ادعای ارمنستان درباره انهدام پایگاه نفتی باکو

به گزارش مجله فناوری، وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد پالایشگاه نفتی متعلق به ارتش جمهوری آذربایجان را در باکو منهدم نموده است.

ادعای ارمنستان درباره انهدام پایگاه نفتی باکو

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ارمنستان امروز چهارشنبه در اظهاراتی مدعی شد نیرو های ارمنی یک پالایشگاه نفتی متعلق به ارتش جمهوری آذربایجان را منهدم کردند. در این مرکز پتروشیمی فرآورده های نفتی، روغن و روان نماینده ها فراوری می شد.

دور جدید درگیری های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز 27 سپتامبر شروع شد. جمهوری آذربایجان می گوید نیرو های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک نموده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می نمایند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به انتها دوران شوروی سابق باز می شود؛ زمانی که کشتار سومقاییت (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری های تشکیل دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن موقع، در اواخر فوریه 1988 هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 700

به "ادعای ارمنستان درباره انهدام پایگاه نفتی باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ارمنستان درباره انهدام پایگاه نفتی باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید