گلکسی S21 فن ادیشن در DxOMark بالاتر از گلکسی S21 قرار گرفت

به گزارش مجله فناوری، گلکسی S21 فن ادیشن اوایل سال 2022 رسما رونمایی و راهی بازار شد بنابراین فرصت این پیش آمد تا مرجع تخصصی بررسی دوربین گوشی ها یعنی DxOMark دوربین آن در شرایط مختلف مورد بررسی قرار دهد.

گلکسی S21 فن ادیشن در DxOMark بالاتر از گلکسی S21 قرار گرفت

گلکسی S21 فن ادیشن را شاید بتوان پرحاشیه ترین گوشی چند سال اخیر سامسونگ لقب داد. البته خوشبختانه مشکل خاصی در این بین وجود ندارد جز اینکه این محصول باید سال گذشته راهی بازار می شد اما به دلایل مختلف که مهم ترین آن کمبود تراشه پرچم دار بود، این اتفاق رخ نداد و در سال 2022 شاهد رونمایی از آن بودیم.

گلکسی S21 فن ادیشن از قابلیت های خوبی بهره می برد که از جمله این موارد می توان به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 888، نمایشگر 6.4 اینچی از نوع Dynamic AMOLED با وضوح +FHD و رفرش ریت 120 هرتز، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و دوربین های قدرتمند اشاره کرد که در این مطلب تمرکز روی همان مورد آخر است.

دوربین های بکار رفته در این گوشی مشابه همان دوربین هایی است که در سری گلکسی S21 شاهد بودیم جز اینکه سامسونگ یک دوربین تله فوتوی 8 مگاپیکسلی را نیز به این مجموعه اضافه کرد که باید آن را جایگزین نمونه 64 مگاپیکسلی بکار رفته در سری S21 بدانیم. دو دوربین اصلی و فوق عریض هم 12 مگاپیکسلی هستند که همانطور که گفته شد فرق خاصی از این حیث با پرچم داران این سری ندارد.

طبق گفته های وب سایت DxOMark بعد از بررسی های اجرا شده ظاهرا گلکسی S21 فن ادیشن توانست در شرایط نوری مختلف عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد و در نهایت هم پیروز شد امتیاز خوب 120 را کسب کند. با این امتیاز این گوشی در دسته گوشی های میان رده از لحاظ کیفیت دوربین قرار گرفت که کاملا هم قابل پیش بینی بود.

اما نکته جالب اینجاست که این گوشی توانست از گلکسی S21 5G مدل اسنپدراگون که در کشورهای زیادی عرضه نمی شود هم امتیاز بیشتری کسب کند بنابراین آن دسته از کسانی که در بازارهای بین المللی هستند و به نسخه اگزینوس S21 دسترسی دارند می توانند S21 فن ادیشن را خریداری کنند چرا که این گوشی در بازارهای زیادی با تراشه اسنپدراگون 888 در دسترس قرار گرفته است که گفته می شود از لحاظ پردازش تصویر از اگزینوس 2100 عملکرد بسیار بهتری دارد.

مثل همیشه این گوشی در سه بخش عکاسی در حالت معمولی، زوم و فیلم برداری مورد بررسی قرار گرفت و به ترتیب در این بخش ها پیروز به کسب امتیاز 126، 63 و 104 شد. جالب است بدانید در بررسی های اجرا شده از طریق همین وب سایت بود که گلکسی S21 اولترا در همین سه بخش به ترتیب امتیازهای 129، 78 و 102 را کسب کرد تا فقط به لطف دوربین های تله فوتوی خود بالاتر از کننده ارزان قیمت شرکت کره ای قرار بگیرد. از جمله مواردی که S21 فن ادیشن توانست در آن ها عملکرد خوبی داشته باشد نمایش رنگ ها، فوکوس اتوماتیک، حفظ بافت تصویر، نوردهی (در فیلم برداری) و لرزشگیر بود. در مواردی نظیر عکاسی در نور شب، بوکه، عکاسی فوق عریض، میزان نویز و نویز هم عملکرد خوبی را از کننده سامسونگ شاهد نبودیم.

منبع: DxOMark

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1524

به "گلکسی S21 فن ادیشن در DxOMark بالاتر از گلکسی S21 قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S21 فن ادیشن در DxOMark بالاتر از گلکسی S21 قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید