نگرانی آمریکا از نزدیکی امارات و چین

به گزارش مجله فناوری، نزدیک شدن امارات و چین در زمینه های راهبردی به دلیل پیامدهای مستقیمی که این ائتلاف بر خانواده حاکم در ابوظبی می گذارد موجب نگرانی آمریکا شده است.

نگرانی آمریکا از نزدیکی امارات و چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پایگاه اطلاع رسانی امارات 71 امروز (شنبه) به نقل از پایگاه اطلاعاتی اینتلجنس اونلاین (Intelligence Online) فرانسه نوشت: گروه 42 که یک شرکت در زمینه هوش مصنوعی است و به طحنون بن زاید ال نهیان مشاور امنیت ملی امارات نزدیک است و همچنین سایر شرکت های متعلق به خانواده حکام امارات در تعدادی از زمینه های استراتژیک به چین نزدیک شده اند.

این وب سایت فرانسوی اضافه نمود: گروه رویال دایموند متعلق به خلیفه خالد احمد الحامد فرزند احمد بن حامد آل حامد آل نهیان اولین وزیر اطلاعات امارات و مشاور نزدیک به شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی ساده ترین نمونه از این نزدیکی و همگرایی [ با چین ] است.

به تازگی شرکت رویال دایموند با شرکت هلدینگ کاثی (Cathay) چین فعال در بخش نفت و گاز به ریاست ژائو چانگ برای ایجاد شرکت تجارت عمومی کاثی ال ال سی (Cathay General Trading LLC) مستقر در ابوظبی وارد همکاری شده است.

به نوشته امارات 71، هلدینگ کاثی در لندن نیز دفتر دارد.

شرکت رویال دایموند به مدت طولانی شریک محلی شرکت های دفاعی و صنعتی غربی از جمله رولز رویس ، بی ام و ، ایویکو ایتالیا و شرکت راه آهن روسی ترانس ماش و همچنین شرکت عظیم انگلیسی جی فور اس که در زمینه خدمات امنیتی فعال است، بود.

رویال دایموند همچنین به تازگی صاحب شرکت ابزار صنعتی سودیب کحیل شده است و در روزهای اخیر با به دست آوردن سهام سیستم های اطلاعاتی مگنوس که نرم افزارهای امنیتی وایت هایت و اسکای بوکس را می فروشد، سرمایه گذاری خود در بخش امنیت سایبری را متنوع نموده است.

مگنوس همچنین خدمات خود را به تعدادی از موسسات نیمه دولتی امارات مانند اتصالات و ادنوک ارائه می دهد.

شرکت ام اِ کیو کاپیتال یکی دیگر از شرکت های تابعه رویال دایموند است که سهام شرکت های پیشرفته توسعه و طراحی املاک و مستغلات از جمله عربیه ویز گلاس و لایف استایل ورلد را در اختیار دارد.

ذوالفقار جدیالی کارشناس اقتصادی برای سال های متمادی رئیس رویال دایموند بود که به رده های بالای خاندان سلطنتی در امارات نزدیک است و قبلاً در دفتر خانواده طحنون بن زاید کار می کرد.

شعبه این شرکت در امارات به طور محلی توسط دوللی تابت اداره می گردد. وی فارغ التحصیل دانشگاه پانتیون اساس ( Pantheon Assas) پاریس است. تابت 20 درصد سهام رویال دایموند از شرکت

انتشاراتی تاکتیکال ریپورتر سال که اخبار صنایع دفاعی خلیج فارس را منتشر می نماید را در اختیار دارد و بقیه سهام این شرکت انتشاراتی متعلق به سردبیر لبنانی عشاف کفوری و دو پسرش رامی و جورج است.

وزیر خارجه چین در ادامه سفر خود به کشورهای خلیج فارس هفتم فروردین سال جاری به منظور ملاقات با مقامات امارات وارد ابوظبی شد.

بر اساس گزارش رسانه های اماراتی، توسعه روابط محبت آمیز و همکاری های راهبردی گسترده و راههای توسعه آنها بگونه ای که به نفع دو ملت باشد و به منافع مشترک آنها منجر گردد از محورهای گفت و گوی

شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و وانگ یی وزیر خارجه چین بود.

دو طرف همچنین درباره تحولات همه گیری کرونا و همکاری دو کشور در زمینه فراوری واکسن و روش های درمانی این بیماری بحث و گفتگو کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1086

به "نگرانی آمریکا از نزدیکی امارات و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آمریکا از نزدیکی امارات و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید