انتقال 200 میلیون مترمکعب آب به کرمان در دستور کار واقع شده است

به گزارش مجله فناوری، خبرنگاران/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال 200 میلیون مترمکعب آب به کرمان با بیش از 37 هزار میلیارد سرمایه گذاری در دستور کار واقع شده است.

انتقال 200 میلیون مترمکعب آب به کرمان در دستور کار واقع شده است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، دکترمحمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای شهرستان کرمان با بیان اینکه عظیمترین پروژه انتقال آب به کرمان انجام شد در حالی که قبلا از این ایده به عنوان یک رویا نام می بردند اما هفته گذشته آب به مخازن سرچشمه رسید.

وی با بیان اینکه ما خط انتقال آب به کرمان را بعد از دعوا با وزارتخانه اجرا کردیم اما بعضی معاونان وزارت نیرو به کرمان خیانت می نمایند، اضافه کرد: خط دوم انتقال آب و خط سوم از بندرعباس کار خود را شروع نموده و از استان کرمان عبور می نماید و شهرهای شمالی استان و شهر کرمان که اکنون با مشکل توسعه صنعتی روبرو هستند آبرسانی می گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: 200 میلیون مترمکعب انتقال آب با سرمایه گذاری بیش از 37 هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نخستین نشست مجمع نمایندگان بعد از سال با حضور مسئولان و ائمه آدینه برگزار می گردد اظهار کرد: در این نشست گزارش کارهای صورت گرفته ارائه و تصمیمات خوبی که در راستای رفع مسائل اتخاذ شده مطرح می گردد.

پورابراهیمی با بیان اینکه در حوزه توسعه و اشتغالزایی چند کار عظیم در کرمان در حال اجرا است ادامه داد: در شهداد توسعه فعالیت های گردشگری در حال اجرا است که با توافاقات صورت گرفته با مدیرعامل هواپیمایی ماهان کار در حال پیشرفت است.

پورابراهیمی تاکید نمود: در بخش معادن نیز در گلباف اتفاقات خوبی رقم خورده و ظرفیت های جدیدی شناسایی شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: در منطقه راین طرح فروآلیاژ نهایی و مسائل محیط زیست و تامین مالی رفع شد و ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع گردد.

پورابراهیمی اضافه کرد: طرح ایجاد عظیمترین مجموعه پالایشگاه خون کشور در ماهان نهایی شده که به زودی عملیاتی خواهد شد باید به دلیل تغییر سرمایه گذار و تاخیر در اجرا از مردم عذخواهی کنیم.

وی گفت: طرح فراوری پنل های خورشیدی نیز در محلی بین جوپار و ماهان بزودی عملیاتی می گردد که جزو عظیمترین طرح های کشور است.

وی اضافه کرد: طرح فراوری لاستیک های فوق سنگین در باغین بزودی عملیاتی می گردد که رقیبی برای لاستیک شاخص محسوب می گردد که هفته قبل واگذاری زمین و امکانات آن نهایی شد.

رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بندر خشک و مرکز لجستیک به عنوان عظیمترین طرح های سرمایه گذاری که فضای مرکز استان را تغییر خواهد داد، در کرمان دنبال می گردد و برای احداث این بندر 300 هکتار زمین در بین باغین و زنگی آبادی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید نمود: مفهوم منطقه خشک این خواهد بود که بارانداز چابهار و بندرعباس به کرمان منتقل می گردد که این موارد تغییرات محتوایی بسیار عظیمی در ساختار مالی استان کرمان ایجاد خواهد نمود و برای راه اندازی این طرح ها یک تا دو سال زحمت کشیده شده تا مصوب شده است.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات اشاره نمود و گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای نظام اسلامی فوق العاده مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد دولتی مقتدر، توانمند و انقلابی و موثر شکل بگیرد و بخش زیادی از مسائل را بر طرف کند.

وی اضافه کرد: ما در حوزه های تخصصی و بخش های مختلف مالی شرایط خاصی داریم اما حوزه خدمات بیشترین آسیب را دیده است.

پورابراهیمی گفت: نرخ رشد مالی در بخش خدمات منفی است اما این خبر خوب را می توان بدهم که در بخش های دیگر مانند صنعت، کشاورزی رشد مالی خوب بوده است.

وی اضافه کرد: سال 98 رشد مالی کشور منفی شد و شرایط خاصی به وجود آمد اما علی رغم تحریم ها و محدودیت های کرونایی به جز بخش گردشگری که 3/0 درصد منفی است سایر بخش ها مثبت است.

پورابراهیمی توضیح داد: پیش بینی می گردد نرخ رشد مالی کشور در امسال 2.2 دهم مثبت به خاتمه برسد و این شروعی برای حرکت های جدید مالی در کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1045

به "انتقال 200 میلیون مترمکعب آب به کرمان در دستور کار واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 200 میلیون مترمکعب آب به کرمان در دستور کار واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید