جاذبه های گردشگری پرتغال

به گزارش مجله فناوری، شاید نام پرتغال ما را یاد جام جهانی 2006 آلمان و بازی این کشور با تیم کشورمان ایران بیاندازد. کشور پرتغال که در سمت جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان ناتو می باشد. کشور پرتغال در زمره کشورهای پیشرفته واقع شده است و به همراه اسپانیا که تنها همسایه آن است، شبه جزیره ایبری را تشکیل می دهند. مرکز پرتغال شهر لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد.

جاذبه های گردشگری پرتغال

کشور پرتغال در زمان های قدیم یکی از بزرگترین امپراتوری های دنیا بود. ناوگان دریایی پرتغال یکی از بزرگترین و قدرتمندترین ناوگان های دریایی دنیا به شمار می رفت و این کشور در بیشتر نقاط دنیا مستعمره داشت. پرتغال از جمله کشورهای سرسبز و حاصلخیز است و بیشتر فراوریات آن شامل محصولات کشاورزی مانند انگور، زیتون، گوجه فرنگی و سیب زمینی است. بعلاوه این کشور در زمینه فراوری پلاستیک، کاغذ، پارچه، کفش، سفال و پالایش نفت نیز بسیار پیشرفته است.

موقعیت کشور پرتغال از نظر جغرافیایی خاص است. این کشور دارای رشته کوه های بلند، فلات های حاصلخیز و سواحل زیبایی است که آن را در زمره تماشای ترین کشورهای دنیا قرار می دهد. شهر لیسبون قلب تپنده پرتغال است و بخش زیادی از ثروت پرتغال در این شهر متمرکز است، به طوریکه آن را در فهرست ثروتمندترین شهرهای دنیا قرار داده است.

سطح رفاه در کشور پرتغال زیاد است و مردم پرتغال از جمله افرادی هستند که درصد امید به زندگی آنها بالا می باشد. در سفر به پرتغال می توانید از رودخانه دورو، قصر پنا، برج بلم، قلعه سن جرج، پارک ملی پندا گرس، منطقه تعطیلات ویژه و آکواریوم اقیانوس آرام لیسبون تماشا کنید. کشور پرتغال یکی از تاثیرگذارترین کشورهای تاریخ به خصوص در منطقه آمریکای جنوبی است و فرهنگ آنها همچون مردم آمریکای جنوبی، برای شادی ارزش زیادی قایل است.

اطلاعاتی در خصوص کشور پرتغال:

زبان رسمی: پرتغالی، اسپانیایی، فرانسوی، رومی

مذهب: مسیحیت

نوع حکومت: جمهوری

جمعیت: حدود 10 میلیون و 320 هزار نفر

مساحت: 92,212 کیلومتر مربع

واحد پول: یورو (EUR)

€ 0,83 = $1

پیش شماره: +351

اختلاف زمانی با ایران: دو ساعت و نیم عقب تر

ویزا: احتیاج به ویزا دارد

برای مشاهده اطلاعاتی در خصوص جاذبه های شهرهای کشور پرتغال بر روی نام آن ها در ذیل کلیک نمایید:

جاذبه های گردشگری لیسبون پرتغال

جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال

منبع: ای نشات
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1492

به "جاذبه های گردشگری پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید