنلی (Stanley Park) است که در غرب مرکز شهر واقع شده است. این پارک در یک شبه جزیره واقع شده است و به وسیله اقیانوس احاطه شده است. درختان سرو قرمز غول پیکر و صنوبر داگلاس در این پارک به چشم می خورند. دیوار دریایی که دور تا دور پارک را احاطه نموده است، دارای مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن با خطوط جداگانه برای هر کدام است. از روی دیوار دریایی، منظره ها زیبایی از شهر و کوه ها را می توان دید. یک جاده دیدنی نیز در پارک استنلی وجود دارد که دارای چندین توقفگاه است. در داخل پارک، آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium)، دریاچه زیبا بیور (Beaver Lake) و تالار و باغ گل رز پارک استنلی (Stanley Park Pavilion and Rose Garden) قرار دارند. بعلاوه تعدادی توتم پال (totem poles) که بعضی از آن ها بیش از 100 سال پیش نصب شده اند، از دیگر جاذبه های این پارک هستند. در بهار، شکوفه های درختان گیلاس منظره ای شگفت انگیز را به وجود می آورند.

نکات تکمیلی

1: آبشار نیاگارا، یکی از شگفتی های طبیعی جهان، در مرز میان کانادا و ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این آبشار باشکوه با ارتفاع 57 متری خود، هر ساله میلیون ها گردشگر را به سوی خود می کشاند. امکان دیدن آبشار از چندین نقطه کلیدی و لذت بردن از صدای غرشنده آن، تجربه ای فراموش نشدنی را رقم می زند.

2: پارک ملی بنف، در قلب رشته کوه های راکی واقع شده است. این پارک، با دریاچه های فیروزه ای رنگ، قله های برفی، و یخچال های طبیعی، یکی از زیباترین منظره های کانادا را به نمایش می گذارد. پیاده روی در مسیرهای این پارک، فرصتی بی نظیر برای لذت بردن از طبیعت بکر و تماشای حیات وحش است.

3: برج سی ان در تورنتو، نماد شهری این کشور، با ارتفاع 553 متری خود، چشم اندازی بی نظیر از شهر و دریاچه اونتاریو را ارائه می دهد. رستوران گردان در بالای برج، فرصتی منحصر به فرد برای لذت بردن از غذاهای لذیذ و منظره های خیره کننده است.

4: شهر قدیمی کبک، یک میراث جهانی یونسکو، گردشگران را به سفری در تاریخ کانادا می برد. این منطقه با ساختمان های تاریخی، موزه ها، گالری های هنری، و رستوران های منحصر به فرد، فرهنگ غنی این کشور را به نمایش می گذارد.

5: ویسلر، پیست اسکی مشهور جهانی، در فصول سرد، پناهگاهی برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی است. در تابستان نیز، این منطقه با فرصت های گلف، دوچرخه سواری کوهستان، و فضای پرجنب و جوش شهری، گردشگران را به سوی خود می کشاند.

6: تپه مجلس در اتاوا، قلب تپنده دموکراسی کانادا، با ساختمان های مجلس به سبک نئوگوتیک، یکی از جاذبه های اصلی پایتخت این کشور است. مراسم تعویض نگهبان و باغ مجسمه، از جمله جاذبه های این مجموعه تاریخی هستند.

7: تپه سیگنال در سنت جانز، نیوفاندلند، با برج کابوت و منظره پانورامایی از شهر و ساحل، گردشگران را به گذشته ای پرافتخار می برد. این مکان، شاهد دریافت اولین سیگنال تلگرافی رادیویی فراآتلانتیک در سال 1901 بوده است.

8: مونترال قدیم، با خیابان های سنگفرش، ساختمان های تاریخی، و رستوران های شیک، فرصتی برای غرق شدن در فرهنگ و تاریخ کانادا است. این منطقه، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در مونترال محسوب می شود.

9: چرچیل در منیتوبا، مکانی منحصر به فرد برای مشاهده خرس های قطبی در حال مهاجرت است. تورهای ویژه با خودروهای مخصوص، گردشگران را به دیدن این موجودات زیبا از نزدیک می برند.

10: جزیره ونکوور، با جنگل های انبوه درختان غول پیکر و منظره های وحشی و دوردست، گنجینه ای پنهان در دل کانادا است. این جزیره، فرصت هایی برای پیاده روی، کمپینگ، و لذت بردن از طبیعت بکر را فراهم می آورد.

سخن پایانی

کانادا، با زیبایی های طبیعی و میراث فرهنگی غنی خود، گردشگران را به سفری هیجان انگیز و خاطره انگیز دعوت می کند. از آبشارهای غرشنده گرفته تا شهرهای تاریخی، و از کوهستان های برفی تا سواحل دیدنی، این کشور پهناور، گنجینه های بی شماری را در دل خود جای داده است که هر گردشگری را مسحور خواهند کرد.

انتشار: 19 خرداد 1403 بروزرسانی: 19 خرداد 1403 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 680

به "کشور چشم نواز کانادا؛ کشفی از زیبایی های طبیعی و تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور چشم نواز کانادا؛ کشفی از زیبایی های طبیعی و تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید