اجرای اقدامات اعتمادساز برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران

به گزارش مجله فناوری، معاون گردشگری گفت: در شرایط حاضر ناشی از بحران ویروس کرونا، اقدامات اعتمادساز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است و انتظار می رود سایر ذی نفعان به ویژه بخش خصوصی در این راستا همگامی و همراهی لازم را داشته باشند.

اجرای اقدامات اعتمادساز برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ولی تیموری بعداز ظهر روز چهارشنبه 17 اردیبهشت 99 در هفتمین نشست اتاق فکر گردشگری کشور که به شکل حضوری برای دبیران کارگروه ها و در قالب ویدئو کنفرانس برای سایر اعضا در محل معاونت گردشگری برگزار گردید، گفت: این نشست با هدف آنالیز برنامه های ابتکاری و پیشنهادی برای کاهش آسیب های کرونا در شرایط موجود و نیز اقدامات مورد نظر برای خیزش و رونق مجدد صنعت گردشگری کشور در نظر گرفته شده است.

او اضافه نمود: در کوشش هستیم با گردهم آوردن اعضای اتاق فکر معاونت گردشگری متشکل از دانشگاهیان و فعالان این حوزه راهی برای برون رفت از بحران فعلی ناشی از انتشار ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر صنعت گردشگری بیابیم و بتوانیم در مواجهه با همگامی گردشگری در شرایط حیات این ویروس، به پارادایمی جدید دست پیدا کنیم.

تیموری با اشاره به اینکه در حال حاضر چشم انداز قابل استنادی برای انتها این بحران ترسیم نشده است، توضیح داد: بر این اساس با توجه به سیاست اخیر معاونت گردشگری مبنی بر بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری و تحقق سفرهای هوشمند و ضابطه مند در قالب پروتکل های وزارت بهداشت، شاهد همگامی حوزه گردشگری با ویروس کرونا خواهیم بود.

او اضافه نمود: در شرایط مذکور احتیاج است دانشگاهیان، صاحب نظران و فعالان عرصه گردشگری وارد عمل شوند و با همفکری راهی به سوی پارادایم جدید گردشگری بگشایند، چرا که بی شک با تغییر ذائقه و احتیاج به خدمات بهداشتی مضاعف گردشگران، کمیت سفرها تغییر شکل خواهد یافت و کیفیت در قالب خدمات ویژه محدود ارائه می گردد.

معاون گردشگری با بیان اینکه باید کوشش گردد تا مشتریان خود را متقاعد کنیم خدمات فعلی قابل ارائه ایمن و منطبق با استانداردها و پروتکل های بهداشتی است، گفت: در شرایط حاضر اقدامات اعتماد ساز از سوی وزارت گردشگری برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته که انتظار می رود سایر ذی نفعان به ویژه بخش خصوصی در این راستا همگامی و همراهی لازم را داشته باشند و فعالان اتاق فکر و دانشگاهیان نیز در تبیین این موضوع کوشش نمایند.

تیموری با تشریح گزارشی از فرایند اقدامات و فعالیت های معاونت گردشگری در مواجهه با ویروس کرونا و تاثیر آن بر این صنعت گفت: آنچه در فاز نخست رودررویی با این بحران حائز اهمیت به شمار می رفت، ایجاد آرامش در شرایطی بود که ابعاد ضایعه هر لحظه گسترش پیدا می کرد.

او اضافه نمود: فاز اول در حالی پیش رفت که گردشگری داخلی با وجود رزروهای اجرا شده ویژه نوروز 99 و پیک گردشگری خارجی از اواسط اسفند ماه با لغو همه جانبه و خسارت های گسترده صنف مواجهه شد و متولیان گردشگری که همیشه تسهیل گر و مشوق امر سفر بودند؛ به تعطیلی تاسیسات و توقف گردشگری روی آوردند.

معاون گردشگری گام های بعدی برداشته شده در مدیریت بحران کرونا در صنعت گردشگری کشور را عضویت در ستاد کرونا، پایش خسارت های وارده، ورود به 11 رسته شغلی آسیب دیده، دفاع از حقوق صنف، ایجاد زمینه دریافت حمایت های دولتی، مدیریت بحران و کنترل دامنه و تبعات خسارات مطرح نمود و گفت: سیاست بازگشایی تاسیسات گردشگری، برقراری سفرهای هوشمند منطبق با اصول بهداشتی و در نهایت تغییر مواجهه با این بحران با در نظر دریافت حقوق و منافع صنف، سیاست اخیر اتخاد شده این حوزه به شمار می آید که با الگوی سازمان جهانی گردشگری شامل ایجاد محرک ها و تسهیل سفر همخوانی دارد.

او در انتها نقش دانشگاهیان و فعالان اتاق فکر گردشگری را در تثبیت اقدامات و تلفیق با ایده های نو ضروری دانست و تاکید نمود: آنچه به زودی در شرایط پسا کرونا محقق خواهد شد، ایجاد بسته های حمایتی سفر به یاری دولت خواهد بود که نگاه خلاقانه اتاق فکر می تواند در شکل گیری آن نیز نقش موثری ایفا نمایند.

در انتها هر یک از اعضای حاضر نیز با ارائه نظرات کارشناسی خود پیرامون محورهای این نشست در ترسیم نقشه راه پیش رو برای هم گام شدن صنعت گردشگری کشور با ویروس کرونا و نیز شرایط پسا کرونا همکاری کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 496

به "اجرای اقدامات اعتمادساز برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای اقدامات اعتمادساز برای تحریک تقاضا و جلب توجه گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید