کنگره آمریکا طرح اصلاح در ساختار پلیس این کشور را تصویب کرد

به گزارش مجله فناوری، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه جامع اصلاح ساختار پلیس این کشور را با اختلاف بیش از 50 رأی به تصویب رساند.

کنگره آمریکا طرح اصلاح در ساختار پلیس این کشور را تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد آدینه یک بسته جامع به منظور ایجاد اصلاح در ساختار پلیس این کشور را به تصویب رساند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این لایحه با 236 رأی موافق و 181 رأی مخالف به تصویب رسید و از جمله موارد مطرح شده در آن می توان به ممنوعیت گذاشتن زانو بر روی گردن مظنونین و تسهیل شکایت از سوء رفتار پلیس اشاره نمود.

این لایحه که نام خود را از جورج فلوید قربانی خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا اقتباس نموده است، مورد مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است.

چهارشنبه هفته گذشته، جمهوری خواستار لایحه ای جهت ایجاد اصلاحات در ساختار پلیس را به کنگره ارائه کردند اما از آن استقبال نشد. به گفته دموکرات ها این طرح پیشنهادی به قدر کافی عمیق و همه جانبه نبود.

جرالد نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: اکنون زمان اصلاحات جعلی نیست. اگر همکاران جمهوری خواه ما واقعاً قصد دارند قانونی جامع را تصویب نمایند که موجب تغییر در فرهنگ پلیس و مسئول دانستن مأموران هستند از آن ها استقبال می کنیم.

نتایج نظرسنجی این هفته خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقاتی اِن. او.آر.سی نشان می دهد 69 درصد از افراد بالغ آمریکایی معتقدند تغییرات عمده یا دگرگونی کامل در نظام کیفری آمریکا مود احتیاج است.

در هفته های گذشته انتشار ویدئوی قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس شهر مینیاپولیس احساسات ضدنژادپرستی مردم آمریکا را برانگیخته و موجب برگزاری اعتراضات گسترده در این زمینه شده است.

ترامپ روز گذشته (پنجشنبه) در پیامی توئیتری رهبر جنبش جان سیاه پوستان اهمیت دارد را به خیانت، آشوبگری و شورش متهم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 605

به "کنگره آمریکا طرح اصلاح در ساختار پلیس این کشور را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آمریکا طرح اصلاح در ساختار پلیس این کشور را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید