کوشش موزه های فرانسه برای بازگشایی

به گزارش مجله فناوری، موزه های فرانسه که به دلیل تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا درمانده شده اند این هفته با ارسال دو عریضه که توسط صدها فعال حوزه هنر و موزه ها امضا شده است از دولت فرانسه خواستند تا فرصت بازگشایی موزه ها حتی به صورت جزئی را فراهم کند.

کوشش موزه های فرانسه برای بازگشایی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مسئولان موزه ها امیدوار بودند با به انتها رسیدن قرنطینه سراسری بتوانند درهای موزه ها را در ماه دسامبر به روی مردم بازکنند اما با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا موزه ها نیز در کنار رستوران ها، سینماها و سالن های تئاتر همچنان تعطیل باقی ماندند.

برای مثال قرار بود به مناسبت صد و پنجاهمین سالروز تولد هانری ماتیس نقاش فرانسوی 230 اثر از این هنرمند در مهم ترین موزه هنر مدرن فرانسه گردآوری گردد. اما به دلیل همه گیری کرونا، از زمانی که این نمایشگاه در ماه اکتبر در مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو شروع شد فقط به مدت 10 روز ادامه داشت و بسیار بعید به نظر می رسد پیش از موعد بازگرداندن نقاشی ها امکان از سرگیری این نمایشگاه فراهم گردد.

در این دوران فقط 17هزار بلیت برای بازدید از این موزه خریداری شده است. این آمار برای موزه ای که در شرایط عادی سالانه بیش از سه میلیون بازدیدکننده دارد بسیار کم محسوب می گردد.

خبرگزاری فرانسه نوشت،امکان به تعویق انداختن تاریخ برگزاری بسیاری از نمایشگاه ها وجود ندارد چرا که آثار برای برگزاری نمایشگاه دیگری در نقطه دیگری از دنیا از قبل رزرو شده اند یا باید فضای کافی برای برگزاری نمایشگاه دیگری که از پیش برنامه ریزی شده بود ایجاد گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: silax.ir شناسه مطلب: 952

به "کوشش موزه های فرانسه برای بازگشایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش موزه های فرانسه برای بازگشایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید