با راه اندازی صنایع جانبی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می گردد

به گزارش مجله فناوری، شریعتی گفت: در جوار معادن زغال سنگ، سرب و روی صنایع جانبی و پایین دستی احداث خواهد شد تا از خام فروشی مواد جلوگیری می گردد.

با راه اندازی صنایع جانبی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می گردد

عفت شریعتی کوهبنانی به اتفاق سرپرست فرمانداری کوهبنان با سرمایه گذار بخش خصوصی در کوهبنان دیدار کردند.

در این نشست عفت شریعتی کوهبنانی گفت: باید ظرفیت های بالفعل و بالقوه معادن زغال سنگ، سرب روی و... را تقویت کنیم تا در راستای اشتغال و پویایی اقتصاد شهرستان اقدام شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کوهبنان و بخش طغرالجرد ظرفیت های نهفته در عرصه های زغال سنگ، سرب و روی، سنگ آهن، خاک نسوز و... دارد که باید با بهره جستن از بخش خصوصی فعال شوند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: تمام کوشش ما این است که از خام فروشی مواد معدنی کوهبنان جلوگیری شود و در جوار معادن زغال سنگ بخش طغرالجرد صنایع جانبی و پایین دستی احداث شود که هم در اقتصاد و اشتغال شهرستان موثر است و هم از خام فروشی مواد جلوگیری می شود.

در ادامه مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: کوشش ما در راستای عمران، آبادانی و پیشرفت شهرستان است لذا مشاوران در عرصه های مختلف را بزودی تعیین خواهیم کرد.

وی گفت: باید از شعار بسوی عمل و خدمت رسانی به مردم حرکت کنیم لذا باید کوشش شود با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان بزودی کوهبنان الگوی معدنی و مالی برای سایر شهرستان های کشور باشد.

توکلی اضافه نمود: باید از برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای سرمایه گذاری بهره ببریم لذا رصد پهنه های معدنی در حال مطالعه است تا برنامه ریزی بهتر و راحت تر برای اکتشاف و استخراج صورت پذیرد.

وی گفت: ما سومین ذخایر سرب و روی در کشور بعد از زنجان و مهدی آباد هستیم لذا بدنبال سرمایه گذاران متبحر و متخصص برای فعال کردن معادن سرب و روی هستیم.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: با تمام وجود از سرمایه گذاران استقبال خواهیم کرد و به آنان امید می دهیم که موانع فعالیت را بر طرف کنیم.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1620

به "با راه اندازی صنایع جانبی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با راه اندازی صنایع جانبی از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید