اعلام راه اندازی گردشگری صید و صیادی

به گزارش مجله فناوری، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، راه اندازی گردشگری صید و صیادی صورت خواهد گرفت.

اعلام راه اندازی گردشگری صید و صیادی

داستان چیست؟

موسی احمدی گفت: جزیره کیش با عنوان جزیره پاک شناخته می گردد. بنابراین صید در این منطقه هم در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی منطقه، صید پاک است، یعنی با قلاب انجام می گردد و موجب آسیب به آبزیان نمی گردد.

وی اضافه کرد: توسعه صنعت فرآوری و همچنین تشکیل تعاونی قوی برای تجمیع سرمایه بهره برداران جهت توسعه فرآیندهای توزیع، مصرف و صادرات با کیفیت از جمله ضرورت های صنعت شیلات در این جزیره است.

احمدی در ادامه گفت: در منطقه آزاد کیش، در همه فصول صید وجود دارد اما مقدار صید آنها بستگی به فصل متفاوت است و انواع دیگری از ماهیان کیش شامل حلوا سیاه، کپور ، شوریده، میش ماهی، پرستو ماهی، مقوا و سنگ سر هستند که با توجه به فصل و جزر و مد جزیره صید آنها زیاد و کم می گردد.

وی اضافه کرد: اگر کارخانه یخ و سردخانه کیش بتواند فعالیت خود را به خوبی انجام دهند، می توان در صادرات این محصولات نیز درخشید؛ صادرات داخلی امروز در شیلات کیش وجود دارد اما نیازمند آن هستیم تا با گسترش تجهیزات مانند کارخانه یخ و سردخانه، بسته بندی مناسب و... بتوانیم محصولات را شکیل به بازار عرضه کنیم و اگر بازار محلی اشباع شد بتوانیم آن را به خارج از کشور صادر کنیم.

تقویت زیستگاه های مصنوعی در کیش

رئیس شیلات کیش با اشاره به اهمیت زیستگاه های مصنوعی در این خصوص گفت: دریا امروز به علت صیدهای بی رویه کویر شده یعنی نیازمند آن است که باهمت صیادان، منطقه آزاد کیش و شیلات زیستگاه های مصنوعی را تقویت کنیم؛ زیرا زمانیکه اطراف جزیره با تور صید انجام می گردد موجب آسیب به دریا می شوند. ایجاد زیستگاه های مصنوعی در دریا ازجمله اقداماتی است که در جهت حفظ محیط زیست انجام می گیرد و شامل قرار دادن سازه های مجاز زیست محیطی شبیه زیستگاه طبیعی در دریاست که باعث می گردد علاوه بر افزایش ذخایر دریایی، صید بی رویه و فشار بر زیستگاه های طبیعی کاهش یابد و گامی مؤثر در حفظ محیط زیست نیز خواهد بود.

گردشگری صید و صیادی در جزیره راه اندازی می گردد

موسی احمدی گفت: گردشگری صید و صیادی در جزیره به این معنی است که بتوانیم حدود 10 یا 50 قایق را برای اسکله صیادی با استفاده از صیادان خبره منطقه آماده را مجوزهای لازم را برای دریاروی و صید خانوادگی فراهم کنیم تا گردشگران به این نوع فعالیت جذب شوند و از جاذبه های دریا در این جزیره زیبا استفاده نمایند. به همین دلیل مجوز گردشگری صید و صیادی را نیز در دستور کار داریم.

رئیس شیلات کیش گفت: امروز بازار مصرف ماهی شیر تن، داغ است و ظرفیت معینی صید می گردد اما در قسمتهای دیگر هر نوع آبزیانی که در تور می آید را مصرف می نمایند. ماهی دم زرد، ماهی حلوا سیاه هوور مسقطی، گونه های ماهی مثل شیر ماهی رنگ طعم در جزیره متفاوت است و دقت می گردد تا در منطقه ظرفیت معین و نوع معین صید گردد تا به محیط زیست آسیبی وارد نگردد.

وی پیرامون راه اندازی گردشگری صید و صیادی اظهار داشت: امروز سرمایه گذاری داخلی در شیلات کیش وجود دارد و در حال توسعه است اما زمینه سرمایه گذاری خارجی نیز در کیش فراهم است، در عین حال باید زیرساخت ها فراهم و تسهیلاتی برای این منظور در نظر گرفته گردد تا بتوانیم سرمایه گذار را به حوزه شیلات منطقه آزاد کیش جذب کنیم.

پرورش و تکثیر ماهیان بومی

احمدی با تأکید بر لزوم رونق بخشی به حوزه شیلات و پرورش آبزیان منطقه گفت: باید برنامه ای را در نظر بگیریم تا با همکاری شیلات منطقه و سازمان منطقه آزاد، پرورش و تکثیر ماهیان بومی را در دستور کار قرار دهیم. رئیس شیلات کیش اضافه کرد: ضروری است منطقه آزاد همکاری بیشتری در مورد ایجاد زیستگاه های مصنوعی داشته باشد و با این فعالیت بتوانیم دریا را تقویت کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 647

به "اعلام راه اندازی گردشگری صید و صیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام راه اندازی گردشگری صید و صیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید