برنامه 10ساله جذب 20میلیون توریست، صدور ویزا در 7فرودگاه کشور

به گزارش مجله فناوری، به گزارش خبرنگاران، شهرسمنان سومین مقصد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر یک روزه به استان سمنان بود، مسعود سلطانی فر بعدازظهر پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از هتل پنج ستاره شهر سمنان، ضمن بیان اینکه حمایت از حوزه گردشگری در ایران باعث شد رشد گردشگری در کشور سالانه12 درصد افزایش یابد، ابراز داشت: این میزان افزایش بالغ بر سه برابر سایر کشورهای جهان است از سوی دیگر امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی و تامین زیرساخت های لازم این فرایند افزایشی را ادامه دهیم.

برنامه 10ساله جذب 20میلیون توریست، صدور ویزا در 7فرودگاه کشور

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با اشاره به اقدامات تسهیل جذب گردشگر در کشور، اضافه نمود: طرح تسهیل در صدور ویزا هم اکنون در فرودگاه های کشور اجرا می گردد همچنین، برای اتباع 190 کشور جهان ویزای فرودگاهی 30 روزه صادر می گردد که به مدت 15 روز قابل تمدید است.

دفاتر جذب گردشگر ایران در 40 کشور راه اندازی می گردد

معاون رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دفاتر جذب، اطلاع رسانی و تبلیغات گردشگری ایران به زودی در 40 کشور جهان راه اندازی می گردد، گفت: این اقدام نیز در دولت یازدهم برای جذب هرچه بیشتر توریست به کشور اجرایی می گردد که آثار و نتایج آن را می توان در ادامه سال 2016میلادی در صنعت توریسم کشور مشاهده کرد.

سلطانی فر با بیان این خبر که تعدادی از این دفاتر در 15 کشور از کشورهای همسایه با ایران اسلامی نیز راه اندازی می گردد، توضیح داد: تعدادی از این دفاتر در کشورهای اروپایی، آسیایی، آسیای جنوب شرقی، کانادا، استرالیا و آمریکا راه اندازی می گردد و این کشورها به عنوان کشورهای هدف برای دفاتر انتخاب شده اند.

وی اضافه نمود: بر اساس آنالیز ها، عده زیادی از مردم این کشورها علاقه زیادی به بازدید از جاذبه های فرهنگی ایران اسلامی دارند و ما می بایست از این فرصت به نحو احسن در زمینه جذب گردشگر به ایران اسلامی بهره ببریم.

ارتقاء کیفیت ناوگان هوایی در دستور کار

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به لزوم ارتقاء کیفیت ناوگان هوایی برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به کشور، گفت: امید است در این مدت، شاهد تحولی قابل توجه در حوزه نوسازی و گسترش کیفیت ناوگان هوایی کشورمان باشیم چراکه این امر خود در جذب گردشگر بسیار مؤثر است البته می پذیریم که مشکلاتی نیز در سال های گذشته به ویژه در حوزه ترددهای هواپیمایی و پایین بودن کیفیت هواپیماها وجود داشته است که امید می رود با تفاهم نامه های همکاری جدیدی که با اروپایی ها بسته شد، این دغدغه ها نیز رفع گردد.

سلطانی فر توسعه صنعت گردشگری را از امور مهم در توسعه کشور دانست و بیان داشت: گردشگری همچون گنجی پنهان در دل کشور است که می توان آن را به بهره وری رساند و باید توجه بیشتری به این حوزه گردد و به همین دلیل سفر رئیس جمهوری برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری به خصوص در ارتباط با خریداری هواپیماهای خارجی اجرا شده است.

وی اضافه نمود: باید کوشش کرد تا بتوان گردشگران خارجی را با امکانات خوبی ترغیب کرد تا وارد کشورمان شوند و از این رو، تا هشت سال آینده باید به سمت افزایش کیفیت ناوگان هوایی کشور برویم.

4هتل پنج ستاره در کشور افتتاح می شوند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اما از افتتاح چهار هتل دیگر طی روزهای آینده در سطح کشور اطلاع داد و گفت: با کوشش های بخش خصوصی و پیگیری های این سازمان، بهره برداری از چهار هتل پنج ستاره تا سرانجام امسال در کشور با هدف توسعه بخش گردشگری انجام می گردد.

سلطانی فر، راه اندازی هتل های پنج ستاره را یکی از راه های جذب گردشگر به ویژه در حوزه گردشگران خارجی دانست و گفت: 130 هتل چهار و پنج ستاره هم اکنون در استان های مختلف کشور در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند که تعداد آن ها باید افزایش یابد.

وی اضافه نمود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همیشه در کوشش است تا شمار هتل های کشور را افزایش داده و خدمات هتلداری را با کیفیت بالایی به مردم و گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهد همچنین باید به گونه ای کوشش گردد که در 10 سال آینده، تعداد هتل های چهار و پنج ستاره در استان های مختلف به عدد 400 هتل برسد.

پارک آبی سمنان مورد بازدید سلطانی فر نهاده شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور پیش از افتتاح هتل پنج ستاره سمنان از مجموعه آبی این شهرستان نیز بازدید کرد.

این مجموعه دارای فضای اختصاصی بچه ها، چاله فضایی، بومرنگ، سرسره های تند و کند، سونا و جکوزی، اتاق ماساژ و آب درمانی، رودخانه آرام، دریاچه موج، کافی شاپ است همچنین رستوران ایرانی با ظرفیت 400 نفر و رستوران فرنگی نیز با ظرفیت 400 نفر در این مجموعه بزرگ گردشگری در سمنان پیش بینی شده است.

پارک آبی سمنان که در هر نوبت کاری بیش از 500 نفر ظرفیت دارد، در مراحل سرانجامی کار قرار داشته و به زودی بهره برداری می گردد.

همچنین هتل پنج ستاره سمنان نیز با ظرفیت پذیرش 250 نفری دارای 63 اتاق و سوئیت بوده که با تجهیزات و امکانات کامل ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 241

به "برنامه 10ساله جذب 20میلیون توریست، صدور ویزا در 7فرودگاه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه 10ساله جذب 20میلیون توریست، صدور ویزا در 7فرودگاه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید