ترفندهای عایق صدا کردن خانه

به گزارش مجله فناوری، مهم نیست که در کجا زندگی می کنید یا در چه فضایی قرار دارید، عایق صوتی گزینه ایست که می تواند شما را از شر صدا های آزار دهنده خلاص کند.

ترفندهای عایق صدا کردن خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش، لازم نیست برای عایق کردن خانه حتما هزینه سنگینی را در نظر بگیرید. شما به چند روش ساده می توانید سر و صدای بیرون از خانه را تا حد زیادی کاهش دهید. عایق صوتی لازم نیست خیلی پیچیده یا گران باشد، حتی ساده ترین استراتژی ها نیز می توانند تفاوت عظیمی ایجاد نمایند.

اگر هر مکالمه ای را که در راهروی ساختمان انجام می گردد را به راحتی می شنوید، محتمل است که درِ خانه شما شکاف های هوایی عظیمی برای عبور صدا داشته باشد. اگر شکاف عظیمی در زیر در آپارتمان شما وجود دارد، می توانید با استفاده از یک نوار لاستیکی ضخیم این مشکل را برطرف کنید. البته نمونه های بازاری آن نیز برای نصب بر روی در وجود دارد، اما شما می توانید خودتان هم آن را بسازید. این کار علاوه بر اینکه یک عایق صوتی ایجاد خواهد نمود، به جلوگیری از ورود گرد و غبار و حشرات نیز یاری می نماید. اگر با نصب این عایق، در به خوبی بسته نمی شد کافی است از نوار های فومی، دورتا دور چارچوب در بهره ببرید.

با پرده های سنگین و قطور می توانید لایه دیگری از عایق صوتی را بر روی در جلوی خانه ایجاد کنید. در صورت بسته شدن، پرده از ورود هرگونه سر و صدا به وسیله در جلوگیری می نماید و شما را یک قدم در رسیدن به خانه ای عایق نزدیک تر می نماید.

احتمالاً می دانید که فرش می تواند علاوه بر زیبایی، عایق صدا نیز باشد. اگر از سر و صدای اطراف خسته شده اید، پد های ضخیم زیر فرش می تواند گزینه بسیار خوبی برای کاهش صدا باشد. می توانید از نمونه های بازاری آن بهره ببرید یا اینکه خودتان چیزی را به عنوان عایق زیر فرش پهن کنید، یک پارچه قطور، موکت یا چیزی شبیه به اینها.

روکش های عایق صوت بر روی پنجره ها به جلوگیری از ورود صدا های بیرون از خانه یاری می نماید. یک پرده آکوستیک برای یک پنجره با اندازه متوسط می تواند 15 پوند وزن داشته باشد و در مقابل دیوار یا پنجره صاف قرار بگیرد تا صدا را مسدود کند و در واقع صدا را به بیرون براند. در حال حاضر نمونه های مختلفی از پرده های عایق صدا در بازار وجود دارد که می تواند گزینه خوبی برای کاهش صدا در خانه باشد.

مانند در ورودی خانه، شکاف موجود در پایین در های داخلی نیز صدای زیادی را جابه جا می نماید، به شکلی که گویی درب تا حدی باز است. اگر یک اتاق خواب بی سروصدا و آرام می خواهید، شکاف را می توانید با یک عایق پشمی بپوشانید. برای اینکار باید چیزی شبیه به یک بالش آماده کنید. طول بالش کوچک شما باید به اندازه عرض در باشد. قطر آن را چهار تا پنج سانتی متری در نظر بگیرید و میانه بالش را به اندازه پهنای در، دو ردیف دوخت طولی بروید تا بالش به راحتی زیر در قرار بگیرد.

سر و صدا از دیوارها، کف و سقف نیز به داخل خانه سرازیر می گردد و در محیط منعکس می گردد. برای کاهش صدا، می توانید دیوار های خالی و حتی سقف ها را با چیزی نرم بپوشانید، با این کار صدا هایی که ممکن است مثلا از کشیده شدن جسمی روی زمین یا روشن شدن جاروبرقی در طبقه بالا ایجاد گردد را کاهش دهید. این پیشنهاد برای کسانی است که در همسایگی آن ها صدا های بسیار زیادی ایجاد می گردد یا آن ها به شدت از سر و صدا آزار می بینند.

یک دیوار نازک دارید؟ اضافه کردن یک عایق داخلی به دیوار، یک ترفند عالی است که باعث می گردد سر و صدا های نزدیک به آپارتمان شما کم گردد. منظور از ایجاد عایق داخلی، ایده نصب یک کتابخانه عظیم و زیبا بر دیوار پرسروصدا است. چرا که کتاب ها و اشیا در برابر صدا مقاومت می نمایند و از این طریق انتقال صدا را کاهش می دهند. اطمینان حاصل کنید که لبه های قفسه شما به درستی بر دیوارها، کف و سقف نصب شده است تا شکاف هوا وجود نداشته باشد.

اگر به دنبال جلوگیری از سر و صدای خارج از منزل بدون پوشاندن پنجره ها و از بین بردن نمای بیرون هستید، می توانید از پنجره های عایق صدا بهره ببرید. آن ها برای مهر و موم کردن هوا در اطراف پنجره ساخته شده اند و باعث کاهش 50 درصد یا بیشتر صدا های خارجی می شوند.

منبع:ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 571

به "ترفندهای عایق صدا کردن خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای عایق صدا کردن خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید