اولین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با PNP در سال 2021 برگزار گردید

به گزارش مجله فناوری، کانادا سال تازه میلادی را با برگزاری پذیرشی در تاریخ ششم ژانویه برگزار کرد و برای متقاضیانی که منتخب استان شده بودند دعوتنامه صادر نمود. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 813 امتیاز داشتند.

اولین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با PNP در سال 2021 برگزار گردید

متقاضیانی که از طرف یکی از برنامه های مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری انتخاب می شوند به صورت اتوماتیک 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می گردد و به همین دلیل است که حداقل امتیاز پذیرش های مرتبط با برنامه مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 250 متقاضی دعوت شده هم اکنون می توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می گردد تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده tie-break استفاده می گردد: در آخرین پذیرشی که برگزار شده بود متقاضیانی که امتیاز آنها در CRS یا سیستم جامع رتبه بندی 469 و بالاتر بود می بایست پروفایل خود را قبل از دوم نوامبر 2020 راس ساعت 11:11:52 ارائه می کردند. قرار است سال 2021 سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال های آینده بالاتر برده است.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه های فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

عبدالله 25 ساله و مجرد است. حرفه او نجاری است و یک دوره دو ساله را در این زمینه گذرانده و مدرکش را دارد. او سه سال در ایران مشغول به کار بوده است و سپس به منیتوبا مهاجرت نموده و دو سال اخیر هم در آنجا مشغول به کار بوده است. سطح زبان انگلیسی وی در تمام مهارت ها معادل CLB 6 است. عبدالله در شغل خود گواهی استانی دریافت نموده است و به وسیله جهت مهاجرتی اکسپرس انتری برنامه مهاجرت استانی منیتوبا انتخاب شده است. امتیاز CRS او در ابتدا 422 بود اما به خاطر انتخاب شدن از طرف استان به 1022 رسید و توانست در پذیرش دیروز ششم ژانویه دعوتنامه دریافت کند

پریا 31 ساله است و دوره یک سال تعمیر خودرو را در ایران گذرانده است. او ب هعنوان تعمبرکار خودرو پنج سال سابقه کار دارد. او در آزمون آیلتس شرکت نموده و سطح مکالمه و نوشتنش CLB 5 و سطح خواندن و شنیدنش CLB 4 بوده است. او در در تاریخ 20 سپتامبر 2020 پروفایل اکسپرس انتری خود را صادر کرد و اخیرا برای اشتغال در شغل تعمیر خودرو در نوا اسکوشا پیشنهاد کار دریافت نموده است. استا ننوا اسکوشا به وسیله جهت اولویت های بازار کار او را انتخاب کرد. امتیاز اولیه او 213 بود و سپس به 813 رسید و بدین ترتیب توانست در پذیرش اکسپرس انتری دیروز دعوتنامه دریافت کند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1422

به "اولین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با PNP در سال 2021 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با PNP در سال 2021 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید