هاشمی: نقش شر کت های دانش بنیان در توسعه شهری و اقتدار ، دولت با تامین اعتبار می تواند زمینه ساز 25 هزار شغل شود

به گزارش مجله فناوری، رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تامین اعتبار ها از سوی دولت می تواند زمینه ساز ایجاد 25هزار شغل شود، گفت: سیستم رانش قطار مترو با توانمندی شرکت های دانش بنیان در کشور تولید شده است.

هاشمی: نقش شر کت های دانش بنیان در توسعه شهری و اقتدار ، دولت با تامین اعتبار می تواند زمینه ساز 25 هزار شغل شود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مراسم ارائه دستاورد های پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجه الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران صبح امروز شنبه 23 اسفندماه برگزار گشت.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در این مراسم با بیان این که توانمندی شرکت های دانش بنیان به درستی در جهت بومی سازی سیستم رانش قطار مترو استفاده شده است، گفت: هزینه های هنگفتی در ایجاد زیرساخت های مترو اجرا شده است، بااستفاده از سیستم رانش ثمربخش و کارآمد می گردد؛ بنابراین حضور شرکت های دانش بنیان در این بخش مهم، اقدام قابل توجهی است که بهره وری حمل و نقل کشور را افزایش خواهد داد.

رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بومی سازی تجهیزات حمل و نقل عمومی به ویژه سامانه رانش مترو افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش های ارزشمندی انجام داد و پای شرکت های دانش بنبان به حوزه حمل و نقل عمومی باز شد.

هاشمی ادامه داد: سیستم بوژی و رانش جزو سامانه هایی بود که روز های نخست تصور نمی کردیم بتوانیم در داخل کشور تولید کنیم، اما خوشبختانه با توانمندی دانش بنیان ها نه تنها در داخل کشور تولید شده بلکه کارایی بسیار خوبی را ارائه داده است.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت بومی سازی سامانه حمل و نقل عمومی در اقتدار و خودکفایی کشور گفت: با حرکت سازنده در جهت سیستم رانش بومی امید است بتوانیم صاحب واگن کاملا بومی شویم. تحقق این موضوع به امنیت ملی بازمی گردد چراکه 10 میلیون سفر مترویی نباید به بیگانگان وابستگی داشته باشد.

هاشمی با بیان این که تامین اعتبار ها از سوی دولت می تواند زمینه ساز ایجاد 25هزار شغل گردد و ضمن توسعه سیستم حمل و نقل عمومی سازگار با محیط زیست از آلودگی هوای تهران کاسته گردد، بیان نمود: این صنعت هنوز جای فعالیت بسیاری دارد و می تواند به شهر های دیگر توسعه یافته و این صنعت پویا به مردم ایران خدمت کند.

توانمندی ایران در دستیابی به فناوری های پیشرفته

محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران نیز دستاورد جمهوری اسلامی در 4 دهه در تربیت نیروی انسانی و توسعه زیرساخت های فناورانه را ارزشمند دانست و گفت: همچنان که تلاش های کشور در حوزه درمان و سلامت به دست آمد که در رقابت تنگاتنگ با شور های پیشرفته قابل توجه بود، نشان دهنده توانمندی کشور در دست یابی به دانش، فناوری و دست یابی به زیرساخت های فناورانه است. در حوزه حمل و نقل شهری نیز به همین منوال اقتدار و توانمندی خود را به نمایش گذاشتیم که تمامی ابعاد آن درخور توجه، ارزشمند و شایسته قدردانی است.

ابوترابی فرد ادامه داد: این کار از سال 1361 آغاز شد و امروز به دستاورد های ارزشمندی رسیده ایم که نماد اقتدار و توانمندی کشور است.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کار دانشی و فناورانه ای که در بوم سازی سیستم رانش مترو اجرا شده است بیان نمود: طراحی و ساخت قطار ملی انصافا کار بزرگی است؛ بومی سازی سیستم رانش در کوتاه ترین زمان و با کمترین امکانات با حمایت معاونت علی و فناوری با یک سوم هزینه های ارزی انجام شد، به طوری که هزینه ارزی 20 میلیون یورویی، به 8 میلیون یورو کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1095

به "هاشمی: نقش شر کت های دانش بنیان در توسعه شهری و اقتدار ، دولت با تامین اعتبار می تواند زمینه ساز 25 هزار شغل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: نقش شر کت های دانش بنیان در توسعه شهری و اقتدار ، دولت با تامین اعتبار می تواند زمینه ساز 25 هزار شغل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید