آزمون GRE (هر آنچه که باید بدانید)

به گزارش مجله فناوری، آزمون GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination است و یک آزمون بین المللی برای سنجش توانایی علمی متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد که از نظر بسیاری از دانشگاه های دنیا به ویژه در آمریکا و کانادا دارای اعتبار می باشد. این آزمون برای سنجش تخصصی مهارت های سه گانه محاسبات ریاضی، درک مطلب و مقاله نویسی دانشجویان توسط موسسه ETS برگزار کننده آزمون تافل (TOFEL) برگزار می گردد.

آزمون GRE (هر آنچه که باید بدانید)

انواع آزمون GRE

آزمون جی آر ائی به دو نوع Subject و General تقسیم می گردد.

آزمون GRE General

آزمون جنرال GRE متداول ترین نسخه در ایران و البته دنیا است که مورد تقاضای بیشتر دانشگاه های آمریکا و کانادا برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. تمامی مراکز مورد تأیید ETS برای برگزاری آزمون GRE در ایران نیز هر هفته این آزمون را به صورت منظم و کامپیوتری برگزار می نمایند.

آزمون GRE General دارای سه بخش است که شامل:

  • بخش Analytical Writing یا نگارش تحلیلی که به تحلیل مهارت نوشتاری متقاضی می پردازد. در این بخش از فرد خواسته می گردد تا در موضوعاتی معین مطالبی را نوشته و به استدلال بپردازد. این بخش از دو قسمت Issue و Argument تشکیل شده است که به ترتیب 45 و 30 دقیقه زمان به داوطلب داده می گردد تا متن مورد نظر خود را به نگارش در آورد.
  • بخش Verbal Reasoning یا زبان و منطق که در حقیقت مهارت زبانی افراد را ارزیابی می نماید. در این بخش داوطلب با چالش های زیادی همچون فهم معانی لغات، جملات و متون روبرو خواهد شد؛ به آنالیز رابطه میان کلمات و جملات خواهد پرداخت. پرسش های این بخش شامل دو سری سؤال 5 گزینه ای است که نمره منفی ندارد و باید در 30 دقیقه پاسخ داده شوند.
  • بخش Quantitative Reasoning یا ریاضیات و هوش (در ایران به بخش کوانت معروف است) که به آنالیز توانایی تحلیل کمی و ریاضی داوطلب می پردازد. در این بخش با چالش هایی همچون حل مسائل با استفاده از مدل های ریاضی، به کاربردن مهارت ها و مفاهیم پایه جبر، هندسه و تحلیل داده و همچنین فهم و تحلیل اطلاعات کمی روبرو خواهد شد. پرسش های این بخش از دو سری سوال 25 تایی تشکیل شده است که 35 دقیقه زمان برای پاسخگویی به هر بخش در نظر گرفته شده است.

آزمون GRE Subject

آزمون جی ار ای سابجکت آزمونی ست که میزان دانش زبانی داوطلب را در خصوص مفاهیم و موضوعات آکادمیک مورد سنجش قرار می دهد نمره این آزمون از 200 تا 990 می باشد. یکی از تفاوت های عمده این آزمون با آزمون جنرال در نحوه برگزاری است چرا که آزمون سابجکت فقط به صورت کاغذی برگزار می گردد. در حال حاضر این آزمون سه مرتبه و توسط سازمان سنجش ایران برگزار می گردد. نکته قبل توجه اینکه این آزمون تنها به صورت کتبی برگزار شده و خبری از سوالات اینترنتی در آن نخواهد بود؛ 100 سوال 5 گزینه ای که برخلاف آزمون GRE General، دارای نمره منفی نیز می باشند. این آزمون معمولا برای متقاضیان دانشگاه های بسیار مطرح که رقابتی سنگین برای ورود به آنها وجود دارد توصیه می گردد.

موارد آزمون GRE سابجکت:

این آزمون برای کسانی توصیه می­گردد که مدرک لیسانس مرتبط با یکی از رشته های زیر را اخذ نموده اند.

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • ادبیات زبان انگلیسی
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • روانشناسی
منبع: سفیرساعی
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 481

به "آزمون GRE (هر آنچه که باید بدانید)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون GRE (هر آنچه که باید بدانید)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید