بیوگرافی مینا باشران

به گزارش مجله فناوری، مینا باشران (اکمینا باشران) در سال 1990 به جهان آمد و فارغ التحصیل رشته مدیریت امور مالی از دانشگاه لس آنجلس امریکا است. او فرزند حسین باشران یکی از سرمایه داران مقیم ترکیه است و مدیریت هلدینگ باشران را بر عهده دارد. مینا باشران در تاریخ 21 اسفند 1396 به علت سقوط هواپیمای شخصی اش درگذشت.

بیوگرافی مینا باشران

مینا باشران (اکمینا باشران) فرزند حسین باشران یکی از ثروتمندان ایرانی مقیم کشور ترکیه است. او در سال 1990 به جهان آمد. وی اهداف بلند پروازانه ای در ذهن داشت و با توجه به استعدادش، توانست نظر پدرش را به خود جلب کند و عضو هیئت مدیره هلدینگ باشران شد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت امور اقتصادی از دانشگاه لس آنجلس امریکا است.

حسین باشران پدر مینا باشران

حسین باشران در ترابزن به جهان آمده است و به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی یاتیریم که در بخش های مختلف فعالیت می نماید، خدمت می نماید. حسین باشران ازدواج نموده و دو فرزند دارد.

هلدینگ باشران

هلدینگ باشران که به وسیله گذراندن پروژه های پیروز در بخش های مختلف رشد نموده و در 25 ساله اخیر سرمایه گذاری های زیادی انجام داده است. این هلدینگ توسط حسین باشران و دخترش مینا باشران مدیریت می گردد و آن ها نسل سوم خانواده هستند که مدیریت آن را بر عهده دارند.

این شرکت در ابتدا درزمینهٔ فرآوری و فراوری آجیل فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون فعالیت های آن گسترده شده و درزمینهٔ هایی مختلف همانند قایقرانی، ساخت وساز، گردشگری، حمل ونقل هوایی، سیمان و انرژی و فراوری مواد غذایی فعالیت میکند.

پروژه برج مینا در استانبول

مینا باشران که یکی از مدیران این پروژه است می گوید که این مجتمع عظیم در محله Fikirtepe استانبول ساخت وساز می گردد و قیمت و هزینه آن بالغ بر یک میلیارد دلار است و در مساحتی از 6 تا 9 هزار متر مربع متغیر است. نام این برج ها از نام خودش الهام گرفته شده است.

مدیریت اجرایی هلدینگ باشران

مینا باشران یکی از مدیران اجرایی جوان هلدینگ باشران است که درزمینهٔ غذا، امور اقتصادی، انرژی، گردشگری، ساخت وساز و قایقرانی فعالیت می نماید و دارای گردش اقتصادی 1.3 میلیارد دلاری در سال 2013 است. این شرکت در سال 1930 در ترابزون ترکیه فعالیت خود را آغاز کرد و به لطف مدیریت حرفه ای آن امروزه یکی از پیروز ترین شرکت های ترکیه میباشد. مینا باشران با توجه به اینکه در زمینه مدیریت امور اقتصادی تحصیل نموده است و در ابتدای فعالیت خود پیروز بوده است قصد داشت که شرکت پدر را به یک برند جهانی تبدیل کند. پدرش یکی از حامیان او در مدیریت است.

حادثه سقوط جت شخصی

در 21 اسفندماه 1396 جت شخصی که متعلق به مینا باشران بود در کوه های چهارمحال و بختیاری سقوط کرد.

مینا باشران که با 6 دوست خود سوار بر جت شخصی بود که در آسمان ایران دچار سرنوشت تلخی شد. در اثر این حادثه همه سرنشینان هواپیمای ترکیه ای جان باخته اند، دو خلبان زن، یک خدمه پرواز و 8 مسافر در حادثه سقوط هواپیما جان خود را ازدست داده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور: تمام اجساد تکه تکه و سوخته اند. برای تشخیص هویت به آزمایش دی ان ای احتیاج است.

اینستاگرام مینا باشران

در مطلب بالا بیوگرافی مینا باشران را خواندید. پس از حادثه سقوط جت شخصی وی که منجر به فوت او شد حساب اینستاگرام وی به خواسته خانواده وی برای جلوگیری از سوء استفاده تصاویر شخصی اش بسته شد و به حالت خصوصی درآمد.

minabasaran@

مجله خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 944

به "بیوگرافی مینا باشران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی مینا باشران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید