افزایش راندمان فراوری برق با نصب واحد تازه در نیروگاه مشهد

به گزارش مجله فناوری، مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق مشهد گفت: با نصب واحد نو در نیروگاه برق مشهد، راندمان فراوری برق نیروگاه افزایش یافته و احتیاج خط 63 و 132 کیلو ولت شهر با امنیت بیشتری برای سال های آینده تامین می گردد.

افزایش راندمان فراوری برق با نصب واحد تازه در نیروگاه مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد، امیر طالبی طرقبه مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق مشهد گفت: نوسازی نیروگاه های قدیمی برای افزایش راندمان و بهره وری یک انتخاب نیست، یک الزام اساسی است.

او اضافه کرد: به علت احتیاج شبکه به برق فراوریی نیروگاه مشهد، در حال حاضر 3 واحد بخار و 4 واحد گازی این نیروگاه با فعالیت بیش از 300 نفر پرسنل در بخش های فراوری، تعمیرات و اداری فعال می باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق مشهد ادامه داد: در حال حاضر بهره وری واحد های نیروگاه مشهد با راندمان 27 درصد ارزیابی می گردد، که با اتکا به همین راندمان و ظرفیت، نیروگاه را در تمام طول پیک تابستان در مدار نگه داشتیم، چراکه خروج از شبکه به افت ولتاژ و خاموشی بیشتر در مشهد منجر می شد.

بیشتر بخوانید

طالبی طرقبه بیان نمود: این مسئله به درستی نشان می دهد که سهم این نیروگاه در تامین برق مشهد غیرقابل چشم پوشی می باشد. به علاوه نکته ای که نباید از نظر دور داشت این است که این نیروگاه، به طور همزمان بر روی پست های 63، 132 کیلو ولت و خط 20 کیلو ولت داخلی مشهد فراوری برق می کند.

او توضیح داد: نوسازی نیروگاه های قدیمی به عنوان یک الزام غیرقابل چشم پوشی است و نوسازی نیروگاه های قدیمی برای افزایش راندمان یک انتخاب نیست، یک الزام اساسی است. به عنوان مثال در صورت نصب واحد سیکل ترکیبی در نیروگاه مشهد، راندمان این نیروگاه از 27درصد به حدود 55 درصد افزایش یافته و تقریبا دو برابر می گردد؛ که سهم قابل توجهی در کاهش مصرف سوخت و افزایش توان فراوریی خواهد داشت و به همین علت است که عمده نیروگاه هایی که در حال ساخت بوده یا در طول سال های اخیر راه اندازی شده اند، سیکل ترکیبی می باشند، چراکه این دست از نیروگاه ها راندمان بالاتر و مصرف انرژی پایین تری دارند و با محیط زیست نیز سازگارتر هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق مشهد تاکید نمود: مذاکرات نصب و جایگزینی واحد های نو سیکل ترکیبی در نیروگاه مشهد از سال گذشته تا به الان بین شرکت مادر تخصصی برق حرارتی و شرکت مالک اجرا شده است و به زودی کلنگ نصب واحد های نو نیروگاه مشهد به زمین می خورد

/ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1368

به "افزایش راندمان فراوری برق با نصب واحد تازه در نیروگاه مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش راندمان فراوری برق با نصب واحد تازه در نیروگاه مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید