تردد بیش از 3.72 میلیون مسافر از جزیره قشم

به گزارش مجله فناوری، ایرنا- سه میلیون و 720 هزار و 529 مسافر در 6 ماهه نخست امسال از مبادی قشم رفت وآمد نموده اند که در همسنجی با سال قبل از آن سه درصد افزایش نشان می دهد.

تردد بیش از 3.72 میلیون مسافر از جزیره قشم

ایرنا: مدیرکل گمرک قشم گفت: این مسافران از ورودی و خروجی های گمرکی قشم شامل اسکله های شهید ذاکری، بهمن، لافت، درگهان، پُهل و فرودگاه قشم تردد نموده اند.

حسین سعیدی اضافه نمود: تا ابتدای مهرماه سال جاری 649 هزار و 866 دستگاه خودرو شامل کامیون، اتوبوس، وانت و سواری به وسیله اسکله لافت و پهل عبور نموده اند که در همسنجی با سال قبل چهار درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: در همین مدت 371 تُن کالا به ارزش بیش از چهار میلیون و 724 هزار دلار زیر پوشش رویه ورود موقت از گمرک قشم وارد سرزمن اصلی شد .

سعیدی با اشاره به ثبت 311 فقره اظهارنامه ه ورود موقت، اعلام کرد: کانتینرهای خالی به مدت 6 ماه و خودروهای سواری ساکنان جزیره قشم به مدت یک ماه به سرزمین اصلی ورود موقت شدند.

جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.

همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.

قلمرو ژئوپارک قشم 2 هزار و 60 کیلومتر مربع شامل جزیره های قشم و هنگام و 500 متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.

این ژئوپارک دارای 27 سایت متنوع و اصلی است و مجاورت آن با جنگل های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش ها و جذابیت های طبیعی ژئوپارک قشم اضافه نموده است.

این ژئوپارک تنوع عظیمی از چشم اندازهای زمین شناسی در کنار تنوع سایت های مختلف را ارائه می نماید و علاوه بر آن، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

61 کاشانه مهمان در روستاهای جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند که ظرفیت مناسبی برای بومگردی فراهم شده است.

آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و آداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل نموده است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 4

به "تردد بیش از 3.72 میلیون مسافر از جزیره قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد بیش از 3.72 میلیون مسافر از جزیره قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید