ارائه کارت واکسن دیجیتال برای پروازهای خارجی الزامی شد

به گزارش مجله فناوری، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: مسافران پرواز های خارجی موظف به ارائه کارت واکسیناسیون دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت هستند.

ارائه کارت واکسن دیجیتال برای پروازهای خارجی الزامی شد

به گزارش ایسنا، علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید نمود: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادر شده از سوی وزارت بهداشت است.

متن نامه بدین توضیح است:

جناب آقای شهرام آدم نژاد معاون محترم حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

با سلام و احترام

عطف به نامه شماره 100/789 مورخ 1400/6/16 جناب آقای دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استحضار می رساند تنها مدرک دارای اصالت واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال واکسن صادر شده از سوی وزارت متبوع می باشد که به وسیله سامانه salamat.gov.ir صادر شده باشد.

گفتنی است جهت معین اصالت کارت واکسن دیجیتال انگلیسی (مخصوص مسافران به خارج کشور)، کافی است بارکد دو بعدی (QR-Code) مندرج روی کارت به وسیله یک گوشی تلفن همراه اسکن شود.

در صورت اصالت کارت، صفحه ای با نشانی https://vaccinecard.health.gov.ir باز خواهد شد که عینا تصویر کارت دیجیتال فرد را نمایش می دهد.

خواهشمند است دستور فرمائید موضوع فوق به تمامی آژانس های مسافرتی، شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی مستقر در کشور و سایر شرکت های ذیربط منعکس شود.

مقتضی است اطلاع رسانی مناسب به مشتریان این شرکت ها به گونه ای انجام شود که حداقل دو هفته قبل از مسافرت نسبت به تهیه کارت دیجیتال واکسن اقدام کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مراتب را به وسیله فرم اعلام خطا در کارت واکسن (موجود در همان سامانه salamat.gov.ir) پیگیری فرمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1346

به "ارائه کارت واکسن دیجیتال برای پروازهای خارجی الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه کارت واکسن دیجیتال برای پروازهای خارجی الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید