برترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل

به گزارش مجله فناوری، تب و تاب تحصیل در مقاطع بالاتر خیلی ها را به فکر می اندازد تا یکی از برترین شهرها و دانشگاه های جهان را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند اما در بین این همه دانشگاه خوب انتخاب کمی سخت می گردد اینجاست که باید نشست و تحقیق کرد و دید که شرایط کدام یک از شهرها و دانشگاه ها با ما جور است! تا به حال شرایط تعدادی زیادی از معروف ترین دانشگاه های جهان را برایتان گفتیم امروز هم به سراغ اسپانیا می رویم و درباره شرایط برترین دانشگاه های این کشور حرف می زنیم تا اگر تا به حال تصمیمی برای تحصیل در اسپانیا داشته اید با فهمیدن ویژگی های برترین دانشگاه های این کشور مصمم تر شوید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از برترین دانشگاه های اسپانیا بیشتر بدانید.

برترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل

خیال دارید اسپانیا را برای تحصیل انتخاب کنید؟ مطمئنا دوستانتان به این تصمیم شما حسادت می نمایند چون قرار است به یکی از برترین کشورهای دانشگاهی جهان بروید. اسپانیا یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان و یکی از پربازدیدترین آن هاست و تعداد گردشگرانش حتی از تعداد جمعیتش هم بیشتر است پس تحصیل در این کشور هم فال است و هم دیدن! ترکیبی از برترین دانشگاه های جهان، سبک زندگی مجذوب کننده و این حقیقت که زبان اسپانیایی یکی از متداول ترین زبان های جهانست باعث شده تا خیلی از دانشجویان بین المللی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. اسپانیا کشور تضادهاست جایی که هم زرق و برق غرب اروپا را دارد و هم آرامش جنوب اروپا را. دانشگاه های قدیمی این کشور نشان می دهد که اسپانیا تاریخی بلندبالا در تحصیلات عالیه دارد ، حتما غافلگیر می شوید اگر بدانید قدیمی ترین دانشگاه اسپانیا در سال 1218 میلادی درست شده است. سیستم تحصیلات دانشگاهی اسپانیا در سال 2007 تغییر و تحول اساسی را تجربه کرد پس الان شرایط کاملا مناسب است تا در اینجا درس بخوانید و تا مرز حتی دانشمند شدن پیش بروید! کلا اسپانیا 78 دانشگاه دارد که از بین آن ها 57 دانشگاه، دولتی و 27 دانشگاه خصوصی است، 11 تا از آن ها هم در رنکینگ QS جزو 500 دانشگاه برتر جهان هستند. نیازی به گفتن نیست که برترین دانشگاه های اسپانیا در مادرید و بعد از آن در بارسلونا هستند. حتما شما هم با ما هم عقیده هستید که تعریف و تمجید دیگر بس است و بهتره برویم سر اصل مطلب!

دانشگاه بارسلونا

برترین دانشگاه کشور با رتبه جهانی 159! این دانشگاه در سال 1450 تاسیس شده و از قدیمی ترین دانشگاه های جهانست. امروز حدود 63 هزار دانشجو در مقاطع لیسانس و کارشناسی در 18 دانشکده و حدود 100 دپارتمان این دانشگاه ثبت نام می نمایند. این دانشگاه در خیلی از رشته ها جزو 100 دانشگاه برتر جهانست و مهمترین دانشکده های آن پزشکی، حقوق، ریاضیات، زمین شنانی و شیمی هستند.

دانشگاه مستقل مادرید

این دانشگاه در سال 1968 تاسیس شده و رتبه جهانی اش 187 است. دانشگاه حدود 36 هزار دانشجو و 8 دانشکده دارد که بیشتر از همه دانشکده حقوق اش معروف است. دانشگاه از سه پردیس تشکیل شده و پردیس اصلی آن پردیس کاندوبلنکو است که در فاصله 15 کیلومتری شمال مادرید قرار گرفته است. فیلیپه ششم که تا همین چند سال پیش پادشاه اسپانیا بود دانشجوی همین دانشگاه بوده است پس مطمئنا دانشگاهی که محل تحصیل پادشاه بوده امکانات خوبی دارد!

دانشگاه مستقل بارسلونا

این دانشگاه هم مثل دانشگاه قبل در سال 1968تاسیس شده، رتبه 195 جهانی دارد و سومین دانشگاه اسپانیا در سطح جهانی است. دانشگاه حدود 36 هزار دانشجو دارد و از معدود دانشگاه های اسپانیا است که پردیس مرکزی دارد و همه فعالیت های آموزشگاه، تحقیقاتی، فرهنگی و اجتماعی اش در همان محل انجام می گردد. این پردیس در 20 کیلومتری مرکز بارسلونا است و رفت و آمد به آن خیلی آسان است.

دانشگاه کمپلوتنسه مادرید (University Complutense Madrid)

قدیمی ترین دانشگاه کشور و یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی کل جهان! این دانشگاه در سال 1293 ساخته شد و در رتبه 233 جهانی قرار گرفته است. دانشگاه بیش از 86 هزار دانشجو دارد و از یک نظر دیگر هم منحصربفرد است و آن این که یکی از اولین دانشگاه های جهان بود که به یک دانشجوی دختر مدرک دکترا داد آن هم در سال 1785!

دانشگاه ناوارا (University of Navarra)

این دانشگاه خصوصی در سال 1952 تاسیس شد و 12 هزار 700 دانشجوی لیسانس و فوق لیسانس دارد. پردیس های اصلی این دانشگاه در شهرهای پامپلونا و سن سباستین قرار دارند . در سال 2015 یک موزه هنرهای معاصر در آن افتتاح شد پس اگر علاقمند به تحصیل در رشته هنر هستید این دانشگاه می تواند گزینه خوبی باشد. دانشگاه در سال 2018 به رتبه 270 جهانی رسید پس خیالتان راحت باشد که اینجا یکی از برترین دانشگاه های جهانست.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (Universitat Politècnica de Catalunya)

می خواهید در رشته های مهندسی درس بخوانید؟ این دانشگاه که در شهر بارسلونا قرار گرفته است بزرگ ترین دانشگاه مهندسی کاتالونیا ست. هدف این دانشگاه از همان اول بر جهانی شدن بوده برای همین هم هست که الان بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی دوره دکترا و لیسانس کل کشور را دارد.

دانشگاه چارلز سوم مادرید (Charles III University of Madrid)

دوست دارید در پایتختت اسپانیا تحصیل کنید؟ خیلی از رشته های دوره لیسانس و فوق لیسانس این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می گردد و 20 درصد دانشجویانش بین المللی هستند. اگر می خواهید در رشته های اقتصاد، مهندسی، وکالت، ارتباطات، علوم انسانی و اجتماعی درس بخوانید اینجا با توجه به تعداد دانشجویانی که دارد یکی از برترین دانشگاه های اروپا و اسپانیاست.

دانشگاه فابرا پومپئو (Universitat Pompeu Fabra)

این دانشگاه جوان و مدرن در سال 1990 در بارسلونا تاسیس شده و از برترین دانشگاه های اروپاست. این دانشگاه برای آموزش از مدل های باکیفیت استفاده می نماید و تحقیقاتی برجسته در پروژه های بین المللی و جهانی انجام می دهد. این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی در زمینه های علوم اجتماعی، علوم انسانی، ارتباطات و آی تی دارد.

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (Polytechnic University of Valencia)

این دانشگاه در سال 1968 در شهر والنسیا تاسیس شده و بر روی علوم و تکنولوژی تمرکز دارد. دانشگاه از 3 پردیس و14 مدرسه و دانشکده تشکیل شده است. پردیس ورا در والنسیا قرار گرفته است و امکانات تفریحی، ورزشی و آموزشی خوبی را در زمینی به مساحت حدود 800 هزار متر مربع فراهم نموده است.

دانشگاه ساراگوسا (Universidad de Zaragoza)

این دانشگاه در سال 1542 در شهر ساراگوسا تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیاست. دانشگاه با 22 دانشکده 40 هزار دانشگاه دارد و تنها دانشگاه عمومی این ناحیه است. پردیس های این دانشگاه در سه نقطه مختلف شهر قرار گرفته است پس می توانید محل اقامت خودتان را در جایی قرار دهید که به پردیس محل تحصیلتان نزدیک باشد.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 1636

به "برترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید